Austin Ducati mezi favority AMA

Tým Austin Ducati najal nové lidi s velkými zkušenostmi a hodlá konečně dobít americký superbikový trůn.

Zřejmě jedno z největších překvapení okurkové sezóny v USA je přestup Vice Fasoly od týmu Yoshimura Suzuki k týmu Austin Ducati. Vic Fasola pracoval poslední roky jako crewchief (hlavní technik - muž dohlížející na přípravu strojů) Aarona Yatese a od letošní zimy se začal ve stejné funkci starat o továrnou dodaný stroj pro Anthony Goberta. "Neměl jsem z toho žádné těžké pocity, sešel jsem se s Aaronem a popřál jsem mu vše nejlepší", říká Fasola ke svému odchodu z Yoshimura týmu.
Vic Fasola předtím než začal pracovat u týmu Yoshimura Suzuki, pracoval v týmech Muzzy Kawasaki a Fast by Ferracci. Nyní tedy přestoupil na další "štaci", při které je jeho úkolem dovést stroj Ducati opět na nejvyšší stupínek, vždyť naposledy kdy se továrna Ducati radovala z prvního místa v závodech AMA Superbike bylo v roce 1999, kdy Ben Bostrom slavil své vítězství na okruhu Brainerd.
A jak vidí Vic Fasola svůj návrat k Ducati po rokách u Suzuki? "Bude to pro mě opět trochu nového učení. Již je to dost dlouho co jsem pracoval na motocyklech Ducati", říká Fasola. "Několik věcí je naprosto odlišných. Zatímco u Yoshimury se o data stará Motec, tady se pracuje s Marelli." Na telemetrii a nastavení dat bude mít k dispozici Fasola Toma Bodenbacha, který již s Marelli pracoval při svém působení v superbikovém týmu továrny Harley Davidson. Vůdčím mužem týmu Austin Ducati bude Terry Gregoricka, který dříve vedl tovární tým HD, apecialistou na motory se stane nově Owen Coles, který přichází z Austrálie a se kterým si je Fasola již nyní jistí úspěchem. "Coles dobře pracoval u týmu Vance and Hines, nyní budeme připravení opravdu válet."
Tým se v těchto dnech přesunul ze svého dřívějšího domovského místa v Templea do nového působiště v Austinu a to i přestože se jeho novým místem měl stát původně okruh Road Atlanta. Dva nové motocykly Ducati 998RS dorazili k týmu těsně před testy na okruhu Daytona a ačkoliv tým stále zvažuje možnost nasazení dvou jezdců, tyto dva stroje budou pouze pro Anthony Goberta. Případné stroje pro Gobertova kolegu (již je jisté, že jím nebude loňský jezdec týmu Pascal Picotte, který bude v roce 2003 jezdit superbikové Mistrovství Kanady) budou sestaveny z vlastních zdrojů.
Další podstatnou změnou týmu Austin Ducati je změna dodavatele pneumatik, když po ročních zkušenostech s Michelin, tým opět přezul pro sezónu 2003 na Dunlop.
Fasola si závěrem své zpovědi postěžoval na velmi malý prostor nastavení strojů Ducati, ale zároveň vyzdvihl Anthony Goberta a jeho zkušenosti, které přispějí k hladkému průběhu nastavovacích prací.
Jednoznačně lze říci, že prostřednictvím týmu Austin Ducati chce italská továrna vážně zabojovat na americkém kontinentu (jak by také ne, když se vlastně jedná o skoro americkou továrnu).

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist