Brněnská autogramiáda

U příležitosti představení nové knihy od Vladimíra Rejdy, která dokumentuje slovem a obrazem právě ukončené motocyklové silniční šampionáty 2011, jsme pro vás kromě fotografií z této autogramiády připravili i aktuální názory našich nejlepších motocyklových jezdců současnosti, kteří se této akce v brněnském knihkupectví "Šedivý" zúčastnili.

Kapitoly článku

Pro náš web jsme včera udělali rozhovory se všemi jezdci, kteří by měli jet v příštím roce závody v různých kubaturách o světové body. Bohužel se těsně před začátkem autogramiády omluvili bratři Jakub a Matěj Smržové, jinak se ale dostavili všichni pozvaní jezdci a kromě nich byli přítomni i majitelé závodních týmů, které rovněž moderátor Joska Kubíček přímo v knihkupectví vyzpovídal. Názory jezdců si můžete přečíst v následujících řádcích.
Jako první přišel na řadu náš historicky první pilot v MotoGP, Karel Abraham: "Se sezónou jsem v celku spokojen, ale třeba některé závody, které vypadaly dle tréninků velmi dobře, se zas tak úplně nepodařily. Třeba jsem spadnul, nebo byla i technická závada. Dvakrát či třikrát jsem spadnul a pak ještě dojel, což je sice dobrý, že jsem dojel, ale neměl jsem spadnout. Takže určitá nespokojenost zde je."

O následující sezóně řekl Abaja: "Chci se zlepšit a zajíždět konstantní umístění. A získat další zkušenosti. Každé umístění v Top-10 je pro mě pořád super, takže pokusit se o ně a prostě pravidelně získávat tato umístění".

Na hodně diskutované téma CRT se náš jezdec MotoGP vyjádřil následovně: "Zatím žádný názor nemám, původně jsem si sice myslel, že nebudou konkurence schopní a že budeme prostě dvě skupinky, tedy MotoGP a CRT. Nyní jsem ale svůj názor změnil, neboť jsem se dozvěděl, že mají o 3 litry větší nádrž, budou mít dvanáct motorů, BMW a Aprilia, které už jsou vychytané a to je obrovská výhoda. Což jistě ovlivní výsledky. Ale nelíbí se mně, že existují dvoje pravidla. Když chce přijít CRT, jistě v pořádku, bude více jezdců. Ale pravidla by měly být jedny. To mě fakt vadí."

A poslední otázka na Abaju, rozdíl mezi osmistovkou a litrem: "Konstrukce motocyklu je jiná, to je jasné. Co se týká motoru, tak tam není skoro vůbec žádný, jen na pětku a šestku je to rychlejší, ale jinak není žádný velký rozdíl."
Další Brňák Ondra Ježek jezdil letos šampionát supersportů a žádnou změnu nechystá ani na rok 2012: "Letošní sezónu bych hodnotil celkem dobře, co se týče mých výkonů a když pominu tu smůlu, která nás doprovázela. Takže mám takové smíšené pocity.

Pojedu za stejný tým SMS Racing a opět na Hondě. Už vloni jsem se někdy pohyboval v Top-10, takže tam bych chtěl dojíždět pravidelně. Taky se těším, že budu mít dalšího českého soupeře, tedy Peška. To bude hodně okořeněné, když tam nebudu jediný Čech."
Velmi dobře závodil v mistrovství světa Grand Prix stopětadvacítek Jakub Kornfeil, který sice zůstane ve stejném seriálu, ve stejném týmu, ale pojede nástupnickou třídu "malorážek", tedy Moto3: "Sezóna byla dlouhá a úspěšná. Rozhodně lepší než ta loňská. Letos to prostě šlo. Příští sezóna je už jasná, zůstanu u Ongetty a pojedeme Honda-Honda, tedy jak rám, tak motor. Budeme ale testovat různé rámy Hondy. První týmové testy budou začátkem února, a potom samozřejmě testy IRTA. Týmovým spolujezdcem by měl být druhý z bratrů Viňalesových, Isaac.  A cíle na příští rok? Tak to je těžké něco říkat, bude to úplně nová kubatura, uvidíme po testech. S Moto3 jsem ještě nejel, ale na čtyřtaktním motocyklu už ano."
V seriálu Red Bull Rookies Cupu si vedl výborně Tomáš Vavrouš, - na snímku vlevo - který by mohl jet v příštím roce závody Grand Prix nové kubatury Moto3 a to dokonce za český tým FGR: "Celkově byla uplynulá sezóna dobrá, tedy až na její začátek. Start do ní mně totiž vůbec nevyšel, dělal jsem chyby, padal jsem a ztrácel na startu. Pak se to zlepšilo. Chodil jsem k psycholožce, trénovali jsme s FGR starty ve Vysokém Mýtě a zlepšilo se to. Co se týká příští sezóny, tak bych hrozně rád řekl, co bude, ale vše je ještě v jednání. Hledáme třeba sponzory! Máme ale i variantu "B", kdyby nevyšla ta "A". Těžko je o tom polemizovat, já mám cíl jet mistrovství světa Moto3. Ale jsou zde také jiné možnosti, třeba šestistovky. Na Moto3 jsem ještě neseděl, ale už by to chtělo začít. Jakmile jsme se dozvěděli, že místo "dvác" se pojedou čtyřtakty, tak jsme obměnili krosku kvůli tréninku. Jinak ten rozdíl mezi "dvácami" a Moto3 zřejmě nebude tak velký, vždyť rám zůstává skoro stejný, ale jak se to bude chovat třeba v zatáčkách. Chtěl bych brzy vědět, co pojedu, ale to není otázka na mě, byl bych ale rád, aby to nebylo týden před sezónou".
Na závěr jsme si nechali rozhovor s dvojnásobným vítězem závodů Grand Prix Lukášem Peškem, který pojede v příští sezóně premiérově světový šampionát supersportů: "Minulou sezónu jsem přežil a byl jsem asi fantastický, když si mě vybral ProRace", říká s nadsázkou a se smíchem včera velmi dobře naladěný Lukáš a pokračuje: "A ta příští sezóna bude určitě lepší než ta letošní. Určitě bude dobrý, že pojedou dva Češi, to pak máte vy novináři co srovnávat a vymýšlet fantazie. Jinak pozdravuji celý můj fanklub, ahoj Pepo, Franto a ostatní a už se těším na první závod.

Jinak už vážně, opravdu se těším zpátky na závodění do světa, vloni to vypadalo na úplný konec, teď se to vykřesalo. Beru to jako svou velkou novou výzvu, snad to dopadne dobře a budu mít hodně bodů. No a když ne, tak půjdu prostě do práce. Těžko se dá něco dopředu odhadnout, každý den čtu, že přibývají týmy a jezdci, podle mě už je jich tak 47. Jezdce neznám, ale budou určitě rychlí, jezdí to už několik let. Nemohu to srovnávat a orientovat se mohu tak po třech závodech." 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist