Dozvuky (a to nejen) ze Sepangu

Několik zajímavostí, které se objevily po nedělním závodě v Malajsii.

Dozvuky (a to nejen) ze Sepangu
Xaus nadále u d´Antina ?
Po třetím místě v Qataru si myslel Ruben Xaus – poprvé stál pilot na Ducati v letošním roce na stupních vítězů a to na loňském modelu -, že má „předplaceno“ místo v MotoGP (a to především díky velmi dobrým kontaktům s Repsolem) i na rok 2005. Ale: „Opční právo na Rubena jsem už v podstatě zavrhl“, říká šéf týmu Luis d´Antin. Takže, tak jako u několika stabilních jezdců královské třídy, je další osud španělského jezdce doposud nejasný.
Carlos Checa zůstane u Yamahy ?
Jako vždy rozhodují peníze, čili sponzor. A tak by měla dvojice v týmu Fortuna MotoGP vypadat pro rok 2005 následovně: Pochopitelně to budou Španělé a sice - Carlos Checa ! a Tony Elias.
Troy Bayllis doufá na WSBK
Ducati sice určitě neprodlouží v kubatuře MotoGP smlouvu s tímto Australanem. Ale, sympatický „klokan“ by mohl nahradit v oficielním týmu Ducati – Fila letošního „pouze“ vícemistra světa, Regise Laconiho, nebo po boku Neila Hodgsona jet v týmu Belgarda továrně podporovanou Yamahu R1.
Alex Barros pojede Hondu, ale kde ?
Brazilský „evergreen“ musí sice opustit tovární Repsol Honda Team, ovšem mohl by zakotvit jak u Gresiniho – místo Edwardse (odchází k Yamaze), nebo u Ponse – zde bude volné místo po Biaggim. V obou dvou týmech je ale „namočen“ i manager Loris Reggiani a především i jeho svěřenec, Marco Melandri. Mimochodem jeho oblečení „ala Spiderman“ přineslo v aukci nazvané „Afganistán“ nezanedbatelnou sumu 10.693 Euro !
Erv Kanemoto k Repsolu !
To, že Honda prohrává letos s Yamahou, není jen otázka výběru jezdců. HRC Honda nemá bohužel v současné době kvalitního muže, který by byl schopen řídit a především určovat, jakým směrem se bude dále Honda vyvíjet. Jak známo, od Repsolu odešel Jeremy Burgess k Yamaze a u Ponse zemřel konstruktér Antonio Cobas na rakovinu mozku…Tento problém by měl vyřešit Erv Kanemoto – letos ve službách Suzuki – a za hlavní úkol dostal od Takea Fukuiho - prezidenta Hondy, starat se o nového „Spencera“, tedy Nicky Haydena. K této novince říká „Říman“: „Doufám, že se Erv nespokojí pouze s Nickym, ale zbude mu čas i na mě“, s trochou nadsázky podotýká Max Biaggi.
S kým WCM – Blata v roce 2005 ?
Jezdci této britsko – české stáje budou pro následující rok dosavadní pilot Brit James Ellison a Ital Franco Battaini, doposud jezdec týmu Campatella Aprilia ve třídě 250 ccm.
Na čele stále Valentino Rossi
V soutěži „BMW Award MotoGP Best Qualifyer“ vede i nadále Rossi s náskokem ca 1 sekundy. To v praxi znamená, že se ani Rossimu, ale ani Biaggimu se nezapočítává do této soutěže 6 sekundová penalizace z Qataru.
Ve dvěstěpadesátkách nezůstane v roce 2005 prakticky kámen na kameni
Jak už jsem napsal o několik řádků výše, tak nejdrazší pilot této kubatury Toni Elias (1,6 milionů roční gáže proti Pedrosovi – 300 000 Euro) postoupí o kubaturu výš, a vzhledem ke svým velmi průměrným letošním výsledkům Roberta Rolfa (8. místo a pouze jedno umístění na stupních vítězů, i když vítězství) bude tým Fortuna Honda měnit oba dva piloty: V úvahu připadají Jorge Lorenzo a jeho krajan Pablo Nieto, nebo také novopečený mistr světa Andrea Dovizioso. Ale Japonci by chtěli posadit na tovární Hondu domácího Yuki-ho Takahashiho.
Telefónica Honda zůstane beze změny, jak Daniel Pedrosa, tak i Japonec Hiroshi Aoyama pojedou v této stáji i napřesrok.
Ovšem po novém působišti se bude muset poohlédnout v Asparově továrním týmu Fonsi Nieto. Zatímco Sebastian Porto pochopitelně zůstane, tak by člena „klanu“ Nietových měl nahradit Héctor Barbera. A k němu přijde i dosavadní mechanik „Poggiho“, Rossano Brazzi.
Poggialiho místo dostane jeho krajan, Alex de Angelis a bude podporován šéftechnikem Giannim Sandim.
Na dvě tovární Aprilie u Cechinella – tým Carrera, jsou doposud tři uchazeči: Randy de Puinet, Roberto Locatelli a také Casey Stoner. S tím je pochopitelně nepřímo spojeno i obsazení u KTM. Pokud by nezůstal australský vítěz z Malajsie, tak by u rakouské továrny z Matighofenu zakotvil jeho krajan Anthony West.
Jeremy McWilliams do SBK, ale kam ?
Irský pilot jedná v současné době jak s Ducati – managerem Paolo Ciabattim, tak přímo i se stájí Renegade.
Okolo Aprilie MotoGP stále nejasno
Do 15. října by měl nový majitel Roberto Colannino rozhodnout, zda-li dá k dispozici částku okolo 25 milionů Euro a tím pádem pojede tato tradiční italská stáj i v roce 2005. Pokud ano, tak jednička týmu je jasná, a sice Brit Shane Byrne, spolu s ním by mohl jet i Francouz Randy de Puinet.
Několik změn v týmech na posledních dvou podnicích Grand Prix
Motocykl Moriwaki-V5-Honda pojede při závěrečném podniku Grand Prix 2004 zase francouzský exmistr světa dvěstěpadesátek, Olivier Jacque.
Novou tváří bude rovněž Rakušan Robert Ulm. Ten nahradí z prozaických důvodů – doposud nezaplatil dohodnutou sponzorskou částku – Švéda Johana Stigefelta v týmu Aprilia Germany.
A konečně už o tomto víkendu pojede místo zraněného Klause Nöhlese v Castrol Kiefer Honda týmu domácí Joshua Waters.
A jelikož nespokojenost japonského rutinéra Naoka Matsuda v týmu Yamaha Kurz zřejmě přetekla, tak by právě on měl nahradit v příští sezóně německého pilota Nöhlese, který letos doposud nezískal v MS ani jediný bod, a to mel sanci už od Assenu, kdy nahradil Christiana Gemmela.
Junior rovnou k seniorům ?
Třetí jezdec letošního IDM, Němec Sascha Hommel by měl nahradit v týmu Elit Grand Prix svého krajana Daria Giuseppettiho. Tomu se totiž zřejmě velmi těžko podaří sehnat požadovanou částku 200 000 Euro, kterou od něho požaduje pan Epp. Navíc podle mínění vedení týmu nedokázal německý jezdec italského původu očekávané zlepšení. Patnáctiletý Hommel jezdil doposud v juniorském týmu stejné stáje. K tomuto problému říká Berlíňan: „Chci zůstat v týmu, tak jak bylo ujednáno na začátku roku, tedy na dvě sezóny. A tu částku určitě seženeme !
Troy Corser u Alstare
Australan Troy Corser podepsal smlouvu s týmem Suzuki Corona Alstare. Druhé místo v týmu bude patřit určitě japonskému pilotovi, a to buď Yukimu Kagayamovi nebo mladému Atsushi Watanabemu.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist