62nd Daytona 200 by Arai

Zahajovací závod americké profesionální série se blíží. Již pozítří se proženou první motocykly šampionátu AMA po slavném okruhu (motocykly šampionátu Formula USA své snažení právě skončily).

62nd Daytona 200 by Arai
V roce 1937 zvítězil Ed Kretz z Monterey Park na stroji Indian v superrychlém závodě na okruhu Daytona a položil tím základ k jednomu z nejlegendárnějšímu závodu na světě. Závody dostaly prozaický název DAYTONA 200, kdy číslovka v názvu určuje vzdálenost v mílích, kterou musí jezdec absolvovat za svým vítězstvím.
Tradiční termín těchto závodů se přiblížil a nyní máme opět možnost sledovat zápolení jezdců a jejich týmů na extrémním okruhu jehož část je situována do klasického amerického oválu, na kterém jezdci přesahují rychlost 300 km/h. Od středy 5. března začnou po okruhu jezdit jezdci amerického šampionátu AMA Pro Racing notně doplnění o jezdce evropských týmů z Mistrovství Světa Endurance.
Letos čeká účastníky závodu na floridském okruhu jedna důležitá změna, touto změnou je úprava obávaného retardéru kde v minulosti došlo k četným nebezpečným haváriím. Samotní jezdci se však vyjádřili na adresu úprav velice skepticky, neboť podle nich nyní dosáhnou při následné jízdě po oválu daleko vyšší rychlosti a tím pochopitelně vetší nebezpečnosti spojené s ohromným vysílením při brždění do první zatáčky okruhu.
Pohled do historie závodu nám řekne, že v sedmdesátých a osmdesátých letech získal tento závod na největší síle. Všechny světové továrny tehdy chtěly získat vítězství v závodě Daytona 200. Tovární týmy neváhaly na nebezpečnou trať nasadit své absolutní hvězdy, které mnohdy jeli v USA pouze tento závod. Takto lze v přehledu vítězů najít například v kolonce pro vítěze jména jako Giacomo Agostini, Jarno Saarinen, Johny Cacotto, Patrick Pons, ale i slavných Američanů v čele s Kenny Robertsem sen., Freddie Spencerem, Eddie Lawsonem, Waine Raineyho nebo Kevina Schwantze. Nejúspěšnějším jezdcem historie je Scott Russell, který je kvůli svým pěti vítězstvím přezdíván "Mr. Daytona". Smolaři Daytony lze charakterizovat továrnu Ducati a její jezdce, kteří se rok co rok pokoušejí zvítězit, ale ještě nikdy se jim to nepodařilo a to Ducati nasadila i takové borce jako Carla Fogartyho nebo Troye Baylisse. Poslední ročník vyhrál po vytvoření absolutního rekordu okruhu nynější jezdec týmu Repsol Honda Nicky Hayden z kentuckého Owesboro.
Jmenovat letošní favority je velmi těžké a proto jen jakýsi jejich výčet:
Továrna Honda: Ben Bostrom, Miguel DuHamel, Kurtis Roberts, Doug Chandler (nyní však po operaci a až do středy se nebude vědět zda nastoupí).
Továrna Kawasaki: Eric Bostrom
Továrna Suzuki: Mat Mladin, Aaron Yates, Ben Spies
Továrna Ducati: Anthony Gobert, Larry Pegram
Kdo vyhraje závod na dlouhých 57 kol se dozvíte pochopitelně z těchto stránek, stejně jako průběžné hodnocení kvalifikaci a další výsledků jednotlivých tříd.
Program Daytona 200 Week časy jsou udávané v reálném floridském čase (Evropa - +6 hodin)
Středa 5. 3. 2003 8:00 — 10:00
Trénink: Pro Honda Oils U.S. Supersport + Genuine Suzuki Accessories Superstock + MBNA 250 Grand Prix
10:20 — 11:50
Tréning: Chevy Trucks U.S. Superbike
11:50 — 13:00
Polední přestávka
12:05 - rozprava jezdců
13:00 — 15:10
Trénink: Pro Honda Oils U.S. Supersport + Genuine Suzuki Accessories Superstock + MBNA 250 Grand Prix + BMW BoxerCup
15:20 — 16:50
Trénink: Chevy Trucks U.S. Superbike
19:00
Uzavření boxů - všichni musí opustit boxy.
Čtvrtek 6. 3. 2003 8:00 — 10:30
Trénink: Pro Honda Oils U.S. Supersport + BMW BoxerCup; Genuine Suzuki Accessories Superstock + MBNA 250 Grand Prix
10:40
— 11:40
Trénink: Chevy Trucks U. S. Superbike
11:40 — 12:40
Polední pauza
12:40 — 13:00
1. kvalifikace: Pro Honda Oils U.S. Supersport (sudá čísla)
13:10 — 13:30
1. kvalifikace: Pro Honda Oils U.S. Supersport (lichá čísla)
13:40 — 14:10
1. kvalifikace: BMW BoxerCup
14:20 — 15:20
1. kvalifikace: Chevy Trucks U.S. Superbike (sudá čísla)
15:30 — 16:30
1. kvalifikace: Chevy Trucks U.S. Superbike (lichá čísla)
16:40 — 17:00
1. kvalifikace: Genuine Suzuki Accessories Superstock (sudá čísla)
17:10 — 17:30
1. kvalifikace: Genuine Suzuki Accessories Superstock (lichá čísla)
19:00
Uzavření boxů - všichni musí opustit boxy.
Pátek 7. 3. 2003 8:00 — 10:30
Trénink v následujícím pořadí: Genuine Suzuki Accessories Superstock - MBNA 250 Grand Prix - Pro Honda Oils U.S. Supersport - BMW BoxerCup
10:40 — 11:20
Trénink: Chevy Trucks U. S. Superbike
11:20 — 12:20
Polední přestávka
12:20 — 13:10
2. kvalifikace: Chevy Trucks U.S. Superbike (sudá čísla)
13:20 — 14:10
2. kvalifikace: Chevy Trucks U.S. Superbike (lichá čísla)
14:25
ZÁVOD: Genuine Suzuki Accessories Superstock Series (15 kol - 80 km)
15:15 —15:45
2. kvalifikace: MBNA 250 Grand Prix
16:20
ZÁVOD: Pro Honda Oils U.S. Supersport Championship (18 kol 103 km)
17:10 —17:40
2. kvalifikace: BMW BoxerCup
19:00
Uzavření boxů - všichni musí opustit boxy.
Sobota 8. 3. 2003 Volný den
Neděle 9. 3. 2003 9:00 — 10:00
Warm-Up: MBNA 250 Grand Prix + BMW BoxerCup + Chevy Trucks U.S. Superbike
10:30
ZÁVOD: MBNA 250Grand Prix Series (18 kol 103 km)
11:30
ZÁVOD: BMW BoxerCup (13 kol 70 km)
12:15
Zahajovací ceremoniál a představení cen
12:45
Zaváděcí kolo pro hlavní závod Daytona 200
13:00
Chevy Trucks U.S. Superbike Championship
Start do: 62nd Daytona 200 by Arai (57 kol) Závěrem ještě upozornění na další tipovačku, ve které si můžete tipnout vítěze závodů AMA Superbike (hlavní závod) a AMA Supersport (start v pátek v 16:20 hod.). Tipovat lze do čtvrtka 6:00 hodin a tedy můžete využít výsledky prvního volného tréninku.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist