A ještě nějaké zajímavosti

Kdo všechno pojede při japonské Grand Prix s divokou kartou a pár jiných zákulisních novinek, to je obsah následujícího čtení.

A ještě nějaké zajímavosti
A ještě nějaké zajímavosti
Divoké karty pro Motegi
Celkem 12 "Wild Card" bylo uděleno pro japonskou Grand Prix v Motegi. Ve třídě do 125 ccm pojedou následující jezdci:
62 Toshihisa Kuzuhara (JPN-Honda) Angaia Racing – zatím třetí jezdec japonského mistrovství,
64 Shigeki Norikane (JPN-Yamaha) Team Tec.2 & Feel
67 Suhathai Chaemsap (THA-Honda) Thai Honda Castrol,
89 Tomoyoshi Koyama (JPN-Yamaha) SP Tadao Racing Team – viděli jsme ho letos i v Brně – dojel 22., a je zatím druhý v průběžném pořadí japonského mistrovského seriálu,
95 Yuki Hatano (JPN-Honda) Garage Racing Team.
O kubaturu výše, tedy ve dvěstěpadesátkách se představí také 5 pilotů a sice:
55 Yuki Takahashi (JPN-Honda) DyDo Miu Racing Team – vedoucí jezdec japonského mistrovství, „specialista“ na této trati, vloni zde skončil 4., předloni dokonce 3., kromě toho byl ještě 3. v Suzuce 2003,
70 Chojun Kameya (JPN-Honda) Burning Blood RT – vloni dojel na 10. mistě, v japonském šampionátu zatím sice pouze třetí, ale o pouhé 4 body za Takahashim,
76 Shuhei Aoyama (JPN-Honda) Team Harc-Pro – druhý muž průběžného stavu mistrovství Japonska (- 2 body za lídrem), mladší bratr továrního jezdce Telefónica MoviStar Honda týmu Alberta Puige, tedy Hiroshiho Aoyamy. Je sice nováčkem této kubatury, viděli jsme ho však i v seriálu Grand Prix před dvěma roky, kdy hostoval ve třídě do 125 ccm místo zraněnéhé německého jezdce Muellera ve stáji ADAC Sachsen,
78 Yuzo Fujioka (JPN-Honda) Endurance – i on jezdí letos poprvé tuto kubatůru a je zatím v „All Japan“ mistrovství čtvrtý,
79 Katsuyuki Nakasuga (JPN-Yamaha) SP Tadao Racing Team – průběžně 5. nejlepší Japonec.
V královské kubatuře pak uvidíme už dopředu avizovaného bývalého pilota MotoGP:
72 Tohru Ukawa (JPN-Honda) Team HRC,
a dále, jelikož se uvolnilo jedno místo za tým WCM – Harris (tento tým nasadí ve všech zámořských závodech pouze jeden stroj v sedle s Michelem Fabriziem), tak se svým oblíbeným startovním číslem pojede:
19 Olivier Jacque (FRA-Moriwaki) Moriwaki WCM.
Nejhežčím pilotem MotoGP byl v jednom španělském dámském časopise zvolen Neil Hodgson před Nicky Haydenem a Rubenem Xausem.
Místo do penze šel k Derbi.
Holandský konstruktér Jan Thiel (65) byl sice poslán po 10-ti letech úspěšné práce u Aprilie do důchodu, ale hned zamířil k Derbi do kubatury 125.
Juniorský tým Elit Honda v roce 2005
Tento „dorostenecký tým“ kubatury 125 ccm v IDM budou v příštím roce tvořit Sascha Hommel a Randy Krummenacher pod vedením Dirka Reissmanna.
Konec stáje NC World Trade ?
S velkými nadějemi vstupovala do letošní sezóny nová italská stáj kubatury 250 ccm – NC World Trade – s jezdci Taro Sekiguchim – loňský suverenní mistr Evropy a Maxem Sabbatanim. Výsledky jsou však víc než zoufalé a tak Dorna pohrozila vyloučením ze šampionátu. Posuďte sami: Japonec získal doposud jeden jediný bod, italská „lehká váha“ Max Sabbatani žádný, navíc je nyní zraněný a jeho náhradník Maďar Gergo Talmacsi se v Estorilu ani do závodu neprobojoval.
Vypadl i poslední "stálý" Japonec
Vyhazovem japonského veterána Youiche Uiho od týmu Abruzzo skončil v kubatůře do 125 ccm poslední stálý pilot "Země vycházejícího slunce". A to ještě před několika lety - v roce 1998 - startovalo zde 18 Japonců ! a o rok dříve jich bylo pět mezi nejlepšími osmi v celkovém pořadí mistrovství světa. V sezóně 1998 navíc vyhrál Kazuto Sakata před Tomomim Manakem a čtvrtý byl ještě Masao Azuma. Inu časy se mění, mladí Španělé a Italové převzali nadvládu a to nejen v této kubatůře..

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist