Aoki opět skvěle na dvoutaktu

Japonský jezdec Nobuatsu Aoki opět zářil mezi čtyřtaktními stroji s tříválcem Proton KR.

Ačkoliv televizní kamery sledovali trochu nezáživnou jízdu vedoucích jezdců, více jak 130 000 nadšených diváků na okruhu Jerez de la Frontera měli možnost sledovat velmi působivou jízdu japonského pilota Nobuatsu Aokiho jenž s tříválcovým dvoutaktem Proton KR předvedl doslova senzační závod, ve kterém se ihned po startu propadl na poslední místo z něhož postupně začal překonávat jeden tovární čtyřtakt za druhým. Při obrovské ztrátě v maximální rychlosti na ostatní stroje se dokázal Aoki již během prvního kola posunout o tři pozice, v polovině závodu již figuroval na dvanácté pozici a od dvacátého kola se dostal již na deváté místo, které také přivezl do cíle závodu.
“Dal jsem víc jak 100 procent do tohoto závodu, ale přesto si myslím, že jsem zvolil špatnou pneumatiku,“ svěřoval se po závodě spokojený Aoki. “Zvolil jsem tvrdou pneumatiku medium na přední i zadní kolo, přesto byly stále moc měkké a dobře nepracovaly. Bylo tak těžší předjíždět čtyřtakty. Musím je předjíždět při dobržďování nebo v zatáčkách a já postrádal tentokrát důvěru, musel jsem proto neustále čekat na svou příležitost. Po polovině závodu jsem viděl, že ostatní jezdci začali zápasit se svými zadními pneumatikami a tak jsem pochopil, že přišel můj čas. Sice jsem zápasil se svými pneumatikami také, ale měl jsem pro tento závod dobře nastavený motocykl a tak jsem mohl bojovat. Z pozice v první desítce jsem opravdu, opravdu šťastný.“
Spokojený byl nejen s výkonem Aokiho také týmový vlastník Kenny Roberts sr. “Náš tým dnes byl opravdu dobrý, Nobu byl fantastický, ale vy jste to nemohli u televize vidět. Je to však věc, se kterou já nic neudělám,“ říkal po závodech “King“ Kenny nejen na adresu španělské televize, která zajišťovala přenos z Jerezu. Kenny také připomněl nadcházející testování jejich nového čtyřtaktního stroje, nejprve na letištní ploše a poté na některém z vybraných okruhů. “Naše plány se, ale mění den ode dne,“ říkal Kenny a vzpomněl několik problémů jenž sužují jejich Proton V5.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist