V Brně odstartoval seriál závodů Bikers Cup 2015

Jak se říká, do třetice všeho dobrého a u Racetrack.cz to znamená, že po dvou odjetých akcích na rozehřátí přijde na řadu každoroční květnový začátek seriálu ostrých závodů.

Rijeka ani první Most samozřejmě o závody ochuzeny nejsou, ale až v Brně jezdci získávají první cenné body do kompletního hodnocení seriálu v rámci čtyř klasifikovaných kategorií a navíc se jede vždy jeden doplňkový závod pro pomalé jezdce a začátečníky. Nikdo tak nepřijde zkrátka. Ještě něčím bylo ale úvodní dvoudenní Brno zajímavé, a byla to opravdu pecka. Ve středu 13. května se totiž na Automotodromu v Brně sešli příznivci boloňských strojů v rámci prvního Ducati festivalu v Česku. Každý čtvrtý trénink se tak na trati rozburácely převážně rudě zbarvené dvouválce, v paddocku bylo možné si vyzkoušet jakoukoliv testovačku z kompletní řady Ducati nebo si potrénovat v rámci kurzů Bezpečně na motorce akademie pod dohledem Lukáše Peška, a zcela netradičně se večer v jednom z boxů odehrál koncert kapely K2, která to tu roztáčela až do pozdních hodin.Čtyři skupiny, čtyři dvacetiminutovky a od 15:20 hodin první závod, to je již zažitý harmonogram druhého dne, který v Brně vyšel na čtvrtek 14. května. V časovém plánu se ale objevily také dvě novinky – po vzoru některých agentur byl vyčleněn prostor pro rodinnou rundu. V případě Racetracku to nebyla úplná premiéra (v rámci společných akcích to bylo možné absolvovat již několikrát), ale doufáme, že už to bude pevnou součástí každého harmonogramu i do budoucna. A proč? Desetiminutovka, kdy na trať můžete na svém biku nebo na skútru pustit své přítelkyně, manželky, svézt na tandemu kamarády nebo děti nebo naopak přítele či manžely, aby se podívali, kde že to celý den trávíte čas, je prostě zajímavé zpestření, které ovšem vyžaduje rozum a disciplínu. Jezdí se krokem, jediným povinným prvkem je helma a můžete třeba i ve dvou. A ptáte se co bylo tou druhou novinkou? Do časového plánu již napevno přibyla podvečerní pěší procházka po dráze s výkladem co a jak, kudy a kde najíždět a vůbec abyste si trať a její zvláštnosti a nedostatky prohlédli i jinak než z poza řídítek a ve dvou stech za hodinu. Tentokrát se výkladu ujal Lukáš Pešek a všichni byli nadšeni. Tak zas příště v podvečer se projdeme po Mostě.Čtvrteční hlavní den byl ale hlavně ve znamení závodů a do prvního klání se chystaly supersporty. Oproti mosteckým závodům Open to už byl zase konečně pořádně našlapaný rošt. Celkem 48 jezdců v čele s Danem Vokurkou, který zajel kvaldu za 2'13,5 sekundy, o dvě vteřiny lépe než Michael Trötscher, favorit této kategorie. Ani další dva, Jiří Petrla a Ondra Kubička, oba na R6 a s časy 2'15 a 2'16, rozhodně nebyli ze hry.

Červená světla zhasínají a tlupa vyráží do první zatáčky. Jediný, kdo zaspal, je ale právě Dan Vokurka na prvním postu. „Předstartovní stres zapracoval. Naposledy jsem závodil ve Španělsku, kde se začíná letmým startem, tady v Brně jsem nějak čekal na zelenou…,“ vysvětluje Dan po závodě. Nicméně se svou našlapanou Ninjou neměl problém tuhle ztrátu dohnat a udržet se vpředu hned za Michaelem Trötscherem, a to i přes to, že mu během závodu odešla guma. Náskok si německý instalatér zvětšoval každým kolem už od začátku a muselo být skvělé, sledovat jeho jízdu i v jiných částech tratě, než na cílovce, kde byl po sedmi kolech nakonec o 15 vteřin dřív než druhý Dan, přičemž třináct lidí dostalo kolo a víc. Michaelovo best lap 2'12,500 sekundy je teď jeho novým osobákem a je potřeba přepsat tabulky na stránkách racetrack.cz, kde se řadí na třetí místo za Igora Kalába a Míru Popova.

Zajímavé to bylo ale i mezi dalšími jezdci. Pěkně se dařilo konečně Honzovi Paboučkovi, který vyřešil technickou závadu z Mostu a v Brně dával kola pod 2'20s. Kdo naopak musel být naštvaný je Ondra Kubička, jež startoval ze čtvrté pozice a zajížděl časy okolo 2'15s, než se v předposledním kole propadl o několik míst dozadu a ztrátu už nedohnal. Rozhodně ďábelská je pak jediná holka startující v této kategorii. Zuzana Schillerová na Daytoně 675 se prostě kluků nebojí a dává jim pěkně do těla, když dojela ze 48 lidí na 20. místě!

Koho je nám ale opravdu líto je Adam Vágner, nadějný to jezdec se skvělým stylem, kterého ale zatím trápí jeho Kawa. Pod plynem motorka vynechává a Adam tak v druhé půlce závodu raději zajel do boxů. Moc dobře si nevedl ani Jarda Shrbený. Ten na letošek přestoupil z jeho vítězného naháče Suzuki GSR600 na plasťáka Ninju ZX-6RR, ale na stadionu to v Brně rozbil a bude mít co dělat, aby to dal dohromady na příští závody. Kdo naopak letošní závodění zatím úplně vynechává je žurnalista Petr Slezák. Ten zažil v minulém roce přičiněním některých přemotivovaných soupeřů řadu nepříjemných “krešů“, a tak letos dává přednost hlavně trénování a také malování čísel křídou na startovní rošt.

SUPERSPORT

1 - Michael Trötscher - Yamaha R6 - best lap: 2'12,500
2 - Daniel Vokurka - Kawasaki ZX-6R - best lap: 2'13,940
3 - Jiří Petrla - Yamaha R6 - best lap: 2'16,018
4 - Juraj Benko - Honda CBR600RR - best lap: 2'18,450
5 - Jozef Ježovica - Honda CBR600RR - best lap: 2'19,559Po šestkách se naplnil rošt litrovými stroji, což vždy slibuje pořádnou řežbu. Kategorie superbike tentokráte čítala plný rošt, tj. 50 motorek, a to je hodně velký mazec. První místo na roštu si sice vyjel Aleš Nechvátal, ovšem už dopředu měl v plánu zajet do boxů v posledním kole. Aldovi nešlo o závod, ale o to, vyzkoušet motorku, protože od road racingových závodů v Hengelu jeho BMW zlobí a kluci se snaží tuhle nemilou záležitost, zvláště pak před nadcházejícím víkendem a 300 zatáčkami Gustava Havla, vyřešit. Bojovat o poháry tak mohli jiní jezdci – bodybuilder Richard Bilík, zástupce četné polské skupiny Rafal Myk, suzukista Tomáš Borovka a desítky dalších borců. A závod probíhal, jak se na litry sluší a patří. Aldovo best lap 2'08s, osm jezdců pod 2'15s, celkem dvacet jezdců pod 2'20s, hromady soubojů na brzdy i na motor a adrenalinové okamžiky pro všechny zúčastněné. Tohle je zkrátka podívaná. Ne ale každý dojede do cíle. Tentokráte to však nebylo kvůli pádům, nýbrž kvůli technice.

Třeba takový Mirek Polach, zkušený jezdec a letitý okruhář, který má po nepříjemném pádu před časem sešroubovanou celou ruku. Jiný by se na to už pravděpodobně vyprdnul, ale Míra to nevzdává. Jezdění na okruhu ho opravdu baví a svojí věrnost značce Suzuki a strojům GSX-R dokazuje hned dvěma stroji. Ve čtvrtek ráno byl jedním z mála, kdo se vrhnul na mokrou trať, a to zcela bezpečně. Druhé GSX-R měl totiž obuté do mokrých pneumatik. Na další dopolední rundy už pak lítal na své K9, ovšem jen do té doby, než si v jedné jízdě zcela nečekaně ustlal. Ani to ale nebyla pro Míru stopka a do závodu byl ready na své druhé motorce, již přezuté do slicků. Co se ale neprojevilo ráno na vodě, ukázalo se až v ostrém suchém závodě, kdy v nejvyšších otáčkách začala Suzuki prokluzovat spojka, a to byl konec všem snažením. Motat se v poli nemělo tentokráte cenu a Mirek to raději zabalil.

Kdo si před závody máknul trochu víc, byl Ondra Kříž, který svou R1 stačil během jednoho eventu pojezdit, rozbít, spravit a ještě odjet závod. Ondra je místní, a tak se prý na motorce makalo celý večer a celou noc doma místo vysedávání u ohně a buřtů.

SUPERBIKE

1 - Richard Bilík - Kawasaki ZX-10R - best lap: 2'11,085
2 - Rafal Myk - BMW S 1000 RR - best lap: 2'11,457
3 - Tomáš Borovka - Suzuki GSX-R1000 - best lap: 2'11,687
4 - Pavel Tůma - Honda CBR1000RR - best lap: 2'14,094
5 - Marek Foldyna - Honda CBR1000RR - best lap: 2'14,083Další na řadě byla ojedinělá kategorie nahatých strojů, což je v Česku opravdový unikát, přičemž vítězů vyjde z tohoto závodu dvakrát tolik, neb jde vlastně o dvě kategorie (do 750 ccm a nad 750 ccm).

Všem osmadvaceti motorkám vévodil od startu až do cíle matador Petr Horák na Ducati S4RS. S nejlepším časem 2'18,830 sekundy je Petr úplně někde jinde než jeho ostatní soupeři a neztratil by se ani v kapotované kategorii Superbike. Ostatně stroje Ducati totálně ovládly tento závod na pět kol, což je skoro nepochopitelné, protože v poli startovaly rakety jako Aprilia RSV4 Tuono nebo ultravýkonný 1290 Super Duke R od KTM, který má v techničáku psanou dokonce maximálku 290 km/h!

Menším nakedům zase vévodily twiny Suzuki SV650 a většina kluků s obavami očekávala, jestli se na startu neobjeví Vláďa „Vldouš“ Šnajdr, road racingový závodník, který si do Brna přivezl kromě půjčené Ducati svůj více jak 90koňový speciál postavený na základě SV650. Ale Vldouš měl tentokrát jiné plány, než závodit … .

V tomto závodě se také jako vždy objevily ty nejzajímavější stroje, které jen tak nikde na trati neuvidíte. V Brně jely závod Suzuki TL1000S, Aprilia SL1000 Falco nebo Honda Hornet, prostě skvělá příležitost pro každého, kdo nevlastní vysloveně okruhovku a chce si bezpečně užít svůj stroj na max.

Naked bike do 750 ccm

1 - Marek Stibor - Suzuki SV650 - best lap: 2'24,255
2 - Jiří Balán - Suzuki SV650 - best lap: 2'30,794
3 - Jaroslav Vostál - Suzuki SV650 - best lap: 2'32,878
4 - Přemysl Vácha - Honda CB600 - best lap: 2'39,550
5 - František Hrdina - Suzuki SV650 - best lap: 2'39,157

Naked bike nad 750 ccm

1 - Petr Horák - Ducati S4RS - best lap: 2'18,830
2 - Václav Vlasák - Ducati Streetfighter - best lap: 2'21,121
3 - Ondřej Korbel - Ducati S4RS - best lap: 2'23,660
4 - Martin Odehnal - Aprilia RSV4 - best lap: 2'25,382
5 - Martin Střelec - KTM 990 Superduke - best lap: 2'25,016

Posledním závodem byla kategorie Open s třicítkou startujících včetně další ženštiny Kristýny Dědkové na Yamaze R6. Ani v posledním závodě se nejezdilo úplně pomalu a většina jezdců postupně porychlila tak, že zajížděla časy, se kterými by nebyl problém se dopoledne kvalifikovat se do hlavních závodů. Podstatné ale je, že vše proběhlo hladce.

OPEN

1 - Edmund Grégr - Yamaha R1 - best lap: 2'22,042
2 - Michael Carvan - KTM RC8 - best lap: 2'22,816
3 - Jiří Urbášek - Ducati - best lap: 2'24,021
4 - Jan Kozák - Suzuki GSX-R1000 - best lap: 2'24,432
5 - Marcin Kuczynski - Suzuki GSX-R1000 - best lap: 2'28,160

Kdo měl chuť, mohl se po posledním závodě vydat ještě na trať na půlhodinku v rámci open pit-lane nebo se začít balit a chystat se na závěrečné vyhlášení vítězů. S dalšími závody se agentura Racetrack.cz vrací na severočeský Autodrom Most, kde se pojede 17. a 18. června 2015 a to za cenu od 3900 Kč na den. Tak neváhejte a na viděnou tam.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist