V Mostě uspořádali tradiční okruhový den na rozjezd

V pondělí 20. dubna odstartovala na mosteckém autodromu letošní první akcí v Česku okruhová agentura Racetrack.cz svou šestou závodní sezonu u nás. A stálo to opravdu za to!

V Mostě uspořádali tradiční okruhový den na rozjezd
Ani startovací Rijeka v půlce března a ani první Most, který se koná vždy v půlce dubna, se nepočítá do seriálu závodů Bikers Cup, jde tedy spíš o takový trénink před tou pravou závodní sezónou určený pro rychlé i pomalé jezdce, ale už se vším všudy. Pro letošek byl omezen počet jezdců ve skupině na 25 jezdců na trati a bylo to znát. Také nám všichni zase o rok zestárli, což u některých znamená, že snad i zmoudřeli, takže se jezdilo rozumně a tolik se nepadalo. Celkově tu pak zavládla velmi pohodová atmosféra, které nahrálo i hodně slušné počasí s teplotami atakujícími dvacítku. Slunná obloha nám vydržela po celý den.
Harmonogram mostecké akce není oproti jiným eventům v roce rozhodně nijak ochuzen. Čtyři dvacetiminutovky ve čtyřech skupinách (A, B1, B2, C), co by volný trénink a kvalifikace zároveň, čtyři závody na šest až osm kol podle dosažených časů, nikoliv dle kubatury což je pro začátek vynikající rozhodnutí, protože na trati soupeří jezdci s podobnými časy a tak se vyhneme nebezpečným předjížděním a na závěr půl hodiny open pit-lane pro ty co ještě nemají ježdění dost a vyhlášení vítězů se stříkajícím šampaňským. To je prostě plnohodnotný okruhový den jak má být. Méně lidí na trati, znamená z pohledu jezdce také mnohem větší klid a prostor, jak se po zimě bezpečněji rozkoukat, a dalším drobným detailem pak byla malé účast naší okruhové a roadracingové špičky, což je na první pohled možná trochu škoda, nicméně to znamená, že na pěkné umístění dosáhnou i další jezdci v řadě, nikoliv jen ti nejrychlejší.
Kdo nemohl na první akci rozhodně chybět, byl matador Tomáš Zajíc, trojnásobný vítěz seriálu Bridgestone Bikers Cup v nejsilnější kubatuře. Tomáš pro letošek přestoupil do českého mistráku, který se jede v rámci IMRC a na akcích Racetracku ho tak uvidíme především trénovat. „Akorát jsem se ve tři ráno vrátil z Pannonie, takže jsem trochu KO, nicméně tuhle akci jsem si nemohl nechat ujít. Také jsme potřebovali s mechanikem poladit a přenastavit Ninju, takže tu spíše budu testovat, než že bych se pokoušel o nějaké výkony,“ vysvětluje Tom, který ten den ovládl jak kvalifikační tabulky, tak i ty závodní, třebaže závod schválně nedokončil, když v posledním kole zajel do boxů.
V paddocku jste ale mohli narazit i na jiné borce. Třeba takový „starý pes“ Alois Vokurka, pán v letech, kterému se před dodávkou nahřívaly dva biky (BMW S 1000 RR a Suzuki GSX-R1000 K5) v závodní úpravě. Alois je jeden z největších mazáků v republice vůbec – jezdí po celé Evropě a zkouší nové tratě. Na svém kontě jich má téměř třicet, což znamená, že jeho zkušenosti by mu mohl závidět kdejaký profík. A na svůj věk se s tím zrovna nemaže, když si dává trénované mlaďase ke svačině, a to na staré K5. „Na téhle motorce jsem kdysi začínal a musím říci, že mě baví i teď. Bavorák to sice není, ale vzteklý je to dost, máme tam plynový vidle, takže to pěkně žehlí povrch a dá se s tím pěkně letět,“ popisuje Alois a míří na poslední kvalifikační rundu, kterou si zajistil čtvrté místo v první řadě na roštu v nejrychlejší kategorii Open 1!
Než se ale dostali na řadu největší rychlíci z jedničky, už byly odjeté dva závody. První klání bylo vypsáno pro kategorii Open 3 a byl to adrenalin hned od začátku. Po hromadné kolizi se musel opakovat start a ze šesti kol se krátilo na pět. Ovšem i nejkratší závod přinesl plno zvratů a oproti postavení na roštu se kluci při závodě pěkně promíchali. V prvním kole nejvíc překvapil Otakar Hrubeš na odstrojené Suzuki GSX-R750, který v tu chvíli celý závod vedl a byl tedy rychlejší než pozdější vítěz na BMW S 1000 RR. Ale kapotám nakonec konkurovat nemohl. Zajímavé také bylo sledovat Jirku Kopala. To je náš někdejší účastník hořických závodů a hodně ostrý jezdec. Ovšem Jirka už pár let na okruhu nejel, nemá tedy natrénováno, a vůbec je zajímavé, vidět ten propad, na kterém se podepsalo i to, že měl půjčenou motorku.

Open 3

1 - Evžen Nářez - Suzuki GSX-R1000 - best lap: 1:54,476
2 - Tom Reichel - Honda CBR1000RR - best lap: 1:54,338
3 - Bohuslav Jošt - Honda CBR1000RR - best lap: 1:54,650
4 - David Kolc - Suzuki GSX-R600 - best lap: 1:55,829
5 - Petr Chmelař - Kawasaki ZX-10R - best lap: 1:55,726

Kategorie Open 2 už jela na osm kol a byla to řežba hlavně mezi dvěma prvními jezdci. Suzuki GSX-R1000 Martina Lukáše vs. dunivá KTM RC8 Michaela Carvana. V každém kole na cílovce stejný souboj, čtyřválec byl na rovince rychlejší, RC8 ale na brzdy lepší, a být to o kolo méně, jistě by KTM brala vavříny. Ovšem na poslední kolo si Martin pohlídal výjezd a o půl stroje proťal cílovou čáru dřív. Třetí v cíli byl Jarda Shrbený, který se jak vidno do okruhového jezdění totálně zbláznil. Minulý rok tenhle kluk vyhrál kategorii Nakedů na Suzuki GSR600, letos už pálí slidery ze sedla okruhové Kawy ZX-6RR, takže jsme zvědaví, jak se mu v dalších závodech povede. Kdo mohl být hodně smutný, byl Adam Vágner, rovněž na šestkové Ninje. Tenhle nováček, který jezdil roky závodně na kolech, má parádní styl a lepší se každým odjetým kolem, i v závodě slušně postupoval dopředu, jen kdyby ho nezradila technika. Jeho Kawa má občasný problém s dodávkou paliva a zrovna začala stávkovat už v půlce závodu, což znamenalo, slušný propad. Adam to ale bere sportovně a je vidět, že mu ani stávkující stroj nemůže zkazit nadšení z okruhového řádění, což je skvělé.

Open 2

1 - Martin Lukáš - Suzuki GSX-R1000 - best lap: 1:51,484
2 - Michael Carvan - KTM RC8 - best lap: 1:51,275
3 - Jarda Shrbený - Kawasaki ZX-6RR - best lap: 1:52,279
4 - Jaroslav Novák - Yamaha R6 - best lap: 1:52,489
5 - Lukáš Droppa - Suzuki GSX-R600 - best lap: 1:53,510

Předposlední závod patřil nejrychlejším. Tomáš Zajíc na roštu první, vedle něj Petr Kostka rovněž na Ninje, jako třetí jediný narušitel litrové kubatury v první linii, Němec Michael Trötscher na R6, a již zmíněný Alois Vokurka. Tady se už konečně jezdilo rychle – 12 jezdců z 20 pod 1:50 – a podívaná to byla parádní. Hlavně sledovat Zajdu, jak nabíral postupný náskok před červenou R6 Michael Trötschera, který ale jinak i s handicapem chybějících 400ccm objemu sekundoval velmi zdatně. Pěkně odstartoval i Miloš Hlaváček na Fárošovi, ale brzy podlehl a moc se nedařilo ani Petrovi Kostkovi, který nakonec do cíle dojel na šestém místě. Kdo byl ale nejvíc řešen ze startovní budky, která je mimochodem v Mostě v novém provedení, byl Plejba. Honza Pabouček prodal své milované Tuono a nechal si jen R6 a prý je na něm vidět, že mu chybí, protože oproti minulému roku jel v závodě o tři vteřiny pomaleji.

Open 1

1 - Michael Trötscher - Yamaha R6 - best lap: 1:44,896
2 - Alois Vokurka - Suzuki GSX-R1000 - best lap: 1:46,177
3 - Miloš Hlaváček - Honda CBR1000RR - best lap: 1:47,014
4 - Pavel Tůma - Honda CBR1000RR - best lap: 1:47,329
5 - Petr Kostka - Kawasaki ZX-10R - best lap: 1:46,902

Posledním kláním celého dne byla kategorie nejpomalejších a začínajících jezdců – Open 4, a třebaže tyto souboje nebyly pro diváky zdaleka tak adrenalinové z pohledu samotných účastníků to bylo vnímáno mnohem intenzivněji. Nejlepší časy nad dvě minuty, tři holky v poli a opatrné souboje, tak vypadala čtyřka v akci. Pro ostřílené borce nuda, ale stačilo si přijít pokecat třeba s Evou Staňkovou, a ve chvíli jste změnili svůj pohled na věc. Evča má svou první vlastní motorku (postarší R6), do té doby prý sem tam ničila tátovi gumy na R1 svou pomalou jízdou, a třebaže už za sebou pár závodů má, v Mostě teď jezdila po dvou letech. A kdybyste viděli to její nadšení po závodě, totálně by vás to pohltilo. A o tom to přeci je, užít si to, zažít něco, co se vymyká běžnému všednímu životu, a hlavně, v pořádku se vrátit z okruhu domů.

Open 4

1 - Lukáš Mošna - Yamaha R1 - best lap: 2:02,108
2 - Michal Zvěřina - Aprilia Tuono 1000R - best lap: 2:04,620
3 - Roman Machálek - Yamaha R6 - best lap: 2:03,732
4 - Franta Herejk - Honda CBR929RR - best lap: 2:04,959
5 - Petr Peteřík - Kawasaki ZX-10R - best lap: 2:04,832

Další runda pod taktovkou Racetracku nás čeká už za tři týdny a to 13. až 14. května na Automotodromu v Brně, kde se odehrají jak první ostré závody seriálu Bikers Cup vypsaného pro kategorie Superbike, Supersport a Naked bike, tak zde proběhne premiérově přidružený Ducati festival, svátek všech příznivců motocyklů z Boloně, což bude takový český Ducati speed week plný testovacích motocyklů a závěrečné party s kapelou K2. Tohle bude velký! Tak doražte, volná místa zatím ještě jsou.
.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist