Clifford má prvního jezdce na R1

Chris Burns se stal prvním jezdcem týmu Harris WCM a bude tak prožívat svojí první kompletní sezónu v Moto Grand Prix. Uvidíme jak zvládne upravenou Yamahu YZF R1.

Clifford má prvního jezdce na R1
Nově vytvořený tým Harris WCM, tedy tým složený z britského výrobce podvozků a upravitele motorů s týmem Petera Clifforda, bývalým Red Bull Yamaha, získal svého prvního oficiálního jezdce, když podepsal smlouvu s britským jezdcem třídy Superstock, dvaadvacetiletým Chrisem Burnsem.
“Mohu vám říci, že jsem měl několik bezesných nocí, když jsem čekal na telefonát od Petera Clifforda“, říkal Burns o svých posledních dnech. “Zpráva mě potěšila, byl to nejlepší Nový Rok. Nemám žádné iluze o velikosti mé úlohy, bude to opravdu velmi těžké.“
Chris Burns v loňské sezóně dal o svých schopnostech vědět především v Britském a Evropském šampionátu třídy Superstock. Jeho výkony oslovili i několik týmů britského superbikového mistrovství. Dostal nabídku k testování od Paula Denninga z týmu Rizla Suzuki a Roba McElnea z týmu Virgin Yamaha. “Chris klepal na dveře superbikového šampionátu celý loňský rok a při testování našeho stroje byl velmi působivý“, říkal o tomto jezdci přednedávnem právě Rob McElnea z týmu Virgin Yamaha. Na začátku příprav na letošní sezónu začal Burns jednat s továrním týmem Triumph jenž sestavuje zcela nový tým pro šampionát třídy Supersport, kterého se chce v Británii zúčastnit. V týmu V&M Racing se Burns měl stát partnerem Jima Moodieho a absolvovat celý britský supersportový šampionát s přestupem do Mistrovství Světa Supersport v roce 2004.
Jednání o angažmá pro rok 2003 pokračovala s Triumphem a několika dalšími týmy i na listopadové motocyklové výstavě v Birminghamu, kde poprvé kontaktovali Burnse i zástupci týmu WCM jimž jméno Chrise Burnse doporučil jejich bývalí pilot strojů ROC Yamaha Niall Mackenzie (který mimochodem má také testovat stroj Harris R1). Mackenzieho zaujal výkon právě tohoto jezdce během jeho loňského působení v týmu Roundstone Suzuki kdy dokončil sezónu britských “štoků“ na celkovém třetím místě a tak dal zprávu Peteru Cliffordovi. O talentu ukrytém v Chrisu Burnsovi hovořil několikrát i Kevin Schwantz jenž mladého Brita sledoval při závodech britského šampionátu na skotském okruhu Knockhill, kde Burns během jednoho závodu sedmkrát překonal rekordní čas na jedno kolo.
Chris Burns začal závodit již ve svém školním věku, kdy zkoušel své štěstí v motokrosu. V roce 1996 usedl na silniční stroj, se kterým absolvoval britský šampionát Aprilia Superteen. Hned jeho první rok na silnici mu přinesl titul své země, když tento pohárový šampionát motocyklů Aprilia vyhrál. Následující rok již startoval na plnokrevném stroji Honda 125 RS. V roce 1997 vyhrál čtyři po sobě následující závody šampionátu Británie třídy 125 ccm a tak si jeho služby pronajala německá stáj UGT Grand Prix a Chris se poprvé ve své kariéře svezl v závodech Mistrovství Světa třídy 125 ccm. V tom roce absolvoval celkem tři závody Grand Prix, ke kterým přidal ještě start na divokou kartu o rok později při domácím závodě v Donington Parku. Tato zkušenost jistě pomůže tomuto britskému jezdci v boji mezi špičkovou technologií zejména japonských továren. O stroj Chrise Burnse se bude starat pan Dave Hagen.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist