Aktuality po Valencii

Několik zajímavých aktualit po závodech ve Valencii. Např. - Jaroslav Huleš v roce 2004 zřejmě nedostane předem avizovaný A-Kitt od Hondy a bude muset absolvovat sezónu na nějakém méně výkonném modelu.

* Odchod od Dunlopu
Ode dneska az do ctvrtka budou jezdci Kawasaki Andrew Pitt a Alex Hofmann testovat novou Kawasaki KRT 003 - 1, ktera byla vyvijena ve spolupraci se Suter Racing Technology. Zatim jsou hotovy pouze dva exemplare. A zaroven take zacina pro tento tym nova era, nazvana "Bridgestone". Dalsi test je planovan mezi 4. a 6. prosincem rovnez ve Valencii. Zatimco Alex Hofmann je uz jistym jezdcem, tak se na prani sefa tymu Haralda Eckla rozhodla Kawasaki angazovat vedle Hofmanna jednoho zkuseneho jezdce, v jednani je predevsim volny Norick Abe.
* Hodgson nebude v GP novackem
Neil Hodgson uz startoval v GP pred nekolika lety. Jeho debut se datuje od roku 1992 a to ve tride do 125 ccm, kdy v domaci GP obsadil na Honde 26. misto. V sezone 1995 potom absolvoval pro tym WCM celou sezonu na ROC - Yamaze, skoncil celkove na 11. miste se 54 zapocitanymi body jako nejlepsi soukromnik. Pritom zaznamenal nekolik Top - Ten umisteni, napr. doma v Anglii skoncil 7., ve Francii dojel 8., v Catalunyi dokoncil jako 9., a u nas v Brne, stejne jako v Argentine uzaviral prvni desitku jezdcu, a prave v Argentine startoval poprve z prvni rady !!!
A nektere z tehdejsich souperu potka pristi rok mistr sveta WSBK znovu, jako napriklad Lorise Capirossiho (1995 - 6.), ci Alexe Barrose (7.), Carlose Checu (16.) nebo Jeremy McWilliamse (19.).
* Jakub Smrz zaplatil za start 15 000 Euro
Aby mohl nas jezdec Jakub Smrz startovat na poslednim podniku letosni sezony misto Katji Poensgenove, tak musel do "deraveho" rozpoctu Arie Molenaar Racing tymu prispet castkou 15 000 Euro. A proc k tomuto manku vubec doslo ? Katja Poensgenova ma smlouvu se sefem belgickeho tymu BKM, tedy s Michaelem Bartholemym. Ten take s pomoci penez Dark Dog zakoupil pro Nemku v uz zminovanem holandskem tymu Arie Molenaara misto pro rok 2003. Protoze vsak dalsi sponzor Venice Beach tesne pred sezonou odrekl, byly uz od pocatku penize tak tak. A tak BKM musel behem sezony zavrit svuj tym v supersportech. Posledni castka ze sumy 80 000 Euro mela byt Dark Dogem zaplacena po skonceni zavodu ve Valencii. Ale sef tymu chtel zaplatit uz v predvecer treninku. Pikantni na cele zalezitosti: Jakub Smrz jel s brzdami a koly, ktere patri do vlastnictvi Katji...
* KTM bude v roce 2004 utocit, oba dva jezdci by meli skoncit do 3. mista celkove
Poprve a take naposledy behem cele sezony byl viden sef KTM Stefan Pierer v Suzuce a az nyni se objevil pri finale ve Valencii a nechal se hned slyset se svymi plany. " Po tezkem zacatku sezony se nam ve druhe polovine podarilo nejen podiove umisteni ale take uz jsme startovali z prvni rady. V pristim roce budeme utocit s obema jezdci, tedy s Mikou Kalliem a Casey Stonerem, na celkove umisteni mezi prvnimi tremi". K vyhozeni obou dvou pilotu, kteri jeste maji platnou smlouvu s KTM, se vyjadril nasledovne: " Smlouvu splnime ! a vyplatime gazi obema pilotum i v pristim roce tak, abychom se jim mohli podivat z oci do oci, ackoliv budou jezdit v jinych tymech. Jinak musim rici, ze Roberto Locatelli ma uz vrchol kariery za sebou a Arnaud Vincent je sice stale jeste rychly, ale jeho urcite charakterove vlastnosti prinaseji do tymu velmi negativni tlak ! ", dodal Rakusan.
* Nespokojeny Locatelli
Roberto Locatelli se citi nepravem vyhozen od KTM. Nebot: "Nikdo z managementu mi ani nedokazal rici, ze jsem vyhozen. Dozvedel jsem se to pouze duverne od konstruktera Haralda Bartola. A jestlize nam v Suzuce chybely ctyri vteriny a nyni jsme rovnoceni s ostatnimi, tak na tom mam podil i ja"! A italsky exmistr sveta si pouze jen "vymenil" pozici se Stonerem, pojede pristi rok v tymu Safilo - Aprilia.
* Take sefmechanik Hondy Jeremy Burgess odchazi k Yamaze
To, co bylo verejnym tajemstvim, tak se motocyklova verejnost dozvedela po skonceni zaverecneho treninku ve Valencii. Muz, ktery po vsechny roky stal u Hondy za uspechy at uz Micka Doohana (5 titulu mistra sveta) ci Valentina Rossiho (3 tituly), oznamil v sobotu v 18.30, ze i on odchazi od Hondy a doprovodi tak Valentina Rossiho k Yamaze. A to byl Australan zamestnan u Hondy celych 21 let ...!
Mimochodem: Valentino nebude prvnim Rossim, ktery pojede na Yamaze v nejsilnejsi obsahove tride. Jeho otec Graziano pilotoval v Agostiniho tymu stroj Yamaha 500 v sezone 1982 jako tymovy kolega Novozelandana Graeme Grosbyho.
* GP2 bez ctyrtaktu az do roku 2007
Tesne pred spanelskou GP se konalo v Japonsku setkani motocyklovych firem. A jelikoz zadna tovarna nepredlozila konkretni navrh, co se tyce otevreni tridy GP2 (nyni 250 ccm) pro ctyrtakty, resp. o omezeni obsahu valcu techto ctyrtaktu 400, 450 nebo 600 ccm, tak se dohodlo, ze kubatura GP2 zustane nadale a to az do roku 2007, otevrena pouze pro dvouvalcove dvestepadesatky.
Co se tyka vekoveho limitu nejnizsi obsahove tridy, tak definitivni rozhodnuti by melo padnout 6. prosince tohoto roku na porade v Seville.
* Jmeno MV Agusta znovu v zavodnim poli, a to dokonce v MotoGP ?
Myslite si, ze je to pouze vtip? Neni a pokusim se vysvetlit v nasledujicich radcich, jak k tomu muze dojit! Ze Proton tym Kenny Robertse sr. nepojede uz pristi rok na pneu Bridgestone, nebot krome Tamady maji japonske znacky Kawasaki a Suzuki jeste prednost, je uz delsi dobu znama vec. Ale to neni jedina novinka od KR, nybrz ........!!!
Proton podepsal s bratry Castiglionovymi smlouvu ze, 50% podilnictvi bude preneseno na skupinu MV, coz jsou MV Agusta, Husqvarna a Cagiva. " A tak se muze stat, ze manageri Protonu navrhnou, aby se nase ctyrtakty jmenovaly MV Agusta, nebo mozna jeste Husqvarna", rika majitel staje Kenny Roberts. "A to ja nemohu ovlivnit. My stavime motorky a plnime to, co nam Proton naridi. Tato malajska automobilka ma vsechna nase prava na jmeno noveho ctyrtaktu", dodava byvaly ctyrnasobny mistr sveta.
* Stefano Perugini v pristim roce na Gilere
Letosni dvojnasobny vitez GP (Suzuka a Sachsenring) Stefano Perugini pojede pristi rok na Gilere. Jeho gaze bude cinit 250 000 Euro. Ovsem Ital Perugini ma smlouvu s tymem Abruzzo jeste na pristi rok, ale... "Perugini se od te doby, co dostaval nabidky od ostatnich tymu, vubec nesoustredil na svou praci, tedy na zavodeni, naopak se zacal ve velmi spatnem svetle vyjadrovat o Aprilii a predevsim o svem tymu. Ja osobne nemam se Stefanem zadne problemy, ale nas hlavni sponzor, tedy turisticky region Abruzzo, ztratil o neho veskery zajem"!, rika sef tymu Giuliano Cerigioni.
* Olivier Jacque na R1 ?
Pred tremi roky jeste vyhral mistrovstvi sveta v kubature GP2, nyni se proto citi prilis mlady do zavodnicke penze. A jelikoz musel Olivier Jacque uvolnit u Yamahy misto pro Valentina Rossiho, hleda nyni Francouz nove angazma. To by mohlo byt uvolnene misto u Aprilie (tam je zatim jisty Shane Byrne) a mezi kandidaty jsou doposavadni pilot Hagy, dale McCoy, McWilliams a take Jacque. Pokud by se mu nepodarilo toto misto ziskat, mohl by take jezdit s tymem Yamaha France na Yamaze R1 WSBK.
* Shinya Nakano zustava u Yamahy
Tak jak jsem napsal uz pred nekolika dny, bude oficielni tovarni tym Yamahy tvorit dvojice Valentino Rossi a Carlos Checa. Jen se vymeni nazev staje, misto Fortuny to bude Gauloises. A u druheho tymu, ktery se tedy bude jmenovat pro zmenu Fortuna, pojedou jako jezdci Marco Melandri a tovarnou placeny a podporovany Shinya Nakano. Mimochodem uz take vysly najevo podrobnosti, za jakych podminek se uskutecni vymena Rossiho za Barrose. Yamaha nebude po ziskani Rossiho pozadovat zadne odstupne za Barrose, a naopak Honda umozni Rossimu jeste v letosnim roce absolvovat testy na stroji Yamaha !!!
* Nabidka pro Alexe de Angelise, a to hned ctyrleta smlouva s Aprilii
Alex de Angelis uz nekolikrat dokazal, ze umi jezdit velmi rychle. A tak mu nyni nabidla Aprilia ctyrletou smlouvu a to o tridu vys, pro dvestepadesatky ! Hleda se vsak tym, ktery by Alexovi dokazal tovarni Aprilii ve tride GP2 zaplatit.
* Vsechny evropske GP jako Wild - card pilot
Druhy muz mezinarodniho nemeckeho mistrovstvi - IDM, ve tride 125 ccm, Georg Fröhlich (15 let) dostal od Dorny moznost, startovat na divokou kartu pri vsech evropskych GP v sezone 2004. Georg Fröhlich jezdil letos Red- Bull Hondu.
* Talmasci se nastval a jde pryc
Madarsky pilot Gabor Talmasci, ktery nekolikrate prekvapil vybornymi treninky ci starty v zavode, ale behem zavodu se vetsinou pozdeji propadl, vidi hlavni problem v nedostatku penez a tedy novych nahradnich dilu. Na to si ostatne stezoval i jeho stajovy kolega Steve Jenkner. A Madar dodava: " Poslednich deset zavodu jsem jel s uplne stejnym motocyklem, ackoliv jsem pozadoval nektere nove dily. A tak pojedu pristi rok bud u Malaguti, nebo u Borsoie. S dobrym materialem budu hodne vpredu, NO PROBLEM !"
* Zadny tovarni HRC - Kit pro Jardu Hulese
HRC doda pro pristi sezonu maximalne 6 tovarnich kitu do nejslabsi kubatury. Budou s nimi jezdit: Svycar Thomas Lüthi z tymu Elit Grand Prix, dale oba dva jezdci Scot - Teamu, a to Andrea Dovizioso a Simone Corsi. Dalsi obdrzi mistr Evropy, to znamena Ital Mattia Angeloni. Dalsi z kitu bude k dispozici novemu tymu Angaia - Honda a to pro Spanela Juliana Simona. A konecne posledni bude k dispozici tymu Arie Molenaara, a to pro Raymonda Schoutena......!?

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist