Dozvuky z Imoly

Jak vypadají aktuelní přestupy nejen ve třídě superbiků, ale i v supersportech a to těsně před posledním závodě na francouzském okruhu Magny Cours

Dozvuky z Imoly
Dozvuky z Imoly
V týmu PSG 1 – Kawasaki ZX (letos zde jezdil Chili na Ducati) mají Brit Chris Walker a Ital Mauro Sanchini už podepsané smlouvy na rok 2005.
Továrna Yamaha, která se jak známo, vrací do seriálu WSBK má ve své hledáčku celkem pět pilotů na dvě místa v sedle motocyklů R1. Jsou to kromě Japonce Noriho Hagy ještě Holanďan Juergen van den Goorbergh, Francouz Fabien Foret, Australan Andrew Pitt a také mladý Ital Gianluca Vizziello, vedoucí jezdec ME v superstocích. Ten jak známo nemohl v Imole startovat, neboť si ještě ve čtvrtek před závodem při exhibičních závodech minibiků zlomil zápěstí a ještě dvě další kosti na předloktí.
Pokud by ovšem Yamaha nebyla schopna splnit Hagovy požadavky, tak má zájem i Alstare - Suzuki. A zde by mohl také zakotvit i Troy Corser, jehož další pokračování u Foggyho je téměř nepředstavitelné. Dalšími piloty, s kterými momentálně majitel týmu Alstare Suzuki, tedy Francis Batta jedná, jsou kromě Andrewa Pitta i dosavadní jezdci z kubatury MotoGP a sice oba dva „ducatáři“, Australan Troy Bayllis a Brit Neil Hodgson.
Tovární tým Fila - Ducati, který pojede příští rok pod novým sponzorem, Xeroxem, se doposud nerozhodl, kteří dva jezdci pojedou tovární motocykly. Změnil se však pohled na oba dva dosavadní piloty (Regise Laconiho a Jamese Toselanda), pokud by v konečném pořadí mistrovství světa obsadili prvá dvě místa, mohli by zůstat. Není ale vyloučen ani příchod Hagy, o němž prohlásil tiskový mluvčí Ducati Julian Thomasi: „Haga všem letos ukázal, co je možné „vydolovat“ z jednoho motocyklu 999 RS.“ A manažér japonského pilota Toshi Araki momentálně zkoumá možnosti u několika týmů, i když po imolské neděli si je Haga jist, že: „Jsem sice vždy naladěn pozitivně, ovšem po mém pádu – zasekla se mi plynová rukojeť, když jsem chtěl ubrat v úseku k „Piratelle“ plyn - bude jednání o smlouvě na rok 2005 o hodně tvrdší“.
Nejistý je osud Australana Garry McCoye – jeho smlouva nebude určitě obnovena, neboť tým NCR Stefana Caracchiho pojede příští rok pouze supersporty a to s Gianlucou Nannellim. Ten by ale nejraději zůstal v superbicich a dělá si stále naději na nějaké volné místo u Ducati. O čemž by chtěl přesvědčit právě ve Francii – naposled doma skončil 9. a ve druhé jízdě dokonce jako 4.
Co se týká jezdců na Hondách, tak zde jsou jasné následující varianty: Italský nestor Pierfrancesco Chili pojede určitě Hondu CBR 1000 RR v novém týmu Fausta Gresiniho. Chili pojede za minimální fixní plat, ovšem vše by si mohl vynahradit na prémiích. Tutostáj dal dohromady italský manažér Hondy Carlo Florenzano, který se nechal slyšet: „Chili je u fanoušků po Rossim a Biaggim – a to ještě před Capirossim – třetím nejoblíbenějším italským motocyklistou a tyto sympatie musíme náležitě využít“. Jestli bude jeho kolegou Michel Fabrizio, nebo pojede tento mladý Ital Hondu například u „Klaffiho“, není doposud jasné. Fabrizio má ovšem smlouvu s Hondou, ve které není zakotveno, jestli pojede SBK nebo SSP.
Ten Kate Honda se představí v superbicích s oběma Australany, tedy novopečeným mistrem světa supersportů Karl Muggeridgem a stále ještě kandidátem na titul mistra světa ve WSBK, Chrisem Vermeulenem.
A právě Muggeridgeho nahradí v této holandské stáji ve třídě supersportů Francouz Sébastien Charpentier. A jeho týmovým kolegou by se měl překvapivě stát japonský pilot Katsuaki Fujiwara – dosavadní jezdec týmu Alstare Suzuki, neboť aktuelní jezdec této stáje Broc Parkes má namířeno k Megabike Italia.
A velmi zajímavé by mohlo být obsazení stáje Klaffi – Honda. Je jisté, že zůstane Němec Max Neukirchner. Ovšem pro třídu výš, tedy do superbiků by mohl dostat stájového kolegu velmi zvučného jména: Bena Bostroma z USA. „Honda USA by s tímto přestupem souhlasila, také sponzor Altria (dříve Philip – Morris) by se značkou LM měl zájem o vstup do mistrovství světa. Je zde ale háček, Bostrom má v Americe smlouvu s Red Bullem, a tak musím jednat s lidmi od Red Bullu v Rakousku“, vysvětluje Klaus Klaffenboeck, kde leží momentálně zakopaný pes.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist