V Mostě předvedli jezdci parádní bitvu až do konce

Pohár Motohouse Cup Powered by AMBOSELI Racing pokračoval na Autodromu Most, kde na startovním roštu stálo jednatřicet závodníků.

V Mostě předvedli jezdci parádní bitvu až do konce
Sluníčko a příjemných 25°C přivítalo účastníky čtvrtého závodu poháru Motohouse Cup Powered by AMBOSELI Racing. Po závodech na okruzích v Brně, Slovakia Ringu a Pannonia-Ringu se tentokrát o body v kategoriích do 600 a Open bojovalo na severočeském Autodromu Most, kde se na startu závodu představilo 31 jezdců, mezi kterými nechybělo několik špičkových závodníků národních šampionátů ČR, či okolních zemí.
V silnější kategorii to byl například suverénní lídr Mistrovství ČR kategorie Superbike Jan Habich, či velmi rychlý jezdec Thomas Hainthaler z Německa. Ve slabších šestistovkách se představil účastník šampionátu Alpe Adria a Mistrovství ČR Michal Chalupa z Pardubic, kterému největším soupeřem byl Němec Georg Fröhlich, jehož velmi dobře známe i ze závodů Mistrovství světa třídy GP125, či národního Mistrovství Německa stejné třídy, ze které později přestoupil do silnějších supersportů.

Po sérii tréninkových jízd si právo startu z nelepší pozice zajistili Jan Halbich, který získal pole position kategorie Open a Georg Fröhlich, který vyhrál kvalifikační tréninky kategorie 600 ccm. Nejlepší start mezi jezdci na litrových motocyklech předvedl vedoucí jezdec průběžné klasifikace Motohouse Cupu, tedy Václav Rumlena, jehož BMW S 1000 R se jako první sklápělo do úvodní šikany. V těsném závěsu za ním jel ale Honza Halbich, který ho ještě v průběhu úvodního kola předjel. Přestože si mladý závodník pořádajícího týmu Amboseli Racing vybudoval na čele dostatečný náskok, zachoval se stejně jako ve třech předchozích případech, tedy v duchu fair-play vůči svým soupeřům s nižší výkonností, a ze závodu před koncem dobrovolně odstoupil. Do čela tak postoupil Vašek Rumlena, který si po projetí cílem připsal dalších 25 bodů. „Byl to dobrý závod. Podařilo se nám udělat perfektní volbu pneumatik, což se projevilo v tom, že se mi celý závod výborně jelo. Rád bych poděkoval Honzovi Halbichovi staršímu za perfektní servis a Amboseli Racing za výborné závody. Těším se za dva týdny do Brna,“ říkal po závodě spokojený vítěz, který si upevnil vedoucí pozici v celkovém hodnocení.
Zatímco Vašek Rumlena jel osamocený vítězný závod, tak o další pozice na stupních vítězů se tvrdě bojovalo. Boj o druhé místo sváděli naši Lukáš Šebesta a Tomáš Kavalír s Rakušanem Haraldem Zwanzgerem. Ve druhé polovině závodu sice začal Kavalír malinko ztrácet, přesto celkové páté místo a třetí mezi českými jezdci, je výborným výsledkem pro tohoto závodníka. Zbylá dvojice si to dávala až do posledního kola, ve kterém Zwanzger předjel Šebestu a získal tak pro sebe pohár za 2. místo, byť o pouhých 0,222 sekundy před českým závodníkem. „Krásný souboj, ale nedokázal jsem ho udržet za zády,“ komentoval svou třetí pozici Lukáš Šebesta, který přestože nestartoval v úvodním závodě sezony, drží aktuálně druhou pozici v průběžné klasifikaci, když na třetím místě je Jakub Vodvařka.
Nádherný souboj nám předvedli i jezdci startující ve slabší kategorii do 600 ccm. Němec Georg Fröhlich devět z deseti kol bojoval v těsném souboji s naším Michalem Chalupou. Český závodník, ale stejně jako Honza Halbich v litrech před projetím cílem ze závodu, který je určen především pro lidi začínající se závoděním, dobrovolně odstoupil, a tím usnadnil Fröhlichovi cestu k poháru za 1. místo. „Ani jsem nevěděl, že to je Fröhlich, ale byl to s ním krásný souboj. Našim cílem bylo potrénovat na Alpe Adrii, což se nám podařilo a jsem tedy spokojen,“ prohlásil Pardubičák Chalupa po projetí cílem.
Vedle souboje o vítězství se snad ještě více bojovalo o další pozice na stupních vítězů. Jaromír Chlup se slovenským závodníkem Milanem Murgasem, předvedli divákům nádhernou podívanou, ve které se rozhodovalo v posledním kole. „Vzpomněl jsem si na to, jak to tam dává Marquez, a dal jsem mu to tam taky tak,“ okomentoval skvělý předjížděcí manévr Milana Murgase nakonec nejlepší z českých jezdců, celkově druhý Jaromír Chlup. Ten se v celkové klasifikaci posunul již na průběžné druhé místo, když na lídra poháru, svého soupeře z Mostu Milana Murgase, ztrácí sice 32 bodů, ale ve hře jsou ještě body ze tří závodů.
Pohár Motohouse Cup Powered by AMBOSELI Racing pokračuje již za dva týdny na Automotodromu Brno, poté bude následovat měsíční přestávka, kterou během prvního říjnového víkendu ukončí závod na okruhu Pannonia-Ring v Maďarsku, kde se pojede finálový závod sezony 2013.

Motohouse Cup powered by AMBOSELI – Autodrom Most

Kategorie 600 ccm

1. Georg Fröhlich (GER, MV Agusta) 10 kol / 18:15,639
2. Jaromír Chlup (CZE, Kawasaki) +10,417
3. Milan Murgaš (SVK, Yamaha) +10,628
4. Reinhold Greil (GER, Kawasaki) -1 kolo
5. Stefan Schörgendorfer (AUT, Yamaha) -1 kolo
6. Radim Kapras (CZE, Yamaha) -1 kolo
7. Antonín Karásek (CZE, Yamaha) -1 kolo
8. Radek Průša (CZE, Yamaha) -1 kolo

Kategorie 1000 ccm

1. Václav Rumlena (CZE, BMW) 10 kol / 16:53,651
2. Harald Zwanzger (AUT, Suzuki) +33,928
3. Lukáš Šebesta (CZE, Honda) +34,150
4. Tomáš Kavalír (CZE, Honda) +40,682
5. Stefan Schmitt (GER, BMW) +51,531
6. Jakub Vodvařka (CZE, Kawasaki) +51,851
7. Tomáš Mysliveček (CZE, Suzuki) +1:00,302
8. David Vopařil (CZE, Suzuki) +1:00,769
9. Zbyněk Čech (CZE, Yamaha) +1:13,363
10. Martin Vlach (CZE, Honda) +1:15,760

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist