Dozvuky z Mugella

Bosso se vrátil opět do své domoviny a ihned pro nás připravil několik velice zajímavých informací z poslední Grand Prix v Mugellu.

Dozvuky z Mugella
* Americka nadvlada je uz davno pryc
Kdyz v roce 1976 vyhral Pat Hennen jako prvni American GP Finska v Imatre na tovarnim stroji Suzuka 500, nikdo netusil, ze pozdeji ovladnou Americane kralovskou tridu na dlouhou dobu. Takze napriklad na Hungaroringu 1992 obsadili Americane v poradi Lawson, Chandler, Mamola, Schwantz a Rainey prvnich pet mist ! V roce 1989 vyhrali "US - Boys" trinact z patnacti GP - pouze Chili v Misanu a Gardner na Phillip Islandu, se "zamichali" mezi Americany. V roce 1983 vyhrali Kenny Roberts sr. a Freddie Spencer vsech 12 GP a o rok pozdeji Lawson, Spencer a Mamola vyhrali opet vsechny kralovske GP. Posledni americke vitezstvi se podarilo Kenny Robertsovi jr. v roce 2000 v Motegi a casy, kdy Lawson, Schwantz, Rainey a spol. stali 46x na prvnich dvou mistech, ci 21x obsadili uplne stupne vitezu, jsou davno pryc.Soucasna situace je jasna, doposud zadne misto na stupnich vitezu, po prvni tretine MS jsou Americane na 10., 12., 16. a 22. miste a o to vystiznejsi je kritika Kenny Robertse sr. na sveho syna:
"Muj syn, ten idiot, se snazi radeji prenaset skaly smerem nahoru" ! K tomu snad jen to, ze "little" Kenny mel nabidky z rady jinych staji, ale zustal u tymu Suzuka Grand Prix z jednoducheho duvodu, 3 miliony dolaru za rok 2003 mu totiz nikde jinde nenabidli. A zaverem jeste jedna zajimavost, poprve od roku 1992 jedou Colin Edwards a Kenny Roberts v jedne kubature proti sobe, tehdy vyhral Colin US - mistrovstvi na Yamaze 250 prave pred "little" Kennym.
* Mugello a drivejsi Star
Mugello byva take vzdy dostavenickem drivejsich hvezd GP, takze tentokrate byli - jako hoste - k videni v depu napr. Nobby Ueda, Luca Cadalora, Alex Gramigni, Carlos Lavado, Franky Chili, Philippe Coulon, Domenico Brigaglia, Marco Lucchinelli, Paolo Casoli, Takuma Aoki !!!, Dominique Sarron, Didier de Radiques, Doriano Romboni, Bruno Casanova a predevsim Carlo Ubbiali s Giacomem Agostinim.
* Clarence Seedorf u "svych ovecek"
Popularni fotbalista AC Milan a holandskeho reprezentacniho muzstva Clarence Seedorf navstivil svou staj, do ktere investoval letos pres milion Euro. Oba dva jezdci mu ovsem prilis radosti neprinesli, Alvaro Bautista skoncil jako 28., a Chris Martin do cile nedojel.
* Kawasaki a mozny odchod od Dunlopu
Marketingovy sef tovarny Kawasaki Kaoru "Joel" Ishikawa navstivil take Mugello, aby se na vlastni oci presvedcil, co je noveho u GP tymu. Dle dostupnych informaci se da nejpozdeji pri brnenske GP ocekavat oficielni rozchod s Dunlopem a pro rok 2004 prechod k Bridgestone.
* Marcellino Lucchi v Mugellu - na Colnagu C40
Marcellino Lucchi byl v Mugellu, ale pouze na kole a sice Colnagu C40. A protoze jsem nedostal "Wild Card", tak pojedu radeji cyklisticky zavod Rimini - Viareggio (265 km). Letos jsem uz najel 9000 km a jsem opravdu ve forme. A co se tyce te divoke karty, tak k tomu rika M.L.: " Mel jsem k dispozici konkurence schopnou motorku Aprilia 250, se kterou jezdim casy okolo a pod 1:54 minuty na kolo, a mel jsem si sehnat pouze tym, ktery by me v Mugellu zajistil. Oslovil jsem Team Abruzzo (s Anthony Westem a Johannem Stigefeltem) s tim, ze diky me ziskaji i potrebnou publicitu. Tym ale odmitl, pricemz oba jezdci dosahli v treninku casu kolem 1:57...a tak testuji nadale pouze ctyrvalec MotoGP Aprilia"
* Nahradnik Pistoni nepresvedcil
Christian Pistoni naskocil jako nahradnik za zraneneho Heidolfa v tymu Aprilia Germany a skoncil v treninku i v zavode jako posledni! "Je to MS a bez testu ci treninku je tezko ziskat body. Rad bych jel take v Barcelone a dopadl bych jiste lepe". Sef tymu Dieter Stappert nebyl vubec nadceny a suse dodal: " Spise ne!"
* Prubezny stav "BMW Award Moto - GP Best Qualifyer"
Po sesti "zavodech" - tedy trenincich vede Valentino Rossi za 10:33,943 pred Maxem Biaggim - 10:35,118 a Tohru Ukawou - 10:36,058.
* Randy Mamola pouze na Sachsenringu a v Brne !
Randy Mamola se vzhledem ke svemu zatizeni jako "taxikar" - letos sedla dvousedadlovou Ducati misto Yamahy, nezucastni pravidelne BMW - Boxer Cupu a pojede pouze v Nemecku a take u nas v Brne.
* A opet prehlidka treninkovych padu na rozpalenem asfaltu v Mugellu
Kiyonari, Di Meglio, Elias, Bataille (3x)!, Lüthi, Perugini, Angeloni, Haga (2x), Pitt, Matsudo, Nigon, de Puinet, Ballerini, Hules, Olive, Locatelli, Ui, Kallio, Melandri, Gemmel, Poensgenova a West.
* Nejkrasnejsi trofej
Prave sobotni pad svycarskeho mladicka Thomase Lüthiho vedl k male rozepri mezi nim a mechanikem. Prekrasne ohnuty zadni rafek Lüthiho Hondy totiz vypadal jako umelecky predmet nemale hodnoty a mechanik staje Elit si ho chtel ponechat jako trofej. Lüthi s tim ale nebyl srozumeny a vymenil lahev sektu ze spanelskeho mistrovstvi za tento zadni rafek zelene barvy, a mechanik tuto vymenu prijal.
* Ponekud dusno v KTM
Neprilis spokojeny se svym technikem Warrenem Willingem je exmistr sveta Arnaud Vincent. "Neni mi moc platne, kdyz konstrukter Harald Bartol stale prinasi ke kazde nove GP nove a nove dily, kdyz veskere moje pripominky nebere seftechnik Warren Willing vubec v potaz. Ja sam mam pritom hodne zkusenosti ze tridy 125, a on jiste vi hodne o 500, to me ale ve skutecnosti vubec nepomuze." Poznamka: W.W. byl predtim u Suzuky.
* Zemrel Emil Hörner
Po kratke a tezke nemoci (rakovina) zemrel ve Wiehlu u Kolina nad Rynem Emil Hörner, ctyrnasobny mistr sveta (jako spolujezdec Maxe Deubela na BMW) z let 1961 - 1964, ktery pokud me pamet neklame, zavodil i u nas v Brne.
* Misto Bianciho jel Ballerini
Zraneneho Stefana Bianciho nahradil na tovarni Gilere Andrea Ballerini. 29-lety Ital z Florencie jezdi nyni domaci mistrovstvi Supersportu, ale jak sam rika, 125 se mu libi vice a mel by jet i v Barcelone.
* Totalni propadak filmu "Faster"
S velkou publicitou na festivalu v Cannes uvedeny film "Faster" o MotoGP, nebude vubec v kinech (aspon v nejblizsi dobe), nebot se nenasel nikdo, kdo by ho chtel do kin uvest a tak bezi pouze na internetovych strankach www.motograndprix.com.
* A bohuzel jeste jedna obet Tourist Trophy
Drivejsi motocyklovy zavodnik, Svycar Peter Järmann - 48 let, zahynul pri letosni TT, kdyz pri ukazkove jizde na svem Bultacu 250 - rok vyroby 1964, havaroval tak nestastne, ze svemu zraneni podlehl.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist