Srpnový Michelin Cup v Brně s Australanem Westem

Michelin Bikers Cup 2016, pořádaný českou profesionální okruhovou agenturou Raceczech, pokračoval srpnovým kláním na Masarykově okruhu v Brně. A i přes mokré závody a teplotě lehce přes 10 stupňů Celsia nebyly startovní rošty prázdné.

Srpnový Michelin Cup v Brně s Australanem Westem

Počasí umí poručit maximálně tak na dálném východě, nikoliv u nás. Tady musíte být na tyto podmínky připraveni, a tak není divu, že s deštěm trochu prořídly jinak plné řady. Pořád ale hodně jezdců zůstalo a drtivá většina z nich ukázala, že jsou jednak připraveni, a také, že s jízdou na vodě mají zkušenosti. Ostatně zkoušeli jste někdy na mokré trati jezdit na suchých gumách? Nemá to cenu, snad ani na trénování stopy, buďto máte mokré gumy nebo nic. Od rána totiž byla obloha zcela zatažena a silný déšť střídal slabý a zase obráceně. Přes všechna očekávání byly prognózy i náhled meteoradaru neúprosné a tak všichni jezdci postupně přezouvali na vodu a smiřovali se s tím, že na suchu to dneska prostě nebude. Celé dopoledne a i odpoledne se jezdilo na mokré trati a pršet přestalo odpoledne opravdu jen na chvíli.

Kvalifikací se v Brně se nakonec zúčastnila stovka lidí a časomíru totálně ovládli Alois a Dan Vokurkovi spolu s australským jezdcem MS, Anthony Westem. Ne, nepřepsali jsme se, Anthony zde byl s týmem Montáže Brož, na jejichž stroji Suter MMX2 bude na divokou kartu startovat tento víkend na Grand Prix České Republiky. V rámci agenturního jezdění si Anthony střihnul pár kol kvůli nastavení motorky a k radosti všech zúčastněných se postavil i na start prvního závodu. Nejvíc si jeho přítomnosti užil Dan Vokurka, protože na roštu oba jezdci stáli vedle sebe a s povedeným startem Dan na Australana ztrácel na konci cílovky jen pár metrů, přičemž v prvních kolech se ho dokázal držet na dohled. Možná i to způsobilo Danovo skvěle vyrovnané časy, kdy se vešel v prvních čtyřech kolech do půl vteřiny! A přestože Anthony očividně nejel na max, i tak to byla parádní podívaná, která odvedla pozornost od zbytku pole. Třeba od Milana Murgaše a jeho bojů s ostatními jezdci, přes které se jen pomalu sunul vpřed, aby proťal cílovou čáru jako třetí s několikavteřinovým odstupem za Frantou Jandou. Ten tu posledně v Brně právě při stíhací jízdě Milana upadnul a rozbil si jak motorku, tak i kombošku a je tedy skvělé, že je zpět a v plné síle. Naopak Lukáš Droppa, který se letos drží hodně vpředu, se tentokrát vyautoval na přebrzděný předek na áčku a prý se podle traťáků proletěl spolu s motorkou opravdu daleko.

Supersport na 7 kol

1. Daniel Vokurka Kawasaki ZX-6R best lap: 2:24,332
2. Franta Janda Honda CBR600RR best lap: 2:23,753
3. Milan Murgaš Yamaha R6 best lap: 2:26,409
4. Tomáš Trachta Kawasaki ZX-6R best lap: 2:29,460
5. Ondřej Kubička Yamaha R6 best lap: 2:31,977

Mokrá trať značně snižuje rozdíly mezi kategoriemi, a tak se ani v nejsilnější kubatuře nedaly čekat nijak zázračné časy. Na roštu ale stálo oproti šestkám o několik strojů víc a jasným adeptem na vítězství byl Michael Trötscher, třebaže stál na roštu až jako druhý za Aloisem Vokurkou. Ovšem tentokrát měl Michael opravdu vážného soupeře. André Waldmann na Ducati Panigale to Michalovi nandal už ve druhém kole na áčku. Dlouho se z první pozice ale neradoval, neboť sebou ve čtvrtém kole plácnul. I tak se ale nevzdal, když motorku pohotově zvedl a pokračoval v závodě, třebaže už na sedmé pozici. I tak, zajet kolo včetně pádu pod tři minuty, to je opravdu zajímavý výkon. Nicméně Michaelovi tak přenechal první místo a ten si pro něj také dojel až do cíle. Pěkné druhé místo si pak zajistil Petr Beneš na starší R1 z roku 2004, pro něhož není voda ničím novým. Petr si svou premiéru včetně pádu odbyl už před pár lety na Slovakiaringu a prý od té doby ví, kde je hranice adheze.

Mimochodem Petr jezdí okruhy několik let, má pořád stejnou motorku a jak je vidět, plně mu vyhovuje. „Na těch pět minut tady v Brně a čtyři v Mostě mi to stačí, není potřeba vymýšlet nic lepšího, prostě si rád zajezdím,“ říká s úsměvem, držíc v ruce pohár za druhé místo. Rád prý jezdí seriály, vždycky si vybere na začátku sezony jeden a ten jezdí, a letos je to právě Michelin Bikers Cup, kde by si nevedl vůbec špatně, jen kdyby bylo vždycky tak hnusně. V květnu zde na vodě totiž skončil úplně stejně druhý, tehdy za Aloisem Vokurkou, kterému se tentokrát moc nedařilo. Kvaldu měl sice nejlepší a předvedl pěkné wheelie ve Warm-upu, ovšem v ostrém závodě se Alois nemohl soustředit a ještě ho pozlobila helma, takže z toho nakonec bylo jen čtvrté místo. Mimochodem i Alois pilotoval R1, poslední model, a právě japonské R1 tvořily půlku startovního pole, celkem deset strojů, mezi nimiž startovala i bílá raketa Tomáše Ortela, který se tady v Brně dostal vůbec poprvé do hlavních závodů!

Superbike na 7 kol

1. Michael Trötscher Yamaha R1 best lap: 2:21,056
2. Petr Beneš Yamaha R1 best lap: 2:22,513
3. Jan Bouřil Yamaha R1 best lap: 2:22,923
4. Alois Vokurka Yamaha R1 best lap: 2:22,639
5. Miloš Hlaváček Honda CBR1000RR best lap: 2:24,554

Po odjetí superbiků následoval poslední závod, a to nakedy. Tady se jako nejrychlejší stroje z obou kategorií ukázaly odstrojené superbiky, v silnější třídě GSX-R750 Petra Melichara a v té druhé Ducati 749 Matěje Michajlce, a nutno říci, že oba předvedli od května neskutečný progres, když se na vodě tady v Brně zlepšili o skoro půl minuty na kolo! Na druhých místech se pak objevily Yamaha MT-10, letošní novinka se srdcem z R1, kterou v Brně povodil Zdeněk Peterka, a Triumph Speed Triple Petra Havlíka. Silnější kategorii uzavíral Vít Štěpánek na jeho rudém BMW S 1000 R, a nemá se za co stydět, celý závod jel totiž na gumách se silničním vzorkem, a tak čas 2:51 není vůbec špatný. Navíc, Vít jezdí okruhy častěji teprve druhým rokem a vodu prý moc nemusí, takže dobrý výkon. O něco lepší byl jeho kámoš, pátý Zdeněk Brancuzký na erkovém Triumphu Street Triple. A tady je to ještě zajímavější, neboť Triple je Zdeňkovo první motorkou, ten půl rok na Transalpu do toho prý nepočítá, a za dva roky má Zdeněk pouhých 8000 kiláků. To není mnoho a přitom na trati na obyčejných silničních gumách předváděl moc pěknou jízdu. Takže celkově hodně povedené závody.

Naked do 750 ccm na 5 kol

1. Matěj Michajlec Ducati 749 best lap: 2:35,204
2. Petr Havlík Triumph Speed Triple best lap: 2:37,158
3. Jiří Balán Suzuki SV650 best lap: 2:46,470
4. Jindra Slavík Suzuki SV650S best lap: 2:50,296
5. Zdeněk Brancuzký Triumph Street Triple R best lap: 2:50,807

Naked nad 750 ccm na 5 kol

1. Petr Melichar Suzuki GSX-R750 best lap: 2:34,468
2. Zdeněk Peterka Yamaha MT-10 best lap: 2:36,526
3. Jiří Hladík Yamaha R6 best lap: 2:40,083
4. Filip Dokoupil Kawasaki Z1000 best lap: 2:43,036
5. Petr Carda Kawasaki Z1000 best lap: 2:49,017

Další podnik se pojede v Mostě, 14. – 15. září. Budou poslední závody v Česku v letošní sezoně. Kdo si tedy nechce tento závěrečný podnik ujít, rezervujte si místo na raceczech.cz.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 5.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist