Úspěšný závěr 1. ročníku MotoHouse Cupu

Pohár Motohouse Cup Powered by AMBOSELI Racing prožil na okruhu Pannonia-Ring svou letošní derniéru.

Úspěšný závěr 1. ročníku MotoHouse Cupu
Všechno jednou končí, a končí i to krásné. Po více jak pěti měsících se do svého finále dostal první ročník Motohouse Cupu. Ten v roce 2013 prošel strmým vývojem kupředu ve své kvalitě i kvantitě. Po dubnovém Brně, červnovému Slovakia Ringu a Pannonia-Ringu, srpnovém Mostu a zářijovém Brnu, byla před stále oblíbenější sérií zastávka pro sezonu 2013 poslední. Ta se odehrála o uplynulém víkendu na maďarském okruhu Pannonia-Ring, kam o poslední body přijelo bojovat 33 závodníků.
Po sérii tréninkových jízd, které byly tradičně zároveň i kvalifikacemi pro sobotní závod, získal pole position kategorie MHC1000 letošní Mistr ČR Superbike Jan Halbich. Ten se však rozhodl do posledního závodu sezony nenastoupit a umožnit tak bojovat soupeřům nejen o vítězství, ale i o velmi důležité body do celkové klasifikace. Na nejvýhodnější startovní pozici tak stál mariánsko-lázeňský Václav Rumlena, který do závodu nastupoval jako již jistý vítěz celkové klasifikace, nicméně sezonu Motohouse cupu, ve které vyhrál všechny dosavadní závody, chtěl zakončit vítězstvím i při samotném finále.

Do závodu Vašek solidně odstartoval, byť první kolo jel jako druhý, když před ním celé startovní pole vodil Rakušan Wiesinger-Mayr. Od druhého kola však na čele již jezdila bílá BMW Václava Rumleny, která svého jezdce nakonec úspěšně dovezla až na cílovou čáru. „Byl to pěkný závod, ostatně jako všechny celý rok,“ říkal v cíli spokojený vítěz, který navíc jako jediný jezdec dokázal během závodu zajet čas pod dvě minuty a tím si připsat i plusový bod za nejrychlejší kolo. Na druhém místě projel cílem skvěle finišující Lukáš Šebesta, který na třetí pozici odsunul Wiesingera-Mayra o pouhých 0,057 sekundy. Třetím nejlepším jezdcem z České republiky byl v cíli celkově čtvrtý Tomáš Kavalír, který dokončil závod necelé dvě sekundy za Rakušanem.
Na startu stáli tradičně i zástupci slabší kategorie MHC600. I zde bylo již rozhodnuto o celkovém vítězi, kterým se stal slovenský závodník Milan Murgaš, nicméně celkem devět motocyklů slibovalo zajímavé souboje. Nad všemi soupeři možná až trochu výrazně převyšoval rakouský závodník Gernot Hofer, který svou rychlost potvrdil i v celkové klasifikaci závodu, ve kterém nestačil pouze na první čtyři tisícovky. Celkové páté místo pro něj znamenalo vítězství v kategorii MHC600, ve které nadělil druhému jezdci bez 260ti tisícin rovnou minutu. Tímto druhým jezdcem byl nejlepší z česko-slovenských zástupců Milan Murgaš. Slovenský závodník si poradil s Rakušanem Markusem Prombergerem, na něhož zbylo třetí místo celkového pořadí MHC600. Při závěrečném vyhlašování a předávání cen z finálového závodu stál po boku Milana Murgaše Jaromír Chlup, který byl hodnocen jako druhý nejlepší česko-slovenský jezdec, stejně jako Antonín Karásek, který byl v tomto pořadí třetím nejúspěšnějším.
Premiérová sezona Motohouse Cupu skončila a my můžeme vyhlásit definitivní pořadí. Vítězem kategorie MHC1000 se stal Václav Rumlena, který získal celkem 152 bodů. Druhým nejúspěšnějším jezdcem sezony 2013 je Lukáš Šebesta, který nestartoval v prvním závodě, přesto si dokázal připsat 96 bodů. Až poslední závod rozhodl o celkové třetí pozici, kterou pro sebe získal Tomáš Kavalír (70 bodů), když na čtvrtou pozici odsunul Jakuba Vodvařku (66). Poslední závod také rozhodl o změně na 5. místě, za které si převzal pohár Zbyněk Čech, který měl stejný počet bodů, jako šestý David Chmelař, tedy 51, ale pro moravského závodníka rozhodl lepší výsledek z jednotlivých závodů, když jeho top bylo třetí místo z první Pannonie, zatímco David Chmelař zajel nejlépe při úvodu v Brně, kde dojel čtvrtý.
V kategorii HMC600 celkově zvítězil Slovák Milan Murgaš, na jehož kontě bylo po závěrečném závodě 144 bodů. Na druhém místě skončil sympatický Jaromír Chlup, který vybojoval 98 bodů. Pozici třetího nejlepšího si v úvodním ročníku udržel Antonín Karásek (84 bodů). Pětici nejlepších pak doplnili čtvrtý Radek Průša (68) a pátý Mario Vlček ( (38).

Premiérová sezona Motohouse Cupu powered by AMBOSELI Racing skončila a my jí můžeme hodnotit velmi kladně. Během šesti závodů, které se konaly postupně na okruzích v Brně, Slovakia Ringu, Pannonia-Ringu, Mostě, opět v Brně a nakonec i podruhé v sezoně na Pannonia-Ringu, se v kategorii MHC600 představilo celkem 14 závodníků. Velmi početné pole startujících jezdců pak měla kategorie MHC1000, do které se v sezoně 2013 zapsalo 38 jezdců. Agentura AMBOSELI Racing i časopis MotoHouse, všem zúčastněným děkuje, stejně tak i všem lidem, kteří se na prvním ročníku podíleli organizačně, či pomáhali jinou formou spojenou s pomocí tomuto motocyklovému seriálu. Již nyní se těšíme na další ročník, který vypukne na jaře roku 2014.

Motohouse Cup powered by AMBOSELI – Pannonia-Ring

Kategorie 600 ccm


1. - Gernot Hofer (AUT, Yamaha) - 10 kol / 20:41,457
2. - Milan Murgaš (SVK, Yamaha) - +59,740
3. - Marcus Promberger (AUT, Kawasaki) - +1:06,217
4. - Jaromír Chlup (CZE, Kawasaki) - +1:23,392
5. - Antonín Karásek (CZE, Yamaha) - +1 kolo
6. - Radek Průša (CZE, Yamaha) - +1 kolo
7. - Wolfgang Rindler (AUT, Honda) - +1 kolo
8. - Ralf Schedletzki (GER, Yamaha) - +1 kolo


Kategorie 1000 ccm


1. - Václav Rumlena (CZE, BMW) 10 kol za 20:17,338
2.  Lukáš Šebesta (CZE, Honda) - +17,751
3. - Christian Wiesinger-Mayr (AUT, BMW) -  +17,809
4. - Tomáš Kavalír (CZE, Honda) - +19,794
5. - Zbyněk Čech (CZE, Yamaha) - +35,249
6. - Jakub Vodvařka (CZE, Kawasaki) - +52,154
7. - Gerhard Steiner (AUT, Suzuki) - +1:06,745
8. - Zdeněk Majer (CZE, Kawasaki) - +1:28,073
9. - Daniel Weiss (CZE, Kawasaki) - +1:29,946
10. - Robert Riesenberger (AUT, Honda) - +1:35,132
11. - David Chmelař (CZE, Kawasaki) - +1:45,086
12. - Igor Tramarin (ITA, Suzuki) - +1:47,688
13. - Franco Mango (ITA, Kawasaki)  - +2:10,144
14. - Andreas Doberer (AUT, Suzuki) - 1 kolo
15. - Jürgen Reidl (GER, Yamaha) - 1 kolo
16. - Lenka Viktorová (CZE, Honda) - 1 kolo
17. - Petr Chmelař (CZE, Suzuki) - 1 kolo
18. - Petr Eibl (CZE, Suzuki) - 2 kola
19. - Roland Lannegger (AUT, Suzuki) - 2 kola

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist