Akuna Racing Team po Německu

Tým Akuna Racing absolvoval ve zcela novém složení, než se kterým zahájil sezónu, závod Mistrovství Evropy třídy Superstock. Jaroslava Černého již dříve nahradil Jiří Kadeřábek, Matěje Smrže nyní Tomáš Holubec.

Akuna Racing Team dokončil svou jezdeckou obměnu, když nejprve nahradil vyřadivšího Slováka Jaroslava Černého mladý pražský jezdec Jiří Kadeřábek a posléze nahradil zraněného Matěje Smrže nováček naší silnice Tomáš Holubec.
Jiří Kadeřábek se v minulosti prezentoval v závodech silničních motocyklů ve třídě 125 ccm Sportproduction, ze které přestoupil do silnějších šestistovek, když se na dva roky stal jezdcem na motocyklu Yamaha YZF R6. Již při prvním závodě letošního Mezinárodního Mistrovství ČR se však "Kaďas" představil v sedle zeleného, litrového stroje Honda CBR 1000RR týmu Akuna Racing, kde nahradil již zmíněného Jara Černého. Po zkušenosti z Hungaroringu naskočil Kadeřábek rovnou do evropského šampionátu třídy Superstock, když si svou premiéru odbyl na superrychlém okruhu Monza, kde však skončil závod havárií. Svou reputaci si chtěl napravit při druhém setkáni s nejlepšími evropskými jezdci třídy Superstock, které prodělal na německém okruhu Oschersleben. Technický okruh, který smazává rozdíl výkonu mezi jednotlivými stroji, však opět nedopřál mladému jezdci vidět cíl, když jeho snahu tentokrát zastavila závada palivového systému.
"Bylo to špatný," říkal Jiří Kadeřábek krátce po nedělním závodě evropského šampionátu Superstock. "Včera ráno jsem docela ošklivě spadnul a v kvalifikaci jsem se z toho nějak nemohl dostat. Jezdilo se mi dost špatně i dnes ve Warm Upu. Myslel jsem, že v závodě to bude lepší, ale stále to nebylo ono. Nějak se z toho pádu opravdu nemůžu dostat. Teď nás čeká testování v Mostě a tak to tam snad rozjezdím. Pak přijde Silverstone, tak to je rychlá trať a tak uvidíme. Monza byla taky rychlá trať a docela to tam šlo."
Tým Akuna Racing nasadil v Monze pouze Jiřího Kadeřábka, v Oscherslebenu však již měl opět dva jezdce, když zraněného Matěje Smrže nahradil Tomáš Holubec. Mladý jezdec je na poli silničního závodění absolutním nováčkem, na jeho kontě před startem v Oscherslebenu byly pouze tři závody, z nichž byl pouze jeden v Mezinárodním Mistrovství ČR. Když k tomu přidáme dvě návštěvy okruhu s účelem amatérského testování, vyjde nám, že Tomáš Holubec jel po opravdovém závodním okruhu v Oscherslebenu teprve pošesté.
"Převážně díky panu Kadeřábkovi jsem se dostal mezi závodní silniční motorky a i tohle moje angažmá vzniklo právě díky panu Kadeřábkovi," říká nováček mezi českými závodníky - Tomáš Holubec. "Tenhle můj závod byla vlastně moje teprve šestá návštěva okruhu. Jak to bude dál zatím nevím, jisté je, že jedu do Silverstonu. Pokud to půjde dobře, tak pojedu za tento tým i Mistrovství ČR."
Tomáš Holubec na konci dubna absolvoval s motocyklem Yamaha YZF R6 svůj první závod Mistrovství České Republiky, když nastoupil do závodu Alpe Adria Cupu na okruhu Hungaroring. Svou vitalitou a snahou prosadit se dokázal Tom nejen absolvovat ve výborném tempu celý závod, ale i získat první republikové body své kariéry.
"No republika byla v Maďarsku, bylo to poprvé a hlavně, bylo to super," vzpomíná jezdec z Vrchlabí. "Jel jsem šestky na Yamaze z roku 2003, kterou připravoval pan Müller z Prahy. S motorkou jsem byl spokojený, byla velice dobře připravená."
Druhý závod roku 2004 přivedl Tomáše Holubce tedy do Mistrovství Evropy třídy Superstock, tedy nejvýš co motocykly třídy Superstock nabízejí. Hlavním cílem nemohlo být nic jiného, než samotná kvalifikace do závodu. Tento cíl se podařilo naplnit. V závodě poté sváděl souboj s izraelským jezdcem Aronem Selingerem. Po odstoupení Selingera si dojel bez ztráty kola pro konečné 29. místo.
"Dnešní závod byl docela dobrej," vzpomínal Tomáš krátce po dokončeném závodě Mistrovství Evropy v Oscherslebenu. "Docela se mi povedl start, ale pak jsem udělal pár chyb. V poslední zatáčce před cílem jsem dostal jednou taky dost ošklivý smyk na zadní kolo. To mě trochu rozhodilo a jeden jezdec mě předjel. Zbyl za mnou již pouze jeden, ale ten to v posledním kole položil a tak jsem dojel bohužel úplně poslední. Dokázal jsem si, ale polepšit čas z tréninku o další setiny dolů, takže to je dobrý. Když jsem sem odjížděl, tak mi pan Smrž říkal, abych se hlavně kvalifikoval a to jsem včera v předposledním kole dokázal. Dneska jsem sice nechtěl dojet poslední, ale myslím, že to je dobré."

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist