Drag Day 2007 – letiště Hoškovice /Mnichovo Hradiště/

V sobotu 5. května se na letišti v Hoškovicích u Mnichova Hradiště konal zahajovací závod seriálu Czech Drag Serie – Mistrovství ČR dragsterů - DRAG DAY 2007.

Drag Day 2007 – letiště Hoškovice /Mnichovo Hradiště/
Když jsem začínala před čtyřmi lety tyto závody pořádat, sledovala jsem předpověď počasí snad každou hodinu. Lidé v Mnichově Hradišti se vždycky usmívali a říkali mi: „Ono bude hezky, on se o to mužský postará!“. Já jsem z Prahy a tak jsem dost dlouho přemýšlela, co tím myslí. Už to vím. Naproti letišti v Hoškovicích je skála, která se jmenuje Mužský. Ta skála je z čediče a absorbuje do sebe velké množství tepla a energie . A to právě odhání mraky a proto v tomto kraji je poměrně málo srážek. Nejinak tomu bylo i tuto sobotu. Žádné léto, ale celkem příjemné počasí. Foukal sice dost silný vítr, ale to neodradilo ani diváky, ani jezdce. Závody probíhaly bez nejmenších problémů.
50 jezdců, včetně jezdců z Itálie a Německa, kteří jezdí s českou licencí, zde předvedlo divákům velkou adrenalinovou show. Jezdci startovali v 7 třídách Mistrovství ČR – sériové motocykly, upravené, turbem nebo „rajským plynem“ přeplňované motocykly. Vyvrcholením každého kvalifikačního a závodního kola jsou motocykly speciály - třída Competition. Je to třída určená pro speciálně postavené motocykly. Jejich výkon se u nás pohybuje kolem 400 „koní“ a ¼ mílovou vzdálenost absolvují časem kolem 8,3s a s rychlostí kolem 270 km/h.
Závody dragsterů jsou o rychlosti a síle. Hned v první kvalifikaci předvedl Marek Richter perfektní jízdu a časem 8,161s byl v sobotu nejrychlejší. V první rozjížďce závodu však svůj motor nenastartoval a skončil až na 6. místě. Ve třídě National Dragster se poprvé představil 15ti letý Michal Pekárek na speciálu Honda 600 a jeho čas 10,08s všem vyrazil dech. Hanka Hlaváčová ve třídě Junior Dragster 50 si zajela svůj osobní rekord – čas 17,015s. Závody dragsterů jsou ale také o destrukcích všeho možného, co si jen dovedete na motocyklu představit. Od motorů, klikovek, pístů, ojnic až po prasknutí různých hadic, držáků, ventilů atd. Takže problémy s motorem se nevyhnuly ani Martinovi Řehounkovi (Competition), kterému se nepodařilo sladit motor s kompresorem tak, jak by si představoval. Luděk Přibyl (SSB) měl poruchu na sacím ventilu a krásně mu shořel filtr sání, Petrovi Sedláčkovi (Street 10,5) praskl chladič a mnoho dalších. Všichni ale přijedou, aby si závodili a kvalifikovali se do hlavního závodu. Každý dělá co může, aby vyhrál. Každý získaný bod na začátku sezóny je potřebný. A taky hodně pracují nervy na startu. I zkušenému jezdci se podaří předčasný start. V semifinálové jízdě třídy Competition Knebl – Bajer viděli červenou na semaforu dokonce oba jezdci. První ale vyrazil Bajer a bylo jasné, že třetí místo je jeho. Finálovou jízdu jel Knebl – Mrázek. Otto Knebl vyhrál. Premiéra jeho nově postaveného speciálu byla tak patřičně oceněna.
Od 10 hod. jezdci absolvovali kvalifikační jízdy a odpoledne se jel hlavní závod. Doprovodný program vyplňuje již pravidelně motocyklový kaskadér, tentokrát Pavel Vik a jízdy jezdců kategorie pro příchozí – Public Bikes. Letos poprvé si mohli diváci během doprovodného programu prohlédnout závodní dragstery přímo v depu. Bylo to pro mnohé určitě zajímavé. Pořadatelé a jezdci byli zase mile překvapeni, neboť všechno proběhlo v naprostém pořádku. Představní jezdců a hlavní závod již opět všichni sledovali za zábranami podél závodní dráhy.
Závody dragsterů jsou závody plné adrenalinu, jsou to závody na evropské úrovni. Mají již své diváky, mají i své UltraFans. Chceme divákům nabídnout co nejkvalitnější podívanou. Chceme, aby den strávený na závodech v nich zanechal silné dojmy. Chtěla bych jim všem poděkovat, že fandí tomuto sportu. Chtěla bych poděkovat jezdcům, protože rok od roku se jejich řady rozšiřují a rok od roku jsou stále více obsazené třídy upravených motocyklů a speciálů. Chtěla bych poděkovat všem, kteří se na těchto závodech jakýmkoliv způsobem podílejí. Velice si vážím jejich pomoci. Mé největší díky patří motocyklovému klubu Baron z Mladé Boleslavi. Ještě jednou všem děkuji.
Yvona Kneblová
VÝSLEDKY 1st Drag Day 2007
Public Bikes (PDF)
Junor Dragster (PDF)
Street 10,5 (PDF)
Street Twin 12,0 (PDF)
Modified Street Twin (PDF)
Super Street Bike (PDF)
National Dragster 600 (PDF)
Competition Dragster (PDF)
Všechny jízdy (PDF)

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist