Brno Grand Prix Revival s jezdeckými legendami zlaté éry

Masarykův okruh se připravuje na zcela nový závodní víkend pojmenovaný Brno Grand Prix Revival. Ve dnech 4. až 6. července 2014 se do Brna sjedou legendární stroje napříč automobilovou a motocyklovou historií a s nimi i jezdecké legendy, jenž ve zlaté éře automobilového i motocyklového závodění patřily ke světové špičce.

Brno Grand Prix Revival s jezdeckými legendami zlaté éry
Motocyklové legendy přijede na Brno Grand Prix Revival reprezentovat Jim Redman. Dvaaosmdesátiletý závodník, který svých nejlepších výsledků dosáhl v první polovině šedesátých let v Brně startoval hned několikrát. Naposledy v roce 1965, kdy se závod na Masarykově okruhu jel poprvé jako mistrovství světa. Redman tehdy zvítězil ve třídě do 350 ccm a ve čtvrtlitrech dojel třetí.
Na start jízd historických motocyklů se s Jimem Redmanem postaví další dvě legendy motocyklového sportu. Po mnoha letech se do Brna vrátí čerstvý sedmdesátník Bohumil Staša, závodník, který je dodnes nejúspěšnějším domácím jezdcem v historii české Grand Prix. V roce 1969 byl Bohumil Staša s ČZ třetí v pětistovkách a o dva roky později (1971) dojel znovu s motocyklem ČZ druhý v kubatuře do 350ccm. Překonal tak dosud nejlepší třetí místo Františka Šťastného.

Právě František Šťastný se o deset let před Stašovým úspěchem utkal v boji o vítězství ve Velké ceně s dalším hostem Brno Grand Prix Revival – Rakušanem Rudolfem Thalhammerem. Dnes devětasedmdesátiletý jezdec na trať vyjede se svým motocyklem Norton Manx 30M, se kterým před víc jak půl stoletím nad Šťastným zvítězil.
V pátek 4. července projedou vozy závodící na Brno Grand Prix Revival částí původního Masarykova okruhu až na Náměstí Svobody v Brně, kde budou vystaveny pro fanoušky. Jízdu organizátoři z Československého autoklubu pro Moravu a Slezsko a Automotodromu Brno věnovali Amosi Krejčímu, motoristickému novináři, který svůj život spojil právě s Masarykovým okruhem. Od náhlého skonu Amose Krejčího uplynou právě 4. července přesně dva roky.

Vozy budou vystaveny na několik desítek minut od 19.45 na Náměstí Svobody v Brně, kam přijedou trasou přes Žebětín, Farinovu zatáčku, Kohoutovice a křižovatku Hlinky. Veřejnost tak může kolonu vidět i na slavných místech původní závodní trati. „Především průjezd kolony Farinovou zatáčkou bude bezpochyby úžasným zážitkem a vzpomínkou na doby, kdy se na trati skutečně závodilo,“ radí fanouškům pořadatel Karel Kupka, kam se jít na kolonu historických vozů podívat.

Každého fanouška motorsportu určitě nadchne možnost vidět prototyp závodního automobilu Škoda 1100 OHC, typ 968. S tímto jedinečným vozem, s jehož účastí se původně počítalo pro vytrvalostní závod Le Mans, závodili v letech 1958-63 Václav Bobek st., Václav Čížkovský, Josef Vidner a Jaroslav Bobek a úspěchy sbírali na domácích i zahraničních tratích.
Samozřejmě výčet všeho, co bude o víkendu v Brně k vidění, je daleko větší. Jen Šampionát historických vozů formule 1 Masters “FIA Masters Historic Formula One Championship“ bude skvělou podívanou nemluvě o exhibici historických skvostů na dvou kolech.

Brno Grand Prix Revival - 4. až 6. července 2014


  • Startovní listina historické závodní motocyklyZDE
  • Časový harmonogram Brno Grand Prix Revival - ZDE

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist