Dozvuky z Mugella

Ackoliv uz zitra zacina GP Catalunye u Barcelony, vracim se jeste nekolika postrehy do Italie, resp. do Mugella.

Dozvuky z Mugella
Dozvuky z Mugella
Nastvany Pitt
Pokud se zeptate pilota Moriwaki tymu Andrewa Pitta na jmeno Harald Eckl, tak ma okamzite po nalade. „Vzdy mi rikal, ze ma pro me praci na rok 2004 a jeste me nechal testovat v listopadu 2003 novou Kawasaki s pneumatikami Bridgestone. Pak jsem byl pozvan na svatbu Pera Riby a jak Ruben Xaus, tak i Gregorio Lavilla mi tam rikali, ze misto me pojede letos Japonec Nakano”, vykladal v muggelskem depu Australan. “Odpovedel jsem, ze mam uplne jine informace. Ale o nekolik dni pozdejimi Harald ve Vohenstraussenu (evropske sidlo zavodniho oddeleni Kawasaki) nalil konecne cisteho vina. To mi ale mohl rici uz v zari, a ja jsem nemusel odrici nabidky napr. od Hondy ci Yamahy. A nyni se prede mnou Eckl dokonce schovava.”, rikal s kyselym vyrazem v tvari Andrew Pitt, ktery ma se svym novym tymem v planu, absolvovat na divokou kartu priblizne 5 letosnich zavodu Grand Prix.
Ohen u Hofmanna
Tovarni pilot Kawasaki Alex Hofmann chtel v Mugellu poprve obyvat svuj novy Motorhome, ktery si nechal poslat z Ameriky. Bohuzel lod, na ktere byl tento supermoderni “pribytek” dopravovan, zachvatil v liverpoolskem pristavu ohen. “Motorhomu” se nastesti nic nestalo, ale dostanu ho az do Assenu. Ale krome toho jsem mel jeste smulu s dodanim treninkove crossove motorky Kawa KX250F. Tu jsem si nechal poslat do meho noveho bydliste v Richterswilu ve Svycarsku, prisla mi tam vsak jedna Suzuki !!!, a ta objednana Kawa stoji nyni ve Spanelsku…”, vysvetloval nemecky pilot MotoGP.
Nepochopitelne rozhodnuti
V Mugellu chybel pro zraneni tovarni jezdec Suzuki, American John Hopkins, a to vse bylo znamo jeste pred prvnim treninkem. Testovaci jezdec stejne tovarny, Spaniel Gregorio Lavilla, mel pochopitelne velky zajem, jet v Italii jako nahradnik. Rozhodnuti Japoncu vsak bylo prekvapive. Protoze se soucasne zranil ve Velke Britanii pri testovani Yukio Kagayama (zlomil si klicni kost), musel Lavilla misto neho absolvovat zavod v Thruxtronu, ktery se zapocitaval do britskeho superbikoveho mistrovstvi. A vsichni se celkem logicky ptali, jake priority ma tovarna Suzuki…?
Spolehlivy Sete Gibernau
Vedouci jezdec prubezneho poradi kubatury MotoGP, Spanel Sete Gibernau, absolvoval doposud na stroji Honda V5 celkem dvacet zavodu Grand Prix. Z toho jich 6 vyhral a celkem ve 14-ti z nich stal na stupnich vitezu. A jen dvakrat neskoncil mezi prvnimi ctyrmi v cili, bylo to po padu v Jerezu 2003 a take vloni v Mugellu, kdy skoncil jako 7. To vse hovori o vynikajicim prumernem bodovem zisku na jedenm zavod - vice jak 18 bodu !
Take v Donningtonu jinak
Ze se jezdi Grand Prix v Assenu uz v sobotu, to pochopitelne neni zadna novinka. Ale, ze se pojede letosni GP Velke Britanie (25. cervence) v jinych startovacich casech, to tak uplne samozrejme neni. Duvodem je automobilova F1 z Hockenheimu a tak motorky musely ustoupit. Nejslabsi kubatura bude mit start ve 12.45, dvestepadesatky potom ve 14 hodin a konecne kralovska trida zacne az 15.30.
Nechybel ani Giacomo Agostini
Krome byvalych vynikajich jezdcu jako jsou napr. Carlos Lavado, Simone Sanna, Garry Nixon ci ochrnuty Takuma Aoki, nechybel v muggelskem depu ani idol sedesatych a sedmdesatych let, zijici legenda Giacomo Agostini. Ten prijel uz v sobotu a jak jinak, nez na motorce. Byla to superlehka MV Aguste – Brutale a jako spolujezdec s nim prijela jeho dcera Vittoria.
Obrovsky napor do depa
Zadna zeme, nez je Italie, nema tolik motocyklovych GP staji, firem s prislusenstvim, oblecenim, helmami ci sponzory. A jelikoz se v Italii kona pouze jedna motocyklova Grand Prix, je celkem jasne, ze vsichni chteji byt u toho. Takze poptavka po oficielni akreditaci do depa je neuveritelna. Normalni tym Grand Prix kubatury 250 ccm dostane na rok celkem 320 karet pro sve hosty (16 zavodu GP). Ale napr. u Campetella Aprilia tymu (Battaini, Olive, Giuntoli) se pred Mugellem nahlasilo 480 lidi !!!. Celkove vydala IRTA pro GP Italie 3884 “pasu”. A napriklad pro Qatar je 263 zajemcu a ve Welkomu bylo 307. A ackoliv ma Spanelsko celkem tri zavody mistrovstvi sveta, tak i zde je zajem neutuchajici a Barcelona s poctem 2353 “pasu” je hned na druhem miste.
Nejlepsi pratele
Berlinan Dario Guiseppetti z ceskeho tymu Elit cestuje k zavodum Grand Prix spolecne se svym otcem Giannim (majiel jedne berlinske kavarny) ve velmi peknem motorhomu. Damska spolecnost jim vsak chybi. "Tom je moje pritelkyne", smeje se s nadsazkou Dario. "On totiz spava u nas", vysvetluje Nemec. Tom vychazi s Dario absolutne bez problemu a je rad, ze nemusi nocovat v tymovem aute.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist