Srpnový závod v Mostě přinesl potíže favoritům

Tento oblíbený a technický severočeský okruh hostil začátkem srpna další event české okruhové agentury Racetrack.cz. Závody byly tentokráte hodně adrenalinové. Ovšem závody, to je až závěr dvoudenní akce, která se konala opět pod azurovou oblohou.

První den patřil tradičně celodenním volným jízdám a tréninkům rozděleným na čtyři výkonnostní skupiny od úplných nováčků až po ostřílené okruháře a to včetně pilotní novinky, která se odteď bude pravidelně objevovat na akcích Racetrack.cz. Projekt „Poprvé na okruhu“ s BNM který je určen pro všechny, kteří ještě nikdy autodrom nezkusili a chtějí spojit jízdu po okruhu s základní okruhovou motoškolou. Tak možná příště právě pro Vás, kdo ještě váháte, bude tohle ten správný impuls pro příště.

Akce Racetracku jsou určené pro kohokoliv, jak je ostatně patrno už ze samotné časomíry. Od největších rychlíků, kteří dávají Most za 1:42, až po ty nejpomalejší nebo úplně začínající. Rozdělení podle výkonnosti do čtyř skupin funguje tak, že si to každý bezpečně užije jak se patří. A netýká se to jen kluků. Zajímavá byla v Mostě totiž i účast holek. Tentokráte čtyři dámy první den a šest ten druhý, přičemž nejrychlejší byla matadorka Kristýna Endalová na své nově nalakované KTM RC8R. Několik holek se sem ale vypravilo po boku svých manželů, třeba jako Tereza Pyrchalová, jež po trati neproháněla svého Rutana, ale jejich společný bike – postarší Daytonu. Rozhodně nejstylovějším párem však byli Petr a Monika Procházkovi na vizuálně identických strojích CBR600RR a CBR1000RR, ve stejných hadrech, jen s jiným číslem na přední kapotě.

Procházka tu byl ale ještě jeden. David začal jezdit v sedmnácti a po třech letech lítání po silnicích usoudil, že už je čas podívat se na závodní trať. A svou Yamahu YZF-R125 proháněl po mosteckém dromu statečně celý den, než ho v šikaně pustily gumy a pokřtil i druhou stranu kapot. Nic víc se ale nestalo, a tak na odpolední hodinové open pit-lane jste ho na trati mohli spatřit zase. Jeho časy okolo 2:48 na jedno kolo dávají tušit, že až David osedlá nějaké výkonnější nářadí, outsider z něj rozhodně nebude.

To už se ale dostáváme na grid prvního závodu, kategorie šestek, kde byl podle kvalifikací největším favoritem z 28 jezdců kteří prošli sítem do SSP roštu Jaromír Chlup, a to i přes to, že Jaromír ráno svou R6 slušně vyválel a musel si do závodu půjčit přední kapotu a provizorně doladit pár dalších věcí.

I přes Jaromírovo skvělou kvaldu se ale počítalo s tím, že v závodě bude stejně nejrychlejší jako vždy Němec Michael Trötscher. Na kvaldě u něj až tak nezáleží, za to v závodě zpravidla ujede všem, a to o pěkný kus. A tak se také stalo, první, druhé kolo, pořád na špici, ovšem pak najednou cílem projel jako první Jaromír a Michael nikde. Tenhle závodník, který od minulé sezony jezdí i Hořice, ale nepadá. A problém byl opravdu jinde, než v jezdecké chybě. Nevydržela technika, při brzdění do poslední dvojité před cílovkou Michaelovi prasklo řídítko, což byl důvod jeho pádu. S tímhle by si zřejmě neporadil nikdo. Naštěstí z toho byla jen zničená technika a pár odřenin, ze kterých se do příště Michael určitě vylíže. Na druhé místo se tak postupně probojoval Dan Vokurka, který se dokázal trhnout skupince, kde to vřelo skoro celý závod. Max Gaube, Franta Janda a Lukáš Droppa si nedarovali ani metr, tohle byl souboj na ostří nože. Max ale nakonec musel odstoupit pro technickou závadu v šestém kole a třetí místo se tedy povedlo uhájit Lukášovi.

Supersport na 8 kol

1 - Jaromír Chlup - Yamaha R6 - best lap: 1:45,288
2 - Dan Vokurka - Kawasaki ZX-6R - best lap: 1:45,706
3 - Lukáš Droppa - Suzuki GSX-R600 - best lap: 1:46,096
4 - František Janda - Honda CBR600RR - best lap: 1:46,676
5 - Martin Jarolím - Honda CBR600RR - best lap: 1:46,267

Druhý závod, tentokráte třídy Superbike, byl o něco napínavější. Už jenom proto, že na gridu stálo více motorek (33). Také do závodu po delší odmlce nastoupil Tomáš Zajíc, který ale vždy ke konci odstupuje, protože jako profík nechce brát amatérům šanci na plnohodnotné vítězství. Jeho jízda je tak spíše exhibicí. Ovšem v Mostě jezdil až jako druhý. „Tomáš je fakt hustej. Jede parádně a bavilo mě se na něj koukat,“ říkal po závodě Zajda. Řeč je samozřejmě o Tomášovi Borovkovi, který závod litrů první tři kola neohroženě vedl. Tenhle kluk je neskutečný talent, protože na okruzích začal vloni a hned dával časy, na které jiní borci trénují roky, nebo se na ně ani nedostanou. Tom do Mostu ovšem značně přezbrojil, svou standardní GSX-R1000 vyměnil za fungl novou R1, kterou si už na první jezdění pěkně vymazlil. Stylové kapoty, racingový výfuk od RP Tuning a jeho oblíbená jedenáctka v červeném erbu, tohle všechno ale šlo ve čtvrtém kole za Matadorem do kopru, resp. do kačera, a Tomáš tak bude mít na příště co dohánět.

Tím, že se z trati vytratili oba Tomášové, dostal šanci Alois Vokurka, který své Gixxero z původního šestého místa do cíle bezpečně dovedl jako vítěz. Pěkně jeli i Lukáš Němec a Petr Beneš a za zmínku jistě stojí v cíli 19. Kristýna Endalová. Byla to jediná holka, která nastoupila ten den do závodů a 19. místo z 33 jezdců hovoří jasně – tahle holka umí a určitě to není tím pěkným lakem v barvách legendárního Gulfu. Litraři by se ale jinak měli stydět. Do závodu jich nastoupilo víc než šestkařů, ale méně se jich dostalo pod magickou hranici 1:50!
 

Superbike na 8 kol

1 - Alois Vokurka - Suzuki GSX-R1000 - best lap: 1:44,633
2 - Lukáš Němec - Honda CBR1000RR - best lap: 1:45,297
3 - Petr Beneš - Yamaha R1 - best lap: 1:46,098
4 - Martin Mácal - Suzuki GSX-R1000 - best lap: 1:44,459
5 - Josef Řasa - Yamaha R1 - best lap: 1:47,441

Posledním závodem dne pak byly nakeďáci, ojedinělá to kategorie motocyklů, na kterých značně fouká. Tahle jinak našlapaná třída, která sestává ze dvou podkategorií menších a větších strojů, nebyla v Mostě zdaleka zaplněna. Chybělo totiž pár rychlíků, hlavně v silnější skupině nad 750 ccm, a tak výsledky závodu značně zamíchaly celkovým pořadím.

V NBK1 zajel nejlépe Jirka Balán na upraveném SV, ale byl to prý boj, hlavně s většími nakedy, které mu značně komplikovaly rychlou jízdu. Podobně na tom byl i Jindra Slavík, ale jak vidno, kluci si s tím poradili. Větší radost než tihle dva měl ale určitě černý korzár Petr Jahna, který svého Horneta dotlačil na poslední stupínek bedny, a nutno podotknout, že hodně stylově – radost pohledět.

Pořád se tu ale bavíme o časech nad hranicí dvou minut, rychleji to totiž umí jen větší a silnější Nakedy. A této kategorii vládnul po celý závod střelec Martin Střelec, který už od pohledu svého Super Duka rozhodně nešetřil. Jeho náskok byl oproti zbytku pole veliký, a tak si právem dojel pro pomyslný zlatý věnec. Daleko v patách mu byli Martin Radouš a Vít Štěpánek, které pro změnu pronásledoval Otakar Hrubeš na odstrojeném Gixxeru. A zrovna Otakarovi někteří tleskali již na startu. Bylo to totiž poprvé, kdy startoval v celokožené kombošce, takže už nikomu na trati neukazoval holé kotníky ani holá záda.

Nejlepší je na tom ale to, že kategorie Nakedů je pro mnohé tím nejkouzelnějším závodem celého dne. Už jste snad někde v závodech na okruzích viděli jezdit třeba takové Moto Morini Sport 1200 nebo první generaci jedenáctky Hyproše od Ducati? Tohle prostě nikde jinde nezažijete, a pokud takový stroj máte, je to pro vás jedinečná šance, jak si dopřát takový zážitek, a to i s šancí na pěkné umístění a ne jen ostudné dojetí se ztrátou několika kol v rámci klasických okruhových tříd Supersport a Superbike, kde prostě nemáte šanci.

Sdružené závody nakedů na 6 kol

Naked bike do 750 ccm:
1 - Jiří Balán - Suzuki SV650 - best lap: 2:00,347
2 - Jindřich Slavík - Suzuki SV650S - best lap: 2:00,950
3 - Petr Jahna - Honda Hornet 600 - best lap: 2:02,347
4 - Franta Hrdina - Suzuki SV650 - best lap: 2:03,414
5 - Kamil Šoch - Triumph Street Triple - best lap: 2:04,821
Naked bike nad 750 ccm:
1 - Martin Střelec - KTM 990 Superduke - best lap: 1:53,106
2 - Martin Radouš - MV Agusta Brutale 910R - best lap: 1:56,334
3 - Vít Štěpánek - BMW S 1000 R - best lap: 1:56,812
4 - Otakar Hrubeš - Suzuki GSX-R750 - best lap: 1:56,583
5 - Václav Pimper - Aprilia Tuono 1000 - best lap: 1:56,600

Závody Nakedů byly tentokráte posledním dějstvím. Jezdců kteří chtěli závodit tentokráte v Mostě nebylo tolik, aby naplnili třídu Open, takže kdo chtěl, mohl si místo toho jít ještě na hodinu potrénovat v open pit-lane, anebo se podívat na vyhlášení vítězů.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist