FIM pravidla - článek 2. 2. 1.

Co znamená ten odstavec podle, kterého byl tým Harris WCM vyřazen ze závodů Grand Prix? Překlad z anglické verze najdete uvnitř článku.

Článek 2. 2. 1: Následující třídy budou dle určení motorové kapacity: Třída 125 ccm - přes 80 ccm do 125 ccm - max. jeden válec
Třída 250 ccm - přes 175 ccm do 250 ccm - max dva válce
Třída 500 ccm - přes 350 ccm do 500 ccm - max čtyři válce
Čtyřtaktní prototypní motocykly: přes 350 ccm do 990 ccm
Čtyřtaktní prototypní motocykl musí mít originální design motoru a nesmí používat odlitky klikové skříně, válce nebo hlavy válců pocházející z průmyslové výroby. Pohyblivé části (kliková hřídel, písty, ojnici, převodovku apod.) se neberou v úvahu.
FIM homologovaný motocykl jako Superbike nebo Supersport nemůže být upravený pro používání v Grand Prix až do roku 2004. Poté bude toto pravidlo upravené v souladu s novým rozhodnutím vycházejícího z usnesení komise Grand Prix.
K homologaci motocyklu může být stroj předložen k FIM pouze originálním výrobcem, který musí zajistit nejmenší množství strojů. I když Peter Clifford neustále tvrdil, že se jedná o prototyp, všichni víme, že použil stroj Yamaha YZF R1 a tak si lze lehce domyslet co asi porušil.
V úvahu připadá například obsah válců, protože je povolených max. 990 ccm a YZF R1 má obsah 998 ccm. Dále je samozřejmě nutné také vidět to o homologaci strojů SBK a SS - Yamaha YZF R1 má totiž homologaci pro závody Superbike. Další věc je o použitých dílech - nesmí být průmyslově vyráběné - což opět tým Harris WCM nedodržel.
Jednoduše řečeno a to ať se to někomu líbí nebo ne - Peter Clifford opět padá v tomto motocyklovém sportu na kolena.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist