Další novinky od kapotovaných motocyklů

V článku naleznete opět několik zajímavých informací ze světa rychlých motocyklů.

* Proc jezdi Youchi Ui v tymu Freesoul tovarni Gileru
Ponekud "nelogicke" spojeni tymu Freesoul s tovarni Gilerou ma prozaicky duvod. V tovarnim tymu Derbi ci Gilery nebylo volne zadne misto a jelikoz seftechnik obou dvou znacek, tedy Derbi a Gilery, pod hlavickou Piaggio Group, je jisty Olivier Liegeois - je to take jeho hlavni povolani. Ale on je krome toho i majitelem tymu Freesoul .......!, takze proste z pozice sefa techto dvou postu, pretransferoval Youichiho Uie do sveho vlastniho tymu, dal mu k tomu druhy tovarni stroj Gilera a vyhodil na dlazbu mladeho Mike di Meglia.........Jak proste !?
* Probudi se Roberto Locatelli ?
Od okamziku, kdy byly plany KTM na ucast v nejprestiznejsi tride, tedy MotoGP odlozeny ad acta, a ani motokrosovy sampion Joel Smets uz nadale nejezdi pro Mattighofen (sidlo KTM), proslychaji se ruzne veci a divoke spekulace. Jedna z nich hovori o predcasnem konci silnicniho oddeleni tovarny KTM, tedy nejen MotoGP ale i tridy 125. K tomu sportovni reditel zavodniho oddeleni KTM Heinz Kinigadner: "V silnicnim motocyklovem sportu jedeme porad na plny plyn. Ale Locatelli si hraje s ohnem na strese. Pokud se vcas neprobudi, tak mu vyplatime druhou cast dvoulete smlouvy a proste pujde. A misto neho dosadime nejakeho noveho spickoveho pilota". K tomu dodava seftechnik Harald Bartol: "Udelali jsme chybu, kdyz jsme chteli dva zkusene piloty, tedy Vincenta a Locatelliho. Lepsi reseni tenkrate bylo, aby byl jeden zkuseny a jeden mlady zavodnik. V kazdem pripade jsme velmi spokojeni s Kalliem a zrejme mu nabidneme i novou smlouvu. Mika je totiz vyhodny i financne, pro rok 2004 nepozaduje zadny fixni plat !!!, chce jezdit pouze za premie. Na druhou stranu, pokud bude nase motorka patrit k nejlepsim v teto tride, tak se budou spickovi piloti hlasit sami.", rika byvaly spickovy pilot GP, ktereho zname i z mnoha startu na starem brnenskem okruhu.
* Vermeulen a Fireblade
Po peti letech se objevi v mistrovstvi sveta superbiku opet ctyrvalcova Honda. Nova CBR 998 RR Fireblade byla uz v Japonsku testovana oficielnim testovacim jezdcem HRC Shinichi Itohem, ackoliv plan jejiho nasazeni v tovarnim tymu je pohrben. Motocykl bude prenechan belgickemu tymu Ten - Kate a pilotovat v MS ji bude 21-lety vedouci muz samiponatu Supersportu, a zrejme uz i mistr sveta pro rok 2003, Chris Vermeulen. Jedna obrovska vyhoda pro neho i cely tym, po zavedeni jednotnych gum - tedy Pirelli, Chris jezdi Pirelli uz letos. Kdo bude jeho tymovym kolegou, neni doposud zname.Jiste je vsak to, ze Karl Muggeridge zustane v supersportech a jako jeho tymovy kolega je momentalne favorizovan Broc Parkes.
* Zmena tridy nepripada v uvahu
Lucio Cecchinello, nejen zavodnik ve tride 125, ale zaroven i majitel tymu Safilo - Oxydo - Aprilia (jezdci Cecchinello, Stoner - oba 125, de Puinet - 250), se jeste pred casem zabyval myslenkou, zamenit svou vlastni obsahovou tridu za vyssi. Tuto ideu vsak nyni 34-lety Ital zavrhl se slovy: "Tridu jsem chtel menit v pripade, ze vyhraji MS 125 ccm. To vsak nyni se ztratou 70 bodu na Pedrosu nepripada v uvahu, navic s Randym de Puinetem mam konecne jezdce, ktery je schopen ve 250 vyhravat a take mlady Stoner v nizsi tride je vitezny typ".
* Pedrosa na nejlepsi ceste postoupit o tridu nahoru
Daniel Pedrosa, vedouci muz prubezneho hodnoceni nejnizsi obsahove tridy, by rad zmenil tridu a sel ve stopach sveho byvaleho tymoveho kolegy Tony Elliase. Jeho sef, Alberto Puig, ktery krome Pedrosy "koucuje" i tym 250 ccm s jezdci Portem a Rolfem k tomu dodava: "V pripade zisku mistrovskeho titulu je to rozhodne mozne".
* Jak bude vypadat MS GP2 v roce 2007 ?
Do letosni GP v Motegi musi vsechny tovarny odevzdat svoje predstavy, kterym smerem se bude ubirat GP2 od roku 2007. Dorna chce totiz v GP2 nechat jet produkcni motocykly o obsahu 600 ccm, dale prototypy stejneho obsahu a dosavadni klasicke dvoutaktni dvestepadesatky. Japonske tovarny vsak maji uplne jinou predstavu a to, ze by v teto tride startovaly spolecne klasicke dvestepadesatky a s nimi High - Tech motocykly o obsahu bud 400 nebo 450 ccm. K tomu dodava KTM konstrukter Harald Bartol: "Pokud chceme udrzet vydaje v rozumnych dimenzich, tak to mohou byt pouze ctyrtaktni prototypy s maximalne 500 ccm a dvema valci".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist