Ducati Fila po Austrálii

James Toseland a Régis Laconi podali na okruhu Phillip Island dva odlišné výkony. Zatímco v prvním závodě zářili, ve druhém chybovali a skončili v kotrmelcích.

Francouzský jezdec Régis Laconi z továrního týmu Ducati Fila nejdříve zvítězil v prvním závodě třídy Superbike na australském okruhu Phillip Island, poté však opět z nepochopitelných důvodů havaroval z vedoucí pozice, když v osudném 14. kole měl již dostatečný náskok na ostatní jezdce. Jeden z favoritů celého seriálu, kterým jistě Laconi po svém přestupu k továrně Ducati je, tak má po čtyřech závodech na svém kontě pouhých 25 bodů s výraznou ztrátou na vedoucího jezdce.
“Jsem šťastný z mého prvního vítězství za tým Ducati Fila,“ říkal po prvním závodě spokojený Laconi. “To je to, co jsem chtěl již ve Valencii, ale tam to nepřišlo. Nemusel jsem jet příliš těžce, teplota okruhu byla dobrá, jen jsem sledoval pneumatiky a snažil jsem se je brzo nezničit. Neměl jsem, ale dobrý start, musel jsem předjet Leona [Haslama] a Jamese [Toselanda], myslím si, že jsem měl v tomto závodě štěstí. Ve druhém závodě jsem ztratil kontrolu nad předním kolem. Nerozumím tomu, co se stalo. Jezdil jsem sice tvrdě, ale v každém kole stejně. Bylo to velmi divné, již jsem dobře poznával stav pneumatik. Možná jsem jel až příliš tvrdě, možná byla teplota trochu chladnější, ale jisté je, že s toho co jsem udělal ve druhém závodě nejsem spokojený.“
Laconiho týmový kolega James Toseland předvedl v prvním závodě padesáti tisícům diváků, kteří lemovaly okruh Phillip Island, vynikající jízdu, kterou korunoval v souboji s Vermeulenem a Martinem ziskem pódiového umístnění. Ve druhém závodě však odstoupil již ve třetím kole, kdy nezvládl levotočivou zatáčku Siberia, která následuje po známém “vracáku“ Honda, a havaroval. Toseland sice odjel z Austrálie stále jako vedoucí muž šampionátu, jeho nálada však nebyla zrovna ve vynikajícím položení.
“Po několika kolech jsem zjistil, že držet dobrý výkon bude hodně složité,“ říkal po prvním závodě britský mladík. “Po nějaké době jsem se spojil s Martinem, který měl zřejmě podobné problémy jako já. Držel jsem se ho a čekal na jeho chyby. Pak nás předjel Chris [Vermeulen] a nechal mě místo na předjetí Steva [Martina]. Byl to fantastický závod, posledních pár kol bylo úžasných! Pro druhý závod jsme udělali několik nepatrných změn v nastavení, které mě daly lepší cit. Byl jsem si až příliš jistý, ale v Siberii jsem ztratil přilnavost zadního kola. Hodně jsem tlačil na předek, který mě tentokrát nepodržel.“

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist