Diskvalifikace Vermeulena

Chris Vermeulen byl po druhém závodě v italské Monze diskvalifikovyný kvůli nedodržení technických řádů FIM.

Jedna ze smutných věcí ve sportu všeobecně je pohled na sportovce, který získá nějaké ocenění, o které během několika minut přijde svou diskvalifikací. Zvlášť smutný je pohled na sportovce, který je diskvalifikován ne kvůli své chybě, ale kvůli chybě svého přípravného týmu. Pohled na zklamaného sportovce se naskytl poslední neděli, kdy na okruhu Monza bylo diskvalifikováno po závodech italského kola WSBK několik jezdců. Vedle Fabiena Foreta a Vittorio Iannuzza ve třídě Supersport, vedle Alessio Branettiho ve třídě Superstock, byl po druhém závodě třídy Superbike diskvalifikovaný australský jezdec Chris Vermeulen, jehož stroj Honda CBR 1000RR FireBlade nesplňoval technické podmínky pro závody této třídy.
O co se jednalo? Každý motocykl musí být vybaven bezpečnostní pojistkou, která v případě havárie do stanoveného časového limitu přestane dodávat do motoru palivo a tím dojde k zastavení chodu motoru. Tato pojistka se u vybraných motocyklů po závodech kontroluje, a to tak, že se uvede motor do chodu a celý motocykl se nakloní do předepsaného úhlu, při kterém musí dojít k zastavení chodu motoru. Takto byl v Monze po druhém závodě kontrolován i stroj Chrise Vermeulena, který dojel za vítězným Régisem Laconim na druhém místě. Motor i po naklonění dále pokračoval ve svém pravidelném chodu a tak samozřejmě musela následovat diskvalifikace Chrise Vermeulena ze druhého závodu World Superbike.
"Jsem spokojený se změnami, které jsme mezi závody učinili, šlo to dohromady s tvrdší pneumatikou," říkal ihned po dojezdu do cíle tehdy ještě nic netušící Chris Vermeulen. Později se však dozvěděl, že je diskvalifikovaný ze druhého závodu, tedy ze závodu, který mu nejprve garantoval další pódiové umístnění v jeho nováčkovském roku mezi jezdci třídy Superbike. "Je podivné, že jsem byl vyřazen pro něco, co bych nejraději ze všeho viděl fungovat, protože po havárii můžu nastartovat motor normálním startovacím tlačítkem."
I přes diskvalifikaci svého jezdce, nekritizoval manažer holandského týmu nijak rozhodnutí ředitelství závodu. "Respektuji řády a tím i toto pravidlo," říkal pan Ronald Ten Kate. "Nyní nevím proč pojistný ventil nepracoval. Ironií je fakt, že jsme jediní, kteří mají na motocyklu ponechaný startér motoru a proto nemáme žádnou potřebu toto sabotovat. Můžeme zvednou po pádu motocykl a nastartovat ho tlačítkem. Na druhém motocyklu pojistný ventil funguje dobře a tak nyní musíme nalézt důvod, proč to na tomto stroji nepracuje. "

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist