24hr Le Mans

AKTUALIZACE Tým Suzuki #2 zvítězil ve slavném závodě, se ztrátou 11 kol dokončil závod na druhém místě tým GMT 94, který ještě hodinu před koncem bezpečně vedl.

24hr Le Mans
Na slavném okruhu Bugati v Le Mans byl včera přesně v 15:00 hodin odstartován známý závod 24 hodin Le Mans, který je prvním dílem Master of Endurance Serie.
Po úvodní strkanici v prvním kole, se vedení ujal zcela zaslouženě tovární tým Suzuki Endurance Racing Team (všude vždy uváděný jako SERT – poz. Racing) #1 ve složení Phillipe-Four-Lagrive, který sváděl souboj s týmem Yamaha Racing France #94 (Gimbert-Costes-Checa D.). Po výletu do štěrku, které předvedl Sebastien Gimbert s Yamahou YZF R1, klesl tým GMT 94 na čtvrté místo se ztrátou tří kol na vedoucí motocykl, za kterým jel v tu dobu stroj #2 z týmu SERT ve složení Chambon-Kitegawa-Nowland, a to i přestože Japonec Kitegawa ještě za sobotního, denního světla nezvládl brždění a havaroval. Ihned však osedlal svůj stroj Suzuki GSX-R1000 a pokračoval v závodě.
Vždy obávaná noc tentokrát nepřinesla zemětřesení na vedoucích místech, kde po celou noční jízdu vedle stroj Suzuki #1 před Yamahou #94, které se dostala opět na druhou pozici, před druhý z továrních motocyklů Suzuki. Jedinou trhlinu do výsledkové listiny první desítky udělal tovární stroj Kawasaki ZX-10R týmů Fuchs Kawasaki Racing, kde s tradičním startovním číslem 11 nastoupili do letošního závodu jezdci Riba-Da Costa-Moreira. Právě Fréderic Moreira nezvládl zatáčku Virage de la Chapelle, kde havaroval. Stroj byl natolik poškozený, že tým odstoupil ze závodu.
Celou noc doprovázel jezdce déšť, který jim znepříjemňoval jejich snažení. Snad právě déšť a vhodná volba pneumatik zapříčinily, že krátce před rozbřeskem se dostal na vedoucí místo stroj týmu GMT 94, který byl následován dvojicí továrních motocyklů Suzuki. Jenže přišlo dnešní brzké ráno a s ním i havárie dlouho vedoucího motocyklů Suzuki #1, který v tu dobu pilotoval Mathew Lagrive. Dotlačení poškozeného motocyklu ze zatáčky Dunlop, tedy skoro okolo celého okruhu, do svého boxu a následná oprava vážně poškozeného stroje stála tým 48 minut (pouze oprava) a tím i propad do hlouby výsledkové listiny se ztrátou víc jak 40 kol (v době psaní tohoto příspěvku postupuje tým #1 pomalu nahoru, v tuto dobu je na 15. místě).
Pořadí těsně před nedělní desátou hodinou tedy vypadá následovně:
1.- GMT 94 (#94) 613 kol
2.- SERT (#2) 611
3.- Endurance Moto (#38) 593
4.- Suzuki Junior Team (#72) 592 – vedoucí tým třídy STK
5.- Bollinger Team Switzerland (#8) 589 AKTUALIZACE
O tom, že ani náskok jednoho kola tři hodiny před cílem, či náskok více jak jedné minuty před koncem závodu není stále ještě rozhodující, se přesvědčila posádka týmu Yamaha motor France, tedy týmu účastnícím se závodu šampionátu World Endurance pod názvem GMT 94. Tento tým ve složení Gimbert-Costes-Checa D. vedl hodinu před koncem stále ještě o jednu minutu před dvojkovým týmem Suzuki Castrol SERT #2 ve složení Chambon-Kitagawa-Nowland. Porucha motocyklu, kvůli které Gimbert nejprve zajel do boxů ke krátké opravě, rozhodla o tom, že tento nadějně jezdící tým Yamaze letos vítězství opět nezíská. Po rychlé opravě poruchy a po absolvování jednoho kola však musel Gimbert opět do boxů, a to tentokrát k opravě, která trvala víc jak deset kol v té době vedoucího týmu Suzuki #2. Yamaha #94 se vrátila do závodu, ovšem o vítězi bylo rozhodnuto.
Po odjetí celkem 793 kol (nový rekord) se z vítězství radovala posádka #2 Suzuki Castrol Teamu před posádkou #94 GMT 94 (-11 kol). Na třetím místě dokončila náročný závod posádka #38 Endurance Moto 39 ve složení Giabbani-Duterne-Louis. Tato posádka však již ztrácela celkem 24 okruhů.
Čtvrté místo celkově, ale první ve třídě Stocksport, získala posádka #72, což je Suzuki Junior Team ve složení Dietrich-Fouloi-Fremy. Tato posádka urazila celkem 766 kol, tedy o 27 méně než tovární tým Suzuki #2. Páté místo celkového pořadí získal Bollinger Team Switzerland ve složení Kellenberger-Stamm-Morillon (-29), před šestým týmem, ale druhým v pořadí Stocksport, Nationale Motos / Playstation 2 ve složení Donischal-Fourcadet-Bonhuil (-32). Se ztrátou 38 kol dokončil na sedmém místě celkově a na třetím ve třídě Stocksport náročný závod Team 44 Village Nantes před osmým týmem Sarthe Racing Kart, který již ztrácel celkem 41 kol. Deváté místo uhájil Team Chalon Motos, který ztrácel na vedoucí tým 43 kol. O další 48,321 sekundy dokončil závod druhý tovární tým Suzuki, tedy tým #1 Suzuki Castrol SERT, který dlouho vedl pořadí, ale havárie při ranním rozbřesku, dlouhá cesta do paddocku s motocyklem v ruce a následná oprava stroje, si vyžádala krutou daň v podobě 43 kol ztráty.
Závěrem ještě dodejme, že letošní závod dokončilo z počátečních 56. posádek pouze 35 strojů, dva nebyly klasifikováni pro nedostatečný počet ujetých kol (letos to muselo být celkem 586 kol /75% vzdálenosti vítěze/, tedy počet, který v počátcích tohoto závodu zajišťoval bezpečné vítězství). Mezi týmy, které dokončily úspěšně čtyřiadvacetihodinovou pouť, byl na 27. místě klasifikován tým Poland Position, tedy tým našich severních sousedů, ve složení Kedzior-Badziak-Szkopek (-86 kol).
Série Master of Endurance 2004 pokračuje dalším závodem "24 Heures de Liége" 3. - 4. července na belgickém okruhu Spa Francorchamps a končí slavným závodem "Bol d´Or" ve francouzském Magny Course 11. - 12. září.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist