Bosso a informace z MSA

Bosso se tentokrát opravdu činil a zaslal spoustu nových, ale především mnoho zajímavých informací. Některé zde sice již zazněly, nějaké výroky jezdců po závodech v Le Mans jste si zde již také mohli přečíst, ale stále v Bossově článku najdete mnoho, opravdu mnoho zajímavého.

Bosso a informace z MSA
* * * Nejpilnejsi sberatel bodu se jmenuje Biaggi. Ve sve dvanacte GP sezone se po Welkomu dostal Max Biaggi na 1. misto v historicke tabulce nasbiranych bodu. Vede se ziskem 3341 bodu, pred Mick Doohanem s 2298, Capirossim s 2070 body. Nasleduji Criville (2012), Angel Nieto (2006), Cadalora (1952) a Agostini (1949) bodu.
* * * Nejpozdeji v Assenu znova na startu. Tym Harris WCM se postavi na start GP nejpozdeji v Assenu, at uz dopadne soud u mezinarodniho sportovniho soudu v Lausanne jakkoliv. Peter Clifford totiz koupil dve dvoutaktni Hondy V2 vcetne nahradnich dilu a s nimi chce uz v holandske GP bojovat o body. "Budeme sice jezdit pomaleji, ale kdyz si to FIM preje, tak budiz.......!"
* * * Hitparada padu v Le Mans. Promenlive pocasi se pochopitelne podepsalo na rekordnim poctu (v letosni sezone) padu a zde je jejich vycisleni: de Angelis (2x), Gautier (2x), Checa (2x), Gibernau, Biaggi, Baldolini (2x), Locatelli (2x), P. Nieto, Lefort, Haga, McWilliams (2x), Barros, Melandri, Bataille, Debon, Pedrosa, Corsi, Masbou, Bianco, Lüthi, Cecchinello (2x), Vincent, Di Meglio, Dovizioso (2x), Ukawa, Kiyonari, Hayden (2x), Hopkins (2x), Eisen, Smrz, Marchand, Stiegefelt, Guintoli. Stoner (2x), Sabbatani, Borsoi, Herouin, west, van de Lagemaat, Davies a Elias.
* * * Smlouva musi byt podepsana do 18. cervna. Dorna a jihoafricky politik Webster Mfebe musi do 18. cervna podepsat smlouvu, jestli bude Welkom take v pristich trech letech dejistem MotoGP. Navic ma Grand Prix pristi rok zacit prave v breznu v Jizni Africe.
* * * Yamaha pouze na M1. Po velmo spatnych vysledcich Yamahy v prvnich zavodech letosniho roku doslo k "myti hlav". Sef zavodniho oddeleni Hiroshi Ohsumi se musel odporoucet a byl nahrazen Masao Surusawou. Navic se vsechny prostredky daly dohromady, aby se netristily penize a cas, takze vyvojove a zavodni oddeleni bude spolupracovat soubezne a zkusebni jezdec Norick Abe dale bude pri svych startech jezdit pouze M1, a nikoliv jak bylo puvodne planovano M6, resp. M3. Navic si nechala Yamaha poslat od Magneti Marelli elektroniku F1, kterou s vyjimkou McLarenu a BMW pouzivaji vsechny staje F1. Hodnota se pohybuje mezi castkou 5 az 10 milionu Euro za rok.
* * * Zadny system FLY - by - wire. V nekterych mediich se v minulem tydnu objevily zarucene zpravy, ze Daijiro Kato byl obeti nefungujiciho systemu Fly - by - wire, tedy elektronicke plynove rukojeti. Toto nyni popreli oba dva momentalne nejlepsi jezdci tridy MotoGP Rossi a Gibernau nasledujicimi slovy. Rossi: "Mel jsem moznost videt okamzite vecer v nedeli v Suzuce data od Daijira a ty jednoznacne dokazovaly, ze plyn byl v okamziku havarie zavreny. Navic HRC nema tento system a ani mi doposud nenabidla, neco takoveho testovat." A Sete Gibernau: "Honda nema zadnou elektronickou plynovou rukojet, to jsem rekl hned po Suzuce."
* * * Jenkner neumi dobre italsky. Steve Jenkner se neradoval dlouho z vedeni v tabulce MS. A take si musi jeste mimimalne do Mugella pockat na sve dalsi vitezstvi, nebot naposled vyhral - verte, neverte - v ADAC Cupu v roce 1997 o od te doby nevyhral zadny zavod. Jeho spatna startovni pozice, pouze 19. misto na startovnim rostu, je vysvetlovna nasledovne. Kdyz chtel Jenkner zmenit nastaveni motorky a chtel mit vice komprese, tak to italsky rekl tak nestastne, ze to mechanici zmenili opacne a Jenkner uz cestou k vyjezdu z depa vedel, ze to je presne naopak. Pak uz zbyvalo pouhych 5 minut do konce treninku a druhy den prselo...
* * * Nove dily a sporivy Sito Pons. Tovarna HRC nabidla nyni netovarnim tymum nove dily pro sve zakazniky pro stroje V5. Napriklad novou kapotaz v hodnote 5000 Euro. Svou sporivosti nechvalne znamy Sito Pons to odmitl se slovy: "Kapotaz je pouze vetsi a nabizi vice mista pro reklamu, jinak neni zadny rozdil. Dale v tomto nabidkovem katalogu je k dispozici ram v hodnote 40 000 Euro, ktery uz jeden jezdi prave Rossi. "A take nova spojka, tu jsme objednali pro Sete Gibernau uz v Suzuce", rika Fausto Gresini. "Ale Sito tuto spojku pro Biaggiho neobjednal. Ten si stezoval a tak zasahl sponzor Pramac (mimochodem prave od neho je Biaggi placeny) a nova spojka puvodne dodana pro Makoto Tamadu, patri nyni Biaggimu. To me stve, ze Pons pride bez placeni k novym dilum !", tolik Fausto Gresini.
* * * 3 staje = 6 jezdcu = a 10 motocyklu. Jorge "Aspar" Martinez je momentalne "nejmocnejsim" - co do objemu, muzem nejnizsich dvou obsahovych trid, nebot v soucasne dobe "leasinguje" ctyri tovarni Aprilie 125 pro Barberu a Pabla Nieta, dale ctyri toavrni Aprilie 250 pro F. Nieta a Eliase a k tomu jeste prodejni verze Aprilie pro Faubela a Oliveho. Na jeho vyplatni listine je na kazde GP 61 osob, ktere se staraji o tyto tri staje.
* * * Gilera do 250 kubatury ? Podle nejnovejsich informaci by chtela Gilera, ackoliv se ji vubec nedari ve 125, se pokusit i o tridu 250, nebot v ni vidi vetsi perspektivu, nez ve 125.............
* * * Rok pote !!! Fiorenzo Caponera, sef staje Steva Jenknera, mel na lonske GP Francie velke problemy s exekutory. Co se tedy vlastne stalo: Na podzim 2001 angazoval do sveho tymu Francouze Randy de Puineta, aby mu potom 6. prosince oznamil, ze pro neho nema misto a v tymu pojede pouze Battaini. Randy se vsak nedal a celou vec postoupil k soudu, a zaloval Capaneru o 50 000 Euro s tim, ze bude tedy jezdit v tymu Campetella. Fiorenzo Caponera nezaplatil a tak soudni exekutor proste jeden motocykl vloni pri Le Mans zabavil !!! Caponera potom zaplatil velmi rychle..............
* * * Stridajici se Protony. Jak uz uvedl RACING, tak jezdci Protonu stridali behem treninku oba dva druhy motocyklu. Takze napr. pri QP 2 zajel sice Ir McWilliams nejlepsi cas na trivalci, ale s novym motocyklem byl o pouhe 2 vteriny pomalejsi, coz tak jako tak stacilo v tomto treninku na 10. misto ! Jinak ze ctyr novych motocyklu byly dva nasazeny v patek, dalsi dva v sobotu. Planovane nasazeni dle Kenny Robertse sr.by melo byt nejdrive za 2 mesice !!!, nebot absolutne nevime, jak dlouho muze novy motor vydrzet. Jezdci jezdili maximalne do 12 500 ot/m., aby nedoslo k nejakemu nepredvidanemu poskozeni motoru. K tomu Jeremy McWilliams: "Z celkovych 41 kol v patek jsem 12 absolvoval na novem motocyklu. Zde je take nova spojka a na tu si musim nejdrive zvyknout. Neni pochopitelne jednoduche, neustale stridat dva opravdu ruzne motocykly, ale neni jine cesty."
* * * President FIM Francesco Zerbi se zlobi, ale zrejme uz zapomina. Aktivita jezdcu, kteri zvolili sve ctyri zastupce ze sveho stredu a sice Rossiho, Gibernaua, Robertse a Aokiho se vubec nelibi panu Zerbimu. Tato skupina muze pracovat dle neho, pouze, kdyt obdrzi schvaleni od FIM, navic zakony a jine zalezitosti urcuje FIM. Pan Zerbi ale zapomnel, ze FIM v roce 1992 prodala svou moc za 6 milionu dolaru prave na Dornu. Takze uz nerozhoduje ani o kalendari, ani o vyberu tymu. Zde rozhoduji hlavne IRTA, Dorna a tovarny. Neco jineho je jeste u superbiku, tam porad jeste FIM rozhoduje o technickych predpisech, takze napriklad absolutne neprofesionalni rozhodnuti o zavedeni limitu 1000 ccm pro ctyrvalce vedlo k tomu, ze se Japonci oficielne stahli z MS !!!
* * *Neoficialni poradi v soutezi o BMW Award po Le Mans
01. Rossi - 8.42.500
02. Biaggi - 8.43.097
03. Ukawa - 8.44.031
04. Capirossi - 8.44.369
05. Gibernau - 8.44.679
06. Checa - 8.45,031
07. Barros - 8.45.562
08. Bayliss - 8.46.754
09. Nakano - 8.47.004
10. Roberts - 8.47.646
11. Hopkins - 8.48.323
12. Aoki - 8.49.066
13. Tamada - 8.49.681
14. Jacque - 8.50.709
15. Haga - 8.52.835
16. McWilliams - 8.53.363
17. Hayden - 8.55.299
18. McCoy - 8.56.942
19. Pitt - 8.57.121
* * * A na zaver jeste par komentaru jezdcu ke GP v Le Mans:
MotoGP:
Olivier Jacque (4.) " Pri projizdeni okruhu pred startem do druheho zavodu jsem videl, ze intermedialni pneumatiky jsou spatne a proto jsem radsi zajel do boxu a nechal si namontovat pneu do deste. Toto moje rozhodnuti melo cenu zlata"
Jeremy McWilliams (6.) " Po skonceni zavodu nezustalo na me zadni pneu moc protektoru, v kazdem pripade uz nebylk videni zadny profil. Slo vlastne pouze o preziti. Tak malo gripu jsem doposud v cele me zavodni kariere jeste nemel."
Nobuatsu Aoki (v zavode "vlastne nestartoval") "Bohuzel se mi zadrel motor"
Noriyuki Haga (8.) "Nejsem spokojen, nebyt deste, tak bych skoncil jiste nejhure do 5. mista. Nastesti jsme ve Warm - Upu odstranili vsechny problemy, ktere se vyskytly behem treninku."
Garry McCoy (9.) Australan "zaridil" pro znacku Kawasaki prvni TOP - TEN umisteni od roku 1982 - tehdy Kork Ballington pilotoval Kawasaki 500 v Misanu na 7. misto. "Vynikajici vysledek pro me i pro znacku. Dunlopove pneu do deste fungovaly vytecne, stejne jako v sobotnim treninku." Jeho kolega jel vzadu intermedialni pneu a ty se ukazaly jako chyba.
Nicky Hayden (12.) "Pro takove mi proste chybi zkusenosti a navic jsem si vybral spatne pneu."
Tohru Ukawa (7.) "Po spatnem startu jsem se dostal hodne dopredu a chtel prave atakovat Barrose, kdyz zacalo prset. Pri druhem startu jsem mel problemy s motorem, a tak jsem musel jeste jednou do boxu,ne tedy kvuli pneu"
Max Biaggi (5.) " Tezko rici, co by se stalo, kdyby nezacalo prset. Ale na Rossiho jsem uz ztracel 3,7 sec., coz je dost. V kazdem pripade jsem rad, ze Sete sebral Rossimu pet dulezitych bodu. Nastesti jsem instiktivne jeste vymenil intermedialni gumy na destive a radeji riskoval jizdu z depa, na tech puvodnich bych jiste neskoncil tak vpredu."
Troy Bayliss (nedokoncil) " Mel jsem cely vikend velke problemy, pak jsem jeste spadl a vubec nevim proc !"
Loris Capirossi (nedokoncil) " Vyborne jsem odstartoval, pak jsem bojoval s Valentinem, ale pri kazdem saltrovani me vzdy vysadil motor dele, nez obvykle a tak nemelo vyznam jet dale a zajel jsem radeji do boxu." Bohuzel byl to uz treti Capirossiho vypadek v rade.
Colin Edwards (10.) " Ackoliv jsme behem Warm - Upu nasli optimalni nastaveni pro zavod, tak jsme potom nevedeli, jak vlastne motocykl nastavit..........Takze to byl velmi tezky zavod."
Marco Melandri (15.) " Prvni zavod se vyvyjel velmi dobre ze zacatku. Pak jsem mel ale problemy se zadni pneu. No a do deste jsem bohuzel zvolil intermedialni pneu a to byla chyba."
250 ccm:
Sebastian Porto (nedokoncil) " Poggiali udelal chybu. S tak dobre pripravenym strojem (rychlym) me mohl klidne predjet na dlouhe rovince a nemusel se o to pokouset prave v zatacce. "
K tomu Manuel Poggiali (nedokoncil) " Byla to chyba Porta, sel pozde na brzdy, zatacka ho vynesla a proto musel v prostredku zatacky jeste jednou prudce zabrzdit a pak se pokusil jeste jednou vratit do spravne stopy,s tim jsem ja pochopitelne nepocital."
Christian Gemmel (9.) "Jsem pochopitelne spokojeny, nebot uz pri me celkove 8. GP jsem se umistil v prvni desitce !!! Bohuzel jsem mel Medium pneu na motocyklu a ty byly od poloviny zavodu o stupen mekci, nez jsem potreboval a tak jsem na planovane 8. misto nedosahl !"
Naoki Matsudo (5.) "Motor fungoval dnes vyborne, ale prece jen jsem na rovinach trochu ztracel".
Dirk Heidoff (nedokoncil) " Po padu ve Warm - Upu, kdy se mi zadrel motor, jsem musel pro nesnesitelne bolesti v leve ruce predcasne vzdat. Myslim si, ze mam neco zlomeneho."
Franco Battaini (18.) " Vynesla me zatacka a trefil jsem mokry flek. Kdyz jsem se chtel vratit na trat, tak me nechteli tratovi komisari pustit na trat."
Sylvain Guintoli (6.) " Po "vyrazeni" meho stajoveho kolegy Battainiho jsem ho chtel mermomoci nahradit, ale to se mi nepodarilo i "diky" absolutne objetym gumam, a tak jsem ztratil v poslednich kolech jeste dve mista."
Fonsi Nieto (4.) "V jednu chvili jsem absolutne nic nevidel, musel jsem jet rovne a tim hodne ztratil. V kazdem pripade se nyni citim na motocyklu podstatne lepe nez pri prvnich zavodech."
125 ccm:
Thomas Lüthi (9.) Mlady Svycar si ziskava respekt nejen od souperu, ale i u sponzoru, takze ziskal jako sponzora i firmu Red Bull. "Bylo to cele perfektni, cely vikend, ackoliv jsem se poprve seznamil s okruhem teprve na "mopedu" ve ctvrtecni podvecer. Navic jsem svoje nejlepsi casy zajel v zavode v poslednich dvou kolech ! Navic jsem se nechtel dopustit v souboji s Azumou stejne chyby jako v Jerezu, tak jsem radeji zautocil drive."
Youichi Ui (5.) "Moje Aprilia nejela dnes nejlepe, navic me v zaveru zdrzeli opozdilci o kolo, kteri nerespektovali modre vlajky"
Steve Jenkner (8.) "Hondy byly dnes rychlejsi (Azumova a Lüthiho) a tak me trvalo tri kola, nez jsem je setrasl ! Ale diky padu De Angelise jsem nakonec skoncil prece jen osmy."
Arnaud Vincent (nedokoncil) " Po padu jsem byl pekne nastvany, mlady Lorenzo me chtel vybrzdit, ale pro tento manevr nebylo moc mista. Navic ted prijdou rychle okruhy, ktere nasi KTM prilis nesedi, k tomu nam chybi jeste rychlost a sice Mugello, Barcelona a Assen."
Roberto Locatelli (15.) "Konecne jsem se citil na motocyklu naprosto v poradku,a po 29. treninkovem casu musim byt a take jsem s mym umistenim spokojen, nebot jsem navic trochu kolidoval s Corsim a ten mi trochu ohl brzdovou paku."

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist