Okruhové kurzy s Lukášem Peškem
Text: PR | Foto: BNM | Zveřejněno: 22.6.2014 | Zobrazeno: 8 737x
Motoškola Bezpečně na motorce pro Vás připravila další skvělou lahůdku, a to okruhové kurzy s účastníkem mistrovství světa silničních motocyklů Lukášem Peškem. Že nemáte závodnické ambice a ježdění na okruhu tedy není nic pro Vás? Pletete se! Své si při těchto kurzech totiž najde úplně každý - od začínajícího studenta, mladé motorkářky po mateřské, přes zkušeného cestovatele, až po vousatého chopperáka! A samozřejmě i výkonnostní závodníci zrychlí pod dohledem profesionálních instruktorů.
Kapitoly článku
Právě tenhle týpek v letošním roce rozšířil řady instruktorů BNM ve známých silničních kurzech po celé ČR a jeho další specializace je díky minulosti zcela jasná - kurzy zaměřené na okruhové ježdění. Jestli si myslíte, že to nebude nic pro Vás, protože nepatříte mezi nabušené brusiče kolenních sliderů, tak se pletete! Tyhle kurzy budou samozřejmě i pro hobby jezdce a výkonnostní závodníky, jenž si chtějí svoje dovednosti zlepšit pod dohledem účastníka MotoGP. Ale BNM chce přivést na okruh hlavně širokou motorkářskou veřejnost a zdokonalit své jezdecké schopnosti tak můžete i vy, kdo vodíte naháče, silniční endura, cesťáky a klidně i choppery. Plynulou jízdu, brzdění a bezpečné náklony totiž jinde pohodověji nenatrénujete! Každému co jeho jest… Začátečníci a pokročilí jezdci, zaměření pouze na silniční provoz, stejně jako cestovatelé, či banda chopperáků, můžete vsadit na to, že návyky získané na okruhu jsou skvělou investicí, která se vám x-krát vrátí - v lepším pocitu z jistější a bezpečnější jízdy, ve zautomatizované reakci při krizovce, atd. A závodník si může být jistý tím, že po těchto kurzech stlačí svůj čas na okruhu o nějakou tu sekundu a při dalším závodě se budou jeho soupeři nechápavě drbat za ušima: „Čím to je? Byl o tři sekundy rychlejší! Vždyť ta jeho mašina vypadá furt stejně!?“ Rozhodně se ale nebudete navzájem brzdit nebo naopak stresovat svojí rychlostí, protože budete rozděleni podle výkonnosti do tří skupin. A ve skupinách "začátečníci" a „středně pokročilí" se nebude jednat o výuku pro okruhové závody, jsou určeny právě pro širokou motocyklovou veřejnost, kterou profesionální instruktoři zdokonalí v plynulosti jízdy, jistému brzdění a plynulým náklonům. Vlastně taková logická nadstavba silničních kurzů BNM. Ale nejen to - svézt se totiž na okruzích po Evropě, kde tu samou stopu před vámi jeli věhlasní Vale, Marc, Sete, Troy, Randy...Lukíno52, je obrovský zážitek a zkušenosti k nezaplacení! Máte tedy možnost se přihlásit do skupin:
Začátečníci = jezdíš v silničním provozu krátkou dobu. Kurz proto bude zaměřený na základní, ale zcela nezbytné jezdecké prvky a návyky - plynulost jízdy, bezpečné brzdění a zatáčení.
Středně pokročilí = v silničním provozu máš najety tisíce až desetitisíce km. Kurz tak bude zaměřený na rychlou plynulou jízdu, pokročilé brzdění, náklony "na kolínko" a dozvíš se i pokročilejší činnosti pro okruhové ježdění.
Velmi pokročilí = na okruhu jezdíš ve výkonnostních skupinách a na okruhové motorce. Tato skupina je tedy určena amatérským okruhovým jezdcům a kurz bude zaměřený na vypilování „okruhové“ techniky, ideální stopy, odstranění chyb a zlepšení časů.
Po první jízdě na okruhu ještě instruktoři provedou korekce tak, aby byly skupiny co nejvíc výkonnostně vyrovnané.
Podmínkou účasti v Okruhových kurzech s Lukášem Peškem tedy nejsou žádné okruhové zkušenosti a na okruh můžete vyrazit s jakoukoli motorkou (samozřejmě s motokrosovým speciálem nebo plochodrážkou těžko :-) Ale stejně tak si můžete s BNM dohodnout půjčení jejich cestovní mašiny nebo okruhového speciálu. A právě tato varianta může být skvělá volba pro ty z Vás, kteří uvažujete, že byste svoje motorkaření přesunuli právě na uzavřený okruh, ale prozatím váháte: „…chtěl bych to zkusit - to teda jo! Ale bude mě to vůbec bavit? Kupovat motorku jen tak na zkoušku se mi ale vůbec nechce! A jak odvézt okruhovku na okruh? Musím koupit hromadu nářadí, nahříváky, dohadovat se s agenturama…“. V BNM máte většinu těchto problémů vyřešenu - po dohodě vám zapůjčí motorku (BMW S1000RR, GSX-R 750 a další), i když na vlastní motorce je kurz samozřejmě účinnější. Vás i Vaši motorku odvezou na okruh a zpět, bude o vás postaráno po celý den, administrativní záležitosti spojené s jízdou na okruhu budou již vyřízeny a hlavně dostanete celodenní dávku instrukcí z úst těch nejpovolanějších - profesionálních instruktorů BNM, bývalých i současných mistrů kroužení, v čele se skvělým instruktorem a pohodářem Lukínem52. Můžete tedy vzít jed na to, že lepší služby v tomto segmentu jen tak neseženete. A jak je to vlastně s Vaší motorkou? Musíte jí nějak upravovat nebo speciálně připravovat? Ve skupině "začátečníci" a "středně pokročilí" nemusíte, jedinou nutností je, aby byla v perfektním technickém stavu, bez unikajících kapalin, s kvalitními cestovními pneumatikami. Před jízdami jen přelepíte páskou zrcátka, světla a blinkry (kvůli střepům při případném pádu) a to je vše. Ve skupině "velmi pokročilí" pak je předpokládán okruhový speciál a znalost jezdce, v jakém stavu má být připraven.
Že vás tenhle nápad, zdokonalit své umění i na okruhu, po tomto článku docela vzal, ale červík v levé hemisféře lehce hlodá "vždyť tam budou nějací machírci, honící si ego a koukající skrz prsty na běžného motorkáře...", tak vězte, že je ten červík úplně mimo! Instruktoři BNM, i když to jsou světoví závodníci, jsou totiž (vlastně musí být) naprosto pohodoví, milí a vtipní týpci, kteří mají obrovskou dávku trpělivosti vysvětlovat a vysvětlovat a dar "naučit". Pokud by totiž tyto základní předpoklady instruktor nesplňoval, mohl by být jakýkoli mistr světa, ale pod značkou BNM by prostě nevyučoval!
Na závěr popisu této novinky v nabídce BNM to nejdůležitější - kurzy jsou přísně individuální! Tzn. s jedním instruktorem budou ve skupině maximálně 3 jezdci. A proč to? Protože jen tak dojde k Vašemu skutečnému zdokonalení, a protože hromadné projekty, kdy se vozí za jedním instruktorem i deset jezdců (a víc..) a už pátý jezdec za instruktorem nemá naprosto šanci vidět, jakou stopu instruktor jede, kde brzdí a co vlastně dělá, na trhu již jsou. Proto jsou BNM okruhové kurzy s Lukášem Peškem opatřeny přívlastkem "individuální" a tak je to potřeba brát.
Kurzy jsou buď 1-denní (cena 11 950 Kč), nebo 2-denní (cena 19 950 Kč) a vybrat si můžete z mnoha evropských okruhů - Masarykův okruh v Brně, Slovakiaring, Sachsenring, Oschersleben a v BNM se už spřádají plány vydat se i dál... A že se to bude někomu zdát nemálo peněz? Ano, výborný poctivý rohlík od soukromého pekaře logicky musí stát mnohem víc, než hromadně vyráběný pseudorohlík pro gigamarket. A je přeci jen na každém z nás, na který produkt z nabídky máme chuť a co za své peníze chceme dostat. Za to vše, co Vám BNM nabízí, s kým budete mít tu čest a co vám tato intenzívní masáž dá, vězte, že jen při porovnání s běžnou 10 tis. spoluúčastí při jakékoli havárii se jedná o investici velmi rozumně zhodnocenou. Tento projekt je prostě o maximální kvalitě!
BNM pro Vás zajistí:
- odvoz motorky i jezdce na okruh a zpět (z Prahy nebo s naložením po cestě)
- 4 - 6 jízd á 20 min / den
- celodenní individuální přístup instruktorů - 1 skupina čítá max. 3 jezdce stejné výkonnosti
- instruktor natočí vaše jízdy na kameru a následně je s vámi o přestávkách rozebere
- technické zázemí včetně mechanika
- celodenní pitný a svačinový režim
V cenách za kurz není zahrnuto:
- agenturní okruhové poplatky (cca od 50 do 160 Eur/1 den, bude sděleno před každou akcí)
- nepovinné úrazové pojištění účastníka (cca 15-30 Eur/1 den)
- PHM, ubytování - půjčení motocyklu (na vyžádání)
- transporder (měřič času - cca 10 Eur)
- pojištění účastníka ani jeho techniky.
Více informací je na www.bezpecne-na-motorce.cz