Bayllis: Už odepsaný

"Jsem přesvědčen o tom, že jsem jezdecky tak silný jako ostatní jezdci. Ale pokud mě Ducati už nechce, tak se vrátím nazpět na svou farmu a budu pít pivo", říká australský exmistr světa WSBK.

Bayllis: Už odepsaný model ?
"Jsem přesvědčen o tom, že jsem jezdecky tak silný jako ostatní jezdci. Ale pokud mě Ducati už nechce, tak se vrátím nazpět na svou farmu a budu pít pivo", říká australský exmistr světa WSBK. Fakta mluví za vše: Vloni měl tovární jezdec Ducati po dvanácti odjetých závodech na svém kontě 112 bodů a 3 podiová umístění. Na konci sezóny 2003 potom skončil v mistrovství světa celkově na 6. místě.
Letos získal doposud velmi hubených 42 bodů, a nejlepším umístěním bylo potom čtvrté místo v Mugellu. Zato si ale „Troy the Boy“ zapsal letos už 7x nulu, což dává dohromady až 14. místo v průběžném pořadí.
Tento zkušený Australan je ale především zvyklý vyhrávat, na Ducati v superbicích se mu to podařilo celkem dvaadvacetkrát !
„První rok v MotoGP jsem mohl ještě akceptovat, i když úplně spokojený jsem nebyl ani vloni. Ovšem letos je to opravdu katastrofa. Ja ale nejsem inženýr. Nevím opravdu co se děje. My máme vše co potřebujeme, ale přesto se nám nepodaří přivést motocykl k tomu, aby opravdu jel. Prostě to nejde, přidat plyn a vyhrát, když materiál nepasuje dohromady“, krčí bezradně rameny Troy Bayllis. „Ještě jsem nebyl v takové situaci. Připadám si, že jezdím motocykl z nějaké jiné planety, které já prostě nerozumím. Pokud je na startu tak mnoho továrních motocyklů se špičkovými piloty, tak pokud chybí pouze několik desítek sekundy, vypadáš už hned velmi špatně. U superbiků to bylo úplně jinak: Sedl jsem si na motorku a hned jsem věděl, že mám pod sebou vítězný motocykl. A tak jsem vyhrál !“. Zajímavé je, že Troy nemá vůbec žádné problémy na mokru, ale…: „Na suchu to prostě nejde. Takže žádný zázrak, že mi chybí motivace. Letos jsem si už několikrát pěkně narazil své kosti. A motocykl mi vlastně už před startem dává najevo, že mě chce shodit ze sedla ! Jsem určitě jeden z nejzkušenějších pilotů, žádný z těch, kteří z důvodů „blbých“ pádů musí závod vzdát. Rozhodně však nebudu bojovat na 110 % o přední místa, když prostě motocykl na to nemá. To jsem udělal ve své kariéře jen jednou, vloni doma na Phillip Islandu…!“.
Kvůli šesti pádům během letošní závodní sezóny si pochopitelně musel Bayllis vyslechnout i hodne kritiky od svého šéfa Livia Suppoeho. Ale: „Tyto pády rozhodně nepoznamenaly moje výsledky. Pochopitelně, že se kvůli tomu v týmu vyskytlo už hodně různorodých názorů, které jsem ve své kariéře doposud nepoznal. Ja chci vyhrávat a pokud se mi to nedaří, tak jsem nešťastný. Ale stejně tak i celý můj tým. Ducati se podařilo vyvinout nový motocykl. Teprve později jsme poznali, jak byl model 03 opravdu dobrý“.
Je jasné, že to Bayllis zkouší i u jiných značek, naposledy připadala v úvahu Suzuki, ovšem tam bude v nejlepším případě volné pouze jedno místo – Kenny Roberts už má prodlouženou smlouvu i na příští rok – a na toto jedno eventuelní volné místo je celkem pořádná tlačenice: Britové Neil Hodgson a Shane Byrne, navíc není po nejnovějších vynikajících výsledcích vůbec jasné, jestli nezůstane i druhý Američan, tedy John Hopkins.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist