Brzy vyhraji

V nasledujicim clanku se tovarni jezdec Hondy, American Colin Edwards zamysli nad dosavadnimi zavody a ackoliv doposud nema smluvu na pristi rok, vidi svou budoucnost velmi optimisticky.

Brzy vyhraji
Brzy vyhraji
„V motocyklovem zavodeni jde v prvni rade o to, jak si zachranit svůj vlastní zadek.“, to je filosofie texaskeho tornada Colina Edwardse.
Posune si zvast tabaku z jedne strany ust do druhé, zapije to pivem Stella Artois a rekne: „Fuck it !“
Ten, kdo si mysli, ze dvojnasobny mistr světa SBK zije v panice, co se tyka jeho budoucnosti v kubature MotoGP, tak je uplne na omylu, ba naopak…
Jedno je jiste, druhy muz z Donningtonu nemá sice doposud novou smlouvu na rok 2005, ale…
A prave během naší Grand Prix chce „texasky kovboj“ diskutovat se sefem staje Telefonica MoviStar Faustem Gresinim o svém dalsim pusobenim v této staji. Fakta jsou jasna, Colin Edwards je v prubeznem poradi mistrovstvi světa na ctvrtem miste - jako treti nejlepsi pilot HRC -, ale s dostatecnym naskokem před obema TOVARNIMI piloty, tedy Alexem Barrosem a Nicky Haydenem.
K tomuto problemu ma Edwards jasne stanovisko: „V zasade ma nyní „vykop“ Gresini, pokud chce me nadale mit, tak to musí rici. Ale pokud ne, tak musim udelat jiny krok. A porozhlednout se, jake se nabizeji jiné moznosti.“
Jedno je jiste, stejne jako Max Biaggi, je i Texasan pojistkou spolehlivosti – jako jediny pilot ze všech bodoval v deviti odjetych zavodech Grand Prix.
Ovšem po jeho prvnim „podiu“ jsou dvere pro zbyvajicich sedm zavodu Grand Prix otevrene dokoran: „Vim sam, co umim. Mozna jsem zaliben sam do sebe, ale jakmile jsem po Assenu odstranil nektere probelmy, tak to pro me musí byt jen detska hracka, bojovat s nejlepsimi.“
Az do Doningtonu byl Edwards jediny z jezdcu Hondy, který nestal na stupnich a proslychalo se, ze není uz uplne pripraven riskovat…
“Samozrejme nebudu riskovat v souboji o seste místo tolik, jako v souboji o vitezstvi ci o druhé místo. Nejsem z tech, kteří riskuji vse, aby se „posunuli“ z pateho na ctvrte místo. A neudelam to ani v pripade, pokud pujde o zlepseni z tretiho na druhé umisteni. Ale poku jde o vitezstvi tak „No problem“, jedu s nejvetsim moznym risikem.“
Po zimnich testech patril Colin Edwards jednoznacne k favoritum celeho mistrovstvi světa. Při kazde prilezitosti byl mezi nejlepsimi tremi. „Motorka byla perfektne pripravena, také pneumatiky vydrzely bez problemu.“
“Ovšem po obdrzeni extra sirokych pneumatik od Michelinu jsme nic na nastaveni motocyklu nezmenili a to byla chyba.“, říká Edwards. „A tak jsem opravdu studoval moji jizdu na videu, a to závod po zavode, kolo po kole. Prehraval jsem si to také nazpet. A prisel jsem na to, ze vlastne moje predni kolo bezi hodne vedle me, ackoliv mělo byt primo pode mnou !
“Ve Welkomu jsem nemohl udrzet predni kolo vubec na zemi“, vzpomina Colin. „A po polovine zavodu to bylo ještě horsi, ztratil jsem i grrip. Byl to vlastne muj boj proti me samemu.“ Vysledek 7. místo.
V Jerezu z toho bylo opet 7. umisteni. „Ještě jsem na tomto okruhu za deste nejel, takze jsem chtel pouze dokoncit zavod na bodech. Měli jsme zde problemy i za sucha, byl jsem stejne rychly, jako vloni s Aprilii, to pochopitelne vubec nestacilo.“
Potom vyjel Edwards v Le Mans pekne 5. místo. „Dopoledne ve Warm Upu, kdyz bylo chladneji, tak jsem nemel vubec problemy, ale odpoledne jsem musel bojovat při vjezdu do kazde zatacky.“
11. místo v Mugellu, to byl debakl. „Myslel jsem si, ze s novou predni vidlici se vsechny problemy vyresi. Ale to jsem vzdalen hodne daleko od reality. V Barcelone jsem byl po prvnim kole az 16., a pak jsem zacal jet, jako by to pouhy test, tedy bez nervu. A nakonec jsem skoncil v cili jako 5.“
V nasledujicim Assenu a také v Riu skoncil byvaly mistr světa superbiku vždy jako 6., když v obou zavodech mu delaly problemy klouzajici zadni gumy.
Na nemeckem Sachsenringu z toho bylo zlepseni o jedno místo a potom prisla odmena v anglickem Doningtonu. „Doposud jsem jezdil vždy nekdy kolem, nyní dokazi sednout na motocykl a zavodit o vitezstvi. A potom sesednu z motocyklu a reknu si, bylo to uplne normalni. Tak by to také mělo byt a kvuli tomu jsem tak tvrde doposud pracoval.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist