Ducati do Motegi pro výsledek

Dobrého výsledku by chtěli v japonském Motegi dosáhnout oba piloti továrního týmu italské Ducati.

Na okruhu, který si nechala za 350 miliónu dolarů postavit továrna Honda u příležitosti svého padesátiletého jubilea, se o dobrý výsledek pokusí bojovat i oba tovární jezdci italské Ducati. Na okruhu Twin Ring v Motegi, na kterém normálně nikdo netestuje, pojede továrna Ducati teprve podruhé a bude tak mít handicap na své protivníky. Loris Capirossi, italský jezdec továrny z Bologne, sice skončil v Portugalsku až na sedmém místě, po své kolizi s Maxem Biaggim v prvním kole estorilského závodu však předvedl velmi působivou jízdu, doplněnou o nesčetné předjížděcí manévry.
“Motegi mám hodně rád,“ říká Capirossi na adresu japonského okruhu. “Okruh není příliš technický, je to stále plný plyn, brzda, plný plyn, brzda. Všechny vlásenky jsou pro jezdce těžké a ukáží skutečné jezdecké rozdíly. Některé sekce jsou však docela zábavné. Má oblíbená sekce je průjezd rychlých zatáček za mostem. Myslím, že nejdůležitější pro tento okruh je stabilita motocyklu při brždění. Náš motocykl je stále lepší a lepší, proto je mým cílem nepřestávat ve zlepšení, dosáhnout na nejlepší místo a pracovat na motocyklu, který bude lepší pro příští sezónu.“
Do Motegi se vedle Capirossiho těší i Troy Bayliss, který v loňském roce absolvoval smolný závod, jenž pro něho skončil po několika stovkách metrů, kdy by v první zatáčce "sestřelen" dalším jezdcem. Troy Bayliss bojuje nejen o světové body, ale i o své setrvání v nejprestižnější třídě motocyklového sportu. Již v minulých dnech se však začalo stále více a více skloňovat přesunutí Baylisse z MotoGP do AMA U. S. Superbike, kde by měl v roce 2005 nahradit Erica Bostroma u továrního týmu Ducati.
"Tento okruh se mi vloni líbil," vzpomíná Bayliss na Motegi roku 2003. "V závodě to však opravdu nebylo dobré, již v první zatáčce jsem byl odstraněn. Celkově to nebyl dobrý víkend a tak doufám, že tentokrát to bude vše lepší. Co na tomto okruhu opravdu potřebujete, je dobrá stabilita při brždění do všech zatáček, při tomto brždění můžete získat hodně času. Potřebujete také dobrý první převodový stupeň, který vás dostane za zatáček. Měl jsem letos několik dobrých výsledků - Mugello, Donington - udělal jsem tedy nějaký pokrok, ale místy to byl také dost frustrující rok. Vše co mohu udělat, je odvést dobrou práci."

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist