S Davidem Ouředníčkem o testování týmu Dafit Motoracing ve Španělsku

Český tým Dafit Motoracing minulý týden přijel zpátky z předsezoního testování ve Španělsku. Jeho majitele a jezdce Davida Ouředníčka jsme se zeptali na novinky v jeho týmu, ale také na techniku, kterou testovali. Tým měl totiž možnost řádně vyzkoušet nový litrový stroj Yamaha R1 a rovněž nové a pro náš trh ne příliš známé pneumatiky Michelin.

Davide, v jaké sestavě váš tým odjel na testování ve Španělsku a na jaké okruhy jste se vypravili?
David Ouředníček: „Naší akce se kromě týmu Dafit Motoracing zúčastnili i další kamarádi z České republiky. Konkrétně tedy Josef Pončík, Michal Filla, Jiří Štěpanovský, Richard Balcar a Lukáš Kochman. Vyrazili jsme na dva okruhy Alcarras a Aragon. Okruh Alcarras je krásná nová trať, na kterou se určitě budu chtít vrátit příští rok. Bohužel nás doprovázelo špatné počasí, jak je u našich vejletů v poslední době zvykem. Pršelo, začalo osychat a znovu pršelo. To vše pořád dokola. Pokud by bylo hezky, tak by to v Alcarrasu bylo jedno z nejlepších ježdění co jsem asi zažil. Byla otevřená dráha celé dva dny open pit. Ideální pro testování nově zařazených pneumatik Michelin do našeho sortimentu. Větru, dešti ale neporučíme … . Po Alcarrasu jsme jeli do Aragonie, kde nás čekal děsný vítr, ve kterém se opravdu nedalo vůbec jezdit na dobrý čas. Tam jsme byli dva dny. První den špatný a druhý finální den jakž takž. Na rekordní časy to ale v žádném případě nebylo. Po týdnu byla naše akce ukončena a jelo se domů. Cesta ze španělské Aragonie do Prahy je 2.300 kilometrů, což celkem jde ve srovnání s Jerezem a 2.850 kilometry.“
Co říkáš na novou Yamahu R1? Jak ji hodnotí ostatní členové týmu?

David Ouředníček: „Kvůli nepřízni počasí nám zbýval čas na zajíždění R1. Všichni z teamu jsme si Yamahu vyzkoušeli a shodli se na tom že litrová motorka od Yamahy má vlastnosti šetistovky. Perfektní ovladatelnost a řiditelnost. Yamaha R1 2015 je nová výzva a vzpružení po pěti letech u BMW. Ne, že bych zanevřel na BMW, ale poznání nového stroje a zabodovat s ním je výzva. Motorka je nyní zajetá a v tuto chvíli čekáme na závodní díly, které zatím chybí na pultech obchodů. Od Yamahy letos nečekám nic extra . Pro letošek jsem Yamahu pojal jako přípravu a seznámení na rok 2016, kde budu opravdu připravený po technické stránce na 100%.“

Myslíš, že celý tvůj tým změní během sezony značku?
David Ouředníček: „Celý ne, jen část jelikož již v teamu Pepa Pončík Yamahu sedlá.“

Testovali jste také pneumatiky Michelin. Proč právě tato značka?
David Ouředníček: „Michelin je, co já vím, světově uznávaná značka snad ve všech odvětvích motorportu.U nás Michelin nemá osvětu tudíž ji raději nikdo nejede a spíš ji zavrhne. Já osobně si myslím, že guma to špatná určitě nebude. Je třeba ji dobře poznat a naučit se na ní jezdit rychle. Nyní víme, že rychle na michleninkách lze jezdit, jelikož ty samé pneumatiky, které máme v nabídce, jezdí španělský mistrák CEV, konkrétně pak třída Moto2. Michelinky také mají velmi zajímavou cenu a to v Čechách může být rozhodující. Například sada slicků na litry je v ceně 7430 českých korun bez daně.“
Kde všude tvůj tým letos uvidíme? Jakých podniků se budou jezdci Dafit Motoracing účastnit?
David Ouředníček: „Dafit Motoracing bude vymetat šampionát Alpe Adria v zastoupení SBK David Ouředníček, SSP Josef Pončík a nový člen, který má budoucnost v motosportu určitě velkou, mladý Filip Salač ve Stock 250. S Pepou Pončíkem vyzkoušíme jeden nebo dva závody v soutěži IDM. Dále nás hojně všechny členny teamu, včetně Michala Filly, uvidíte na naší nové agentuře Dafit Filla Racing Agency. Naše první akce je již za pár dní a to 29. dubna v Brně. Tam bude také připravena Yamaha R1 na vyzkoušení pro veřejnost.“
.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist