24H v Le Mans vyhrál tým F.C.C. TSR Honda France. Česká stáj Mercury Racing devátá

Vítězství ve 41. ročníku 24H Motos Le Mans slaví tým F.C.C. TSR Honda France, který se do vedení dostal po neštastném pádu stroje číslo 94 patřící stáji GMT94 Yamaha. Druhé místo s jednokolovou ztrátou obsadil tým Honda Endurance Racing a nejlepší trojici doplnili na stupních vítězů zástupci Wepol Racing by penz13.com. Výborně se vedlo také české sestavě ze stáje Mercury Racing, která i s technickými problémy dokončila závod na 9. místě. Druhý domácí zástupce Extéria Eko Racing dorazil do cíle na 33. pozici, slovenský Maco Racing ze závodu odstoupil.

Na trati v Le Mans se představilo celkem 60 týmů, z toho dva české. V týmu Mercury Racing se představili Karel Hanika, Jakub Smrž a Sylvain Barrier, v roli náhradníka zůstal Matěj Smrž. I ten si však nakonec zazávodil, když byl narychlo povolán do týmu Hertrampf Racing Endurance 100. Za Exteria Eko Racing nastoupili Ladislav Chmelík, Miroslav Popov a Martin Choy. Do čtyřiadvacetihodinového závodu rovněž vyrazila slovenská stáj Maco Racing, která loňskou sezónu dokončila na celkovém šestém místě. V jejích barvách se představili Greg Junod, Anthony Dos Santos a Louis Bullem.

Závod odstartoval ve tři odpoledne středoevropského času. Velmi rychle se do vedení dostal Randy De Puniet z týmu SCR Kawasaki. V těsném závěsu jej následoval Kenny ForeyNRT48 a výborný stal předvedl také Vincent Philippe, který pro tým Suzuki Endurance Racing držel třetí pozici. Z pole position se naopak propadl Broc ParksYART Yamaha a dobře neodstartoval ani Karel Hanika (Mercury Racing), jenž hned v úvodu ztratil dvě pozice a jezdil na 12. místě. 16. pozici si držel Anthony Dos Santos (Maco Racing) a Exteria Eko Racing se posunula oproti své startovní pozici o pět příček dopředu na 35. pozici.

V úvodních minutách zaznamenali pády superstockoví zástupci Erwan Quellet (LMD63 Ultimate Cup) a Julien Enjolras (Tati Team Beaujolais Racing), který pádem poškodil pravou stupačku a jako první z jezdců se tak podíval zpět do boxů. Hned dvakrát v první půlhodině závodu spadl také Axel Aynieh, po jehož druhém odporoučení se do kačírku vyrazilo na trať Safety Car.

V druhé hodině závodu se do sedla motocyklu týmu Mercury Racing dostal Jakub Smrž, který hned od začátku výborně zatahal a vyhoupl svou stáj na páté místo se ztrátou 35,643 sekundy na prvního. Dopředu se protlačil také stroj YART Yamahy, jenž se prokousal startovním polem až do čela závodu. Po čtyřech hodinách a necelých třiceti minutách však Marvin Fritz neodhadl své schopnosti a poslal vedoucí motocykl k zemi. Na první místo se tak dostal Niccoló Canepo (GMT94 Yamaha) následován Greggem Blackem (Suzuki Endurance Racing Team), a na medailovou příčku se posunul také český tým Mercury Racing. Šanci na dobrý výsledek naopak ztratil tým April Moto Motors Events, jehož jezdec Gregory Fasser nezvládl levotočivou zatáčku a s motocyklem číslo 50 skončil v kačírku.

Z druhého místa odjel v šesté hodině závodu do boxů Etienne Masson (Suzuki Endurance Racing Team), a to kvůli technickým problémům. Oprava jeho stroje však netrvala dlouho a trať se vrátil na pátém místě. Na jeho původní místo se posunul Alan Techer (F.C.C. TSR Honda France), třetí jel David Perret (Tesmas BMW) a čtvrtou příčku si držel český tým Mercury Racing, v té době na trati se Sylvainem Barrierem. Své postavení si vylepšil také slovenský Maco Racing Team, jenž jezdil na šesté příčce.

V deváté hodině čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans zaznamenali čeští jezdci technické potíže. Mercury Racing se potýkal s problémy s brzdami a plynem, kvůli kterým se propadl na osmou (a později až na jedenáctou) pozici, a Matěj Smrž jedoucí za stáj Heartrampf Racing musel ze závodu kvůli potížím s motorem dokonce odstoupit. Na první pozici v té době jezdil tým GMT94 Yamaha, dvě kola ztrácela stáj F.C.C. TSR Honda France a nejlepší trojici uzavíral Suzuki Endurance Racing Team.

Přes noc si GMT94 Yamaha pouze upevnila svou pozici ve vedení závodu a na svého soupeře na druhém místě, tým F.C.C. TSR Honda France, si najela čtyřkolový náskok. Z průběžného třetího místa byl kvůli problémům nucen odstoupit tým Tecmas – BMW a na medailovou pozici se tak posunul Wepol Racing by penz13.com. Kromě sestavy Julien Da Costa, Camille Hedelin a David Perret skončil v závodě také slovenský Maco Racing. Český tým Exteria Eko Racing se propadl až na 39. místo.

Po osmnácti hodinách zůstalo v závodě pouhých jednačtyřicet týmů. Do velkých potíží se v osm hodin a pětačtyřicet minut ráno dostala do té chvíle vedoucí stát GMT94 Yamaha, jejíž závodník David Checa upadl do kačírku a motorka byla natolik poničená, že s ní nebyl schopen pokračovat. Mechanici se stroj snažili dát v boxech co nejrychleji do pořádku, i přesto se však na trať tým vrátil až na devátém místě se ztrátou sedmnácti kol. Díky pádu Davida Checy se do čela závodu dostala stáj F.C.C. TSR Honda France, na druhém místě jezdila Honda Endurance Racing a na třetím Wepol Racing by penz13.com. Český tým Mercury Racing hájil desáté místo.

Do konce závodu se už na vedoucích pozicích nic nezměnilo. Vítězem 41. ročníku 24 hodin Le Mans se stal s 843 odjetými koly tým F.C.C. TSR Honda France, jehož motocykl s číslem pět dovezl do cíle Freddy Foray s náskokem jednoho kola na druhý nejlepší tým závodu Honda Endurance Racing. Na třetím místě skončila sestava Michael Laverty, Christian Iddon a Danny Webb ze stáje Wepol Racing by penz13.com. Čeští zástupci z Mercury Racing dokončili závod na výborném 9. místě, Extéria Eko Racing skončila po technických problémech na 33. pozici.

Informace o redaktorovi

Andrea Štipčáková - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 6.5 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Foxx5 přispěl 0.5 Kč
Fantom40 přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist