Checa a Melandri do Motegi

Španěl Carlos Checa i Ital Marco Melandri se chtějí v japonském Motegi před šéfy továrny Yamaha náležitě ukázat.

Tým Yamaha Fortuna cestuje do japonské Motegi s vědomím, že přijíždí do mateřské země, která týmu poskytuje materiál YZR M1. Španělský jezdec Carlos Checa se bude snažit minimálně zopakovat loňský výsledek, kdy startoval do samotného závodu z první řady. V závodě poté po několika problémech kvůli změně nastavení podvozku dojel na celkovém pátém místě.
Problém s nastavením řešil Carlos i v posledním, letošním závodě, kdy dokončil závod v brazilském Riu kvůli extrémnímu nedostatku přilnavosti na devátém místě. Po dobrém startu se nepodařilo Carlosovi udržet na hrbolatém okruhu své postavení a nakonec byl rád, že v závěrečném kole dokázal předjet alespoň Troye Baylisse.
"Motegi je okruh, na kterém si docela užívám, ale jen když neprší," říká Carlos Checa. "Důležité jsou všechny závody, ale tento, v domovské zemi Yamahy, je velmi důležitý. Je vždy dobré, když zajedete dobrý výsledek před vašimi šéfy. V Riu jsem měl problémy, ale všichni pracovali, abychom ty problémy vyřešili. V Riu to bylo špatné kvůli nedostatku přilnavosti, ale Motegi je zcela odlišný okruh. Motegi má množství namáhavých a těžkých sekcí, které mám rád. Je tam mnoho úseků důležitých na zrychlení a tak je naděje, že motocykl bude tento víkend rychlý. Bude to dlouhá doba se třemi závody po sobě, ale všichni jsme na to již zvyklý."
Marco Melandri se vrací do země, kde měl na začátku sezóny ošklivý pád, který ho na nějakou dobu vyřadil z kolotoče Grand Prix. Nikdo nepochybuje, že návrat do Japonska vyvolá v mladém Italovi mučivé vzpomínky, přesto již předem oznamuje Marco, že by chtěl v zemi svých šéfů zapůsobit svou jízdou právě na jejich osobnosti.
"Mám docela rád okruhy jako Motegi, protože tam je dobrý asfalt, není tak hrbolatý a tak tam mohu nalézt dobrou přilnavost," říká mladý Marco Melandri. "V Motegi je několik vlásenek, které mám rád. Největší problém tam, ale může být s počasím. Může tam být zataženo a pršet. V loňském roce jsem tam dokončil závod 250 ccm na druhém místě, ale rok předtím mě vezli helikoptérou do nemocnice. Můj poslední závod v Japonsku, s M1, na začátku letošní sezóny skončil také zle, když jsem havaroval již první den a následně postrádal nejen závod v Suzuce, ale i ten další. Jisté je, že první polovina sezóny mě učinila silnějším, protože mě donutila zamyslet se, jak těžká tato třída je a dodala mě větší zájem o výcvikový program. Jsem si jistý, že příští rok budu při pohledu zpět vděčný, že tento můj první rok v MotoGP byl tak těžký. Japonsko bude pro mě opět důležitý závod, protože bych rád před svými šéfy udělal dobrý výsledek. Mnoho lidí z Yamahy mě mělo možnost vidět jen jednou, před mojí nehodou v Suzuce."

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist