Evropská Supermona

Na evropských okruzích se kromě klasických tříd jezdí i seriál UEM Supermono Cup. Domácí diváci znají tyto jednoválcové čtyřtakty především z přírodních okruhů, jakými jsou například dobře známé Hořice, ale také z Těrlicka, Kyjova či Radvanic. Přesto je však tato atraktivní a technicky velice náročná disciplína u nás trošku opomíjena, byť na startovním roštu vidíme leckdy více strojů než při závodech některých tříd Alpe Adria. Dnes si představíme jediného českého zástupce v tomto seriálu, tým H.L.M. Racing.

Evropská Supermona

Kapitoly článku

Z důvodu dopadu ekonomické krize, se letošní šampionát měl omezit pouze na sedm podniků, na okruzích v Assenu, Oscherslebenu (dvojzávod), Snettertonu, Cadwell Parku, Hockenhemringu a opět v Assenu. Celého seriálu se zúčastnili jezdci osmi zemí. Jediným českým zástupcem byl H.L.M. Racing Team se stroji MALI JAWA a jezdci Janem Šťovíčkem, Martinem a Liborem Kamenickým. První dva jmenovaní, pro nedoléčené zdravotní problémy nakonec však více stagnovali.
Start do šampionátu byl pro Libora nešťastný, když z dobře rozjetého prvního závodu v holandském Assenu, se bez bodů a s prasklým hřídelem převodovky vracel domů. V rychlém sledu následovaly závody v německém Oscherslebenu (první závod zrušen) a anglickém Snettertonu. Libor Kamenický zde obsadil deváté a šesté místo a posunul se na jedenácté v průběžném evropském bodování.
Po letní přestávce se kolotoč závodů Supermono přesunul na britský okruh Cadwell Park. Na této náročné trati startoval český tým vůbec poprvé. Po bližším seznámení a doladění motocyklu si však Libor podle svých slov trať zamiloval to to včetně obávaného skoku Mountain Top. V nedělním závodě tak protnul cílovou pásku na skvělém čtvrtém místě v evropském bodování a v celkovém hodnocení poskočil na příčku sedmou.
Po technických problémech na německé trati Hockenheimring a propadu na devátou příčku průběžného pořadí se o předešlém víkendu jel poslední závod evropských Supermon v holandském Assenu. Při silném větru a proměnlivém počasí dovedl L. Kamenický svůj stroj Mali Jawa do cíle na šestém místě a v letošním seriálu UEM Supermono Cupu uhájil celkovou sedmou příčku.

Titul si odvezl Němec Mani Kehrmann na motocyklu Pami BMW, druhý byl holandský pilot Lex van Dijk a třetí opět Němec Stefan Meiners.
Libore, jsi s letošní sezonou a celkovým výsledkem spokojený?
Jsem! Jezdím třídu, která vyžaduje neustále velkou technickou přípravu. Znamená to, dva stoprocentně připravené motory na závodní víkend, a samozřejmě nejen to. V předchozích třech sezónách jsem dokázal odvážet body z každého evropského závodu. Letos, i přes nenahraditelnou přípravu Libora seniora a celého realizačního teamu, jsem měl dva výpadky. Chvilku to vypadalo nenávratně, ale pozice v Top Ten byla udržena. Zároveň jsem po velkých bojích obhájil titul vícemistra České republiky (před Němcem Kehrerem, pozn. red.) a vyhrál neoficiální šampionát ČR na přírodních okruzích. Za vše chci poděkovat partnerům, otci a všem co se podíleli. Takže super!!!

Stejná oázka na pana Libora Kamenického staršího, šéfmechanika týmu:

I přesto, že jsme v přípravě na letošní závody nic nezanedbali, tak Libor pro technické závady dvakrát neviděl cíl. Dojet jen ve čtyřech závodech ze šesti je příliš velký bodový deficit. Škoda, celkový výsledek mohl být lepší. S výkony Libora jsem, ale spokojený. Vezmu-li v úvahu, že na všech okruzích, na kterých jsme již v předchozích ročnících startovali, jezdil letos výrazně lepší časy, pak nezbývá, než se ještě technicky lépe připravit na 2010. A pokud nám i naši sponzoři zůstanou příznivě nakloněni myslím, že nebudeme bez šance.
Děkuji za rozhovor.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.33
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist