Dvakrát o testování MotoGP

Aprilia v Montmelo a Yamaha v Mugellu - dvě místa kde si to rozdávali jezdci se svými motocykly v boji o nejlepší nastavení.

Aprilia:
Na okruhu Catalunya v Montmelo u Barcelony tento týden absolvovala Aprilia své soukromé testování. Jezdci třídy MotoGP Colin Edwards a Noriyuki Haga testovali nejen nové nádrže a sedla, ale i spoustu pneumatik, které jim připravili technici firmy Michelin. Za solidních klimatických podmínek absolvovali jezdci po oba dny vždy sedmdesát kol, při kterých dokázal Colin Edwards zajet čas 1:45,8 a Noriyuki Haga 1:45,5.
Po Grand Prix Španělska jsem byl velmi unavený a tato další práce mě téměř omráčila," říkal po testování Colin Edwards. "Osm hodin denně ježdění s mnoha zastávkami v boxech není rozhodně vzrušující, ale pomohlo nám to ve vývoji motocyklů o další krok kupředu. Získali jsme další data pro nastavení stroje pro zdejší závod."
O pokroku mluvil také japonský jezdec Noriyuki Haga, který ještě dodal: "Velký problém byl vítr a špína na dráze během prvního dne, ale ke konci jsem se již cítil velmi dobře."
Úterních a středečních testů se také zúčastnila trojice jezdců ze třídy 250 ccm, kterými byli Manuel Poggiali a dvojice domácích pilotů Fonsi Nieto a Toni Elías. Nadopovaný vítězstvím v Jerezu zapomněl Toni Elías na bolest zraněné ruky a během dvou dnů absolvoval v Montmelo celkem 136 kol. Jeho týmový kolega Fonsi Nieto sice absolvoval ještě více kol (157), ale po chybě v prvním dnu testování havaroval.
Doufal jsem, že během těchto dvou dnů naleznu nějaký dobrý pocit na motocyklu, který mi pomůže při závodě na zdejším okruhu," říkal stále zamračený Fonsi Nieto. "Motocykl nejede tak jak já chci, na jeho vyléčení budeme potřebovat trpělivost a mnoho práce. Jsem si však jistý svým týmem, který jistě najde efektivní nastavení. Jsem ve složité situaci, ale poslední věc, kterou bych udělal je vhození ručníku," naznačuje Nieto, že se nemíní vzdát.
"Měli jsme pouze den odpočinku po závodě v Jerezu, ale toto dvoudenní testování bylo velmi pozitivní," pochvaloval si naopak testování v Montmelo Toni Elías. "Pracoval jsem s lehce odlišným nastavením než s jakým jsem absolvoval závod v Jerezu a v jeho důsledku jsme na motocyklu učinili další pokrok. Ještě však tam jsou nějaké věci, které je potřeba zlepšit abych jezdil ještě rychleji.
Yamaha:
Za vynikajícího počasí a pod neustále slunečnou oblohou absolvovaly tovární týmy Yamahy na italském okruhu Mugello další ze svých testování, kterého se zúčastnili Carlos Checa a Marco Melandri z týmu Fortuna Yamaha, Alex Barros a Olivier Jacque z týmu Gauloises Yamaha, ale i Shinya Nakano z týmu d´Antín Yamaha včetně testovacího jezdce továrny Yamaha Noricka Abeho.
Po zklamání z odstoupení ze závodu v Jerezu absolvoval Carlos Checa testování s Yamahou YZR M1 nové evoluce sérii testů nového rámu v závislosti na pneumatikách Michelin. "Jsem trochu zklamaný, protože jsem zde několikrát havaroval," říkal po skončení středečních a čtvrtečních testů španělský jezdec týmu Fortuna Yamaha. "Ztratil jsem kontrolu nad předním kolem - je obtížné na tomto okruhu nalézt limitní hranici. První den jsem testoval se starým rámem, se kterým jsem také zajel nejrychlejší čas. Druhý den jsem absolvoval s novým rámem, odezva byla pozitivní, ale pak jsem opět havaroval a testy proto brzy pro mě skončili."
Druhý jezdec tohoto týmu - Marco Melandri opět všem dokazoval, že se jeho zranění rychle zlepšuje. Macio testoval velkou část dne přední pneumatiky a po namáhavé práci sdělil do tiskového prohlášení továrny Yamaha: "Jsem velmi unavený a ve svém kotníku opět cítím malou bolest," říkal Melandri. "Jsem ale spokojený, protože jsem absolvoval hodně okruhů. Toto byl nejlepší trénink jaký jsem před Le Mans mohl mít. Po Jerezu jsem byl hodně vyčerpaný, protože jsem tolik kol v závodě jel poprvé," prohlásil Melandri jenž také potvrdil zlepšující tendenci svého zranění.
Časy z Mugella:
1. Alex Barros - Gauloises Yamaha Team (61 kol) 1'51.7
2. Carlos Checa - Fortuna Yamaha (34 kol) 1'52.1
3. Olivier Jacque - Gauloises Yamaha Team (60 laps) 1'52.5
4. Marco Melandri - Fortuna Yamaha (71 kol) 1'53.0
5. Shinya Nakano - Yamaha Team d'Antin (63 kol) 1'53.5

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist