Další žena v MEZ MČR

Český šampionát silničních motocyklů odchodem Markéty Janákové o svého půvabnějšího zástupce nepřijde, do sedla rychlého motocyklu se vrací Lucie Jerlingová.

I v letošní sezóně budeme v našem Mezinárodním Mistrovství České republiky silničních motocyklů vídat ženu za řidítky rychlého stroje. Po odchodu Markéty Janákové do italského týmu Gold Racing bude něžné pohlaví zastupovat Lucie Jerlingová, která se po pauze vrací na závodní kolbiště. O návrat této závodnice do sedla motocyklu se postaral pan Václav Svoboda a jeho tým Telemark racing team. Podívejme se tedy stručně do historie tohoto týmu, který v našem mistrovství působí již dlouhá léta.
“Telemark racing team jsem založil už v roce 1987,“ vzpomíná pan Václav Svoboda na dobu svého vstupu na závodní okruhy. “Nejsem typem člověka, který by chtěl svůj tým nějak vyzdvihovat. Přesto řeknu, že v barvách týmu startoval Bohuslav Seifert, který například v roce 1998 dokončil na divokou kartu Grand Prix ČR ve třídě 125, v té době startoval třeba Melandri, nebo Sakata. O rok později Bohuslav Seifert vyhrál závod 300 zatáček Gustava Havla v Hořicích. Na témže závodě bohužel o rok později nepříjemně havaroval a v dalších letech se již věnoval pouze sporadicky závodům veteránů. Letos definitivně skončil.“
Sám pan Svoboda začal po havárii svého jezdce Bohuslava Seiferta závodit. Jako svou kategorii si zvolil závody veteránů, kterým se s úspěchem věnoval aktivně až do loňského roku, kdy se po nebezpečné havárii v závodě O cenu Františka Šťastného ve Dvoře Královém na nějaký čas musel s aktivním závoděním rozloučit.
“V roce 2000 jsem začal závodit mezi veterány i já, čímž jsem si splnil přání, které trvalo od 12 let,“ pokračuje Václav Svoboda ve svém vyprávění. “V Mistrovství Evropy v jízdě pravidelnosti historických motocyklů jsem v roce 2001 skončil na třetím místě celkového pořadí a v roce 2002 z toho bylo čtvrté místo. Loni při závodě O cenu Františka Šťastného, v červnu ve Dvoře Králové nad Labem, jsem na Hondě 750 velmi těžce havaroval. Z okruhu mě odvážel vrtulník v bezvědomí do Hradce Králové a myslím si, že jsem utrpěl nejtěžší úraz loňské sezóny ze všech našich jezdců. Mám totiž totální endoprotézu ramenního kloubu a pažní kosti. Po nárazu na obrubník bylo vše rozdrceno. Tím jsem nemohl pokračovat na zapůjčené Yamaze ve třídě Supermono, kde jsem startoval v Trenčíně.“
Snad náhoda tomu chtěla, že ze setkání s Lucií Jerlingovou vzešel nápad vrátit ženu do našeho mistrovství. “Na podzim, kdy nebylo jisté, zda budu letos startovat jsem nabídl angažmá Lucce Jerlingové,“ líčí Václav Svoboda zahájení spolupráce s třiadvacetiletou dívkou. “Na pumpě Benziny Skalka, na dálnici před odbočkou na Příbram, mám totiž vystavené své historické motocykly. Lucka tam pracovala a tak náhoda nás dala dohromady.“
Vedla majitele, manažera a jezdce v jedné osobě, tedy vedle pana Václava Svobody, se bude o chod týmu starat Bohuslav Seifert v úloze šéfmechanika. Jako mechanik bude v týmu poté pracovat Ivan Rozsypal. Jezdci týmu Telemark Racing:
Lucie Jerlingová (23 let)
V letech 1998-2001 startovala na motocyklu Honda 125 v juniorském přeboru a v Mezinárodním Mistrovství ČR. Nejlépe v něm skončila pátá na maďarském Hungaroringu. Tečku za její kariérou způsobily povodně v létě roku 2002, které ji v Řevnicích značně postihly.
Pro letošní rok si sama zvolila třídu 125 Sportproduction, které dala přednost před GP 125. Motocykl Aprilia RS model 04 je nově zakoupený a upravený stroj, který ještě nejel. Lucka se pokusí letos opět rozkoukat a udržet na závodech přítomnost něžného pohlaví. Umístění okolo 5. místa bere tým jako úspěch. V Alpe Adria Cupu by tým Telemark Racing pomocí Lucie Jerlingové rád bodoval. Tým se zúčastní kompletní sezóny obou mistrovství, tedy našeho MEZ MČR i AA Cupu. Vzhledem k novému motocyklu zůstane tento tým i v dalším období v této třídě.
Václav Svoboda (42 let)
Třída Supermono - motocykl MALI –Jawa. Šasi je loňský mistrovský stroj Martina Kamenického. Motor nový, koupený z Jawy Divišov. Dále příležitostně několik startů v závodech Klasiků u nás a v Německu na Hondách 250, 750 a Benelli 500. Cílem sezóny v Supermonu je vyzkoušet, zda je možné startovat s totální endoportézou v pravé ruce, sbírat pravidelně body a celkově skončit do 8. místa. Pokud to zdravotní stav dovolí, chtěl by Václav Svoboda v roce 2005 připravit překvapení a ve 43 letech vstoupit i do jiných tříd a rozšířit počet jezdců. “Protože závody, kde pojede ve třídě pár lidí přeci nemohou diváky bavit a vítězové potřebují také někoho porážet,“ říká na závěr s humorem Václav Svoboda.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist