Bayliss a Capirex do Assenu

Troy Bayliss i Loris Capirossi se vracejí po roce na okruh, kde v loňské sezóně zažili velké zklamání při svých pádech. Capirossi si přivodil dvojitou frakturu, zatímco Bayliss přišel o vedení v seriálu WSBK.

Bayliss a Capirex do Assenu
Prvních šest závodů Grand Prix znamenaly pro Troye Baylisse starty na zcela nových okruzích, nyní se však australský jedec chystá na okruh, který nejenže dobře zná, ale který mu v minulých třech letech přinesl rozdílné pocity. V roce 2001 zde slavil zisk titulu Mistra Světa třídy Superbike, když dokázal na tomto okruhu zajet double (vždy před týmovým kolegou Rubenem Xausem), zatímco v loňském roce zde pády přišel o své dlouhé vedení v seriálu World Superbike, kterého se nakonec zmocnil jeho největší, loňský soupeř Colin Edwards.
"Nebude to návrat jako když tam přijíždím se superbikem, motocykl MotoGP je zcela odlišný," varuje všechny před přílišným optimismem Troy Bayliss. "Přinejmenším však znám motocykl i okruh. Nemám rád tamní novou sekci, ačkoliv možná to je zapříčiněno mým loňským hrozným neúspěchem, zatímco na staré sekci jsem v Assenu vyhrál Mistrovství Světa. Moc mi nová sekce za depem nevyhovuje, je to už tak dost hodně kroucení a zatáčení. Assen je velmi plynulý okruh, musíte ho poznat, aby jste mohli dosáhnout dobrého výsledku," doplňuje australský jezdec, který však končí tím, že o Assenu prozrazuje, že je to opravdu nádherný okruh.
S různými pocity přijíždí do Assenu i druhý tovární jezdec italské Ducati Loris Capirossi, který zde například v letech 1993 a 1999 dokázal vyhrát závod třídy 250 ccm, v letech 2000 a 2001 pak dokončit na pódiovém místě v závodech třídy MotoGP (tehdy však ještě 500 ccm). Úspěchy na jedné straně, ale neúspěchy s tragédiemi na druhé straně. Mezi největší neúspěchy a tragédie patří loňský rok, kdy zde Loris havaroval ve velké rychlosti a musel být převezen do nemocnice s následkem dvojité fraktury levé ruky a neúčasti v dalších závodech následujících po holandské Dutch TT.
"Jsem si jistý, že Assen je jedním z nejlepších okruhů na celém světě, ale už není tak dobrý jako byl před dvěma roky," říká Loris Capirossi. "Nemám rád novou část za depem. Okruh by však měl strojům Ducati vyhovovat, nyní je totiž náš motocykl lepší na rychlejších okruzích. Částečně je to, protože disponujeme velkým výkonem a částečně je to, protože motocyklu sedí vysokorychlostní zatáčky. Assen je neuvěřitelně rychlý a tak zde velký výkon potřebujete společně s dobrou ovladatelností a stabilitou v rychlých zatáčkách. Myslím, že v Assenu bude velmi těžká práce, protože čtyřtakty jsou hodně rychlé. Po Catalunyi se cítím velmi dobře, ale je před námi ještě velmi dlouhé období s mnoha dobrými jezdci. Nesmíme přestávat zlepšovat náš motocykl, který je stále nový. Musíme neustále usilovně pracovat."

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist