Biaggi nakonec na 6. místě

Max Biaggi stejně jako Rossi v kvalifikacích moc nezářil, jeho tým udělal stejnou chybu jako tým Valentina Rossiho, za kterou byl potrestaný, Biaggi však narozdíl od Rossiho dokázal dokončit náročný závod.

Trest šesti sekund ke kvalifikačnímu času odsunul Maxe Biaggiho až na úplně poslední místo startovního roštu. Max Biaggi se však nevzdával a v závodě tvrdě bojoval o solidní umístění. Postupně předjížděl jednoho soupeře za druhým, a když mu pomohl i osud v podobě několika poruch, mohl se v cíli italský jezdec radovat ze šestého místa. Mohlo to být dokonce páté místo, jenže drobná chyba v posledním kole znamenala Maxův krátký výlet do štěrkové zóny a tím i propad o jednu pozici, když ho dokázal předjet Nicky Hayden.
“Startoval jsem z posledního místa kvůli trestu, který dostal můj tým,“ říkal po závodě Max Biaggi. “Co k tomu můžu říci … Je to výsledek stížnosti, kterou podal jeden z našich soupeřů. Každopádně již potřetí v řadě bylo vše hned od startu těžké. Nicméně jsem nebyl sklíčený, a to dokonce ani když jsem měl hrozný start, kdy se mi má zadní pneumatika na vrstvě písku hodně protočila. Rossi stál uprostřed dráhy, na nejčistší části a tak měl vynikající start. Pokusil jsem se neztrácet chuť a dal jsem se do předjíždění. Bylo to těžké, velmi těžké, protože všude bylo hodně těsno. Chtěl jsem se dostat co nejvýše to půjde. V posledním kole jsem se dostal za Barrose a tak jsem se ho pokusil předjet a skončit na čtvrtém místě. Zklamala mě přední pneumatika a já se dostal mimo dráhu. Profitoval z toho Hayden, ale nelituji, že jsem se o to pokusil. Vše co se stalo během posledních třech závodů bylo prakticky neuvěřitelné.“
K trestu, který tým dostal za nedovolenou úpravu startovní pozice (již se jako důkaz zveřejnila i jedna fotografie, kde jeden z členů Camel Honda týmu něčím polévá a následně zametá původní startovní místo Maxe Biaggiho), se vyjádřil i manažer týmu pan Sito Pons.
“Max startoval z posledního místa startovního roštu kvůli trestu, o kterém si myslím, že byl příliš velký,“ říká Sito Pons. “Tým se pokusil přizpůsobit novému okruhu kde je větší vrstva písku, která byla více než evidentně vidět. Vyčistění pozice, ze které jezdec startuje, je proces k bezpečnosti jezdce. Je to věc, o kterou by se měli starat především organizátoři, zvláště na startovním roštu. Znovu opakuji, že náš zásah byl pouze kvůli bezpečnosti jezdce.“

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist