Napínavé rozloučení se sezonou 2015 v Mostě

Poslední letošní jezdění, poslední závody a poslední vyhlášení těch nejlepších, alespoň v rámci českých tratí, takový byl zářijový Most pod taktovkou české okruhové agentury Racetrack.cz.

Napínavé rozloučení se sezonou 2015 v Mostě

Přes sto lidí první den a víc jak sto šedesát druhý den, tolik jezdců dorazilo, užít si závěrečné jezdění s tuzemskou agenturou Racetrack.cz na Autodromu v Mostě. Bohužel, jediné, co bylo proti všem, bylo počasí. Pondělí na vodě téměř celý den, v úterý to od rána nevypadalo o moc lépe. K radosti všech se ale karty nakonec obrátily a před obědem akce dostala ten správný říz.

Vzhledem k počasí se ne všichni povozili, jak si původně plánovali. Třeba okruhový nováček a vlastně čerstvý motorkář, jinak zpěvák Tomáš Ortel, odkroužil na své černočerné R1 jen pár desítek kol. „Začal jsem jezdit teprve vloni a neskutečně mě to baví. Se svou kapelou Ortel koncertujeme o víkendech, takže přes týden mám čas, jezdit na motorce. A protože jsem si po svých začátcích na čtvrtlitru vybral rovnou R1, bylo jen otázkou času, kdy se s ní podívám na okruh… ,“ vyprávěl s nadšením Tomáš před poslední tréninkovou jízdou. Do závodu se pak sice nekvalifikoval, ale prý ho to chytlo natolik, že jeho civilní R1 dostane přes zimu trochu té péče, aby se s ní na okruhu cítil v příští sezoně lépe.

První závody jako již tradičně patřily šestistovkám. Na rošt se postavilo 33 strojů v čele s nadupanou Ninjou Dana Vokurky. A napínavé to bylo hned od začátku, protože jako první odstartoval nejlépe Roman Váně. Danovi se naopak start příliš nepovedl, ovšem svou ztrátu dokázal dohnat už ve druhém kole a pozici na čele si pak do konce závodu již pohlídal. Dan měl ale štěstí, že závod nebyl o kolo delší. „V posledním kole mi začal unikat olej z motoru, naštěstí všechno pochytala spodní kapota, do cíle jsem to měl ale jen tak tak,“ řekl po závodě Dan.

Favoritů na bednu bylo v Supersportech jistě dost, ale málokdo by sázel na Frantu Dřížďala, startujícího na staré Suzuki GSX-R600 z roku 2001. Franta předvedl parádní výkon, když se držel na druhém místě od začátku až do konce celého závodu. Ještě neuvěřitelnější je ovšem jeho nejlepší dosažený čas na jedno kolo – 1:46,911! Takhle rychle to jezdí v Mostě převážně jen moderní er-šestky. Franta je tak živoucím důkazem, že jen o motorce to rozhodně není.
Nutno podotknout, že rychle jezdili i další borci. Do času 1:47 se vešlo hned šest jezdců, přičemž posledním z nich byl Radek Pyrchala, kterého okruhové jezdění, zdá se, opravdu chytlo. A to tak, že na jeho street zebře ho na trati už pravděpodobně neuvidíme, Radek si totiž pořídil plasťáka, starou R6, se kterou teď v Mostě zajel svůj nový a moc pěkný osobák 1:47,699. Pro Adama Vágnera zase bylo úspěchem, že dokázal odjet celý závod, aniž by ho zradila technika. „Celoroční závada je vyřešena, byla to špatná cívka, teď Ninja šlape jako hodinky,“ pochvaloval si na konci dne Adam. A na koho bychom určitě neměli zapomenout, je Maruška Kavalírová, jediná žena v závodě šestek, která dojela do cíle na pěkném 21. místě a s časem 1:53,693 patří mezi rychlejší jezdce toho dne – bravo, jen tak dál!

Supersport na 8 kol

1 - Daniel Vokurka - Kawasaki ZX-6R - best lap: 1:45,731
2. - Franta Dřížďal - Suzuki GSX-R600 - best lap: 1:46,911
3 - Roman Váně - Triumph Daytona 675 - best lap: 1:47,172
4 - Radek Průša - Yamaha R6 - best lap: 1:47,049
5 - Martin Jarolím - Honda CBR600RR - best lap: 1:47,044

Víc koní, větší kalup a větší napětí, to slibuje pokaždé závod litrů. A v Mostě to nebylo jiné, zvláště pak, když se na startu objevil hned na prvním postu Tomáš Borovka na své znovuzrozené R1 posledního vydání. Jen pro pořádek, Tomáš tu před měsícem svůj bike totálně zrušil, a to na něm jel úplně poprvé. Možná i to byl důvod, proč tentokráte vsadil na jistotu a trvalo mu pár kol, než se dostal do vedení. Miloš Hlaváček na Fárošovi a Martin Mácal na BMW S 1000 RR pro něj byli zprvu těžkou kořistí, ale Tomovi se povedlo je rozprášit a jeho závěrečným power wheeliem na nájezdu na cílovku rozhodl o nejlepším jezdci této sezony v nejsilnější třídě, čímž mu gratulujeme!

Dalším, kdo vytasil poslední zbraň moderní doby – fungl novou Yamahu R1, byl Alois Vokurka. A ač se Alois do třetího kola propadal, v půlce závodu se zmátořil a svým soupeřům pak zase postupně ukázal záda. Na lepší, než páté místo to ale tentokráte nebylo.

Velký návrat na trať si po svém kreši v Brně užil Míra Polach, přičemž 11. místo ze 37 startujících motorek je parádní výsledek. Kdo se ale neradoval naopak vůbec, byl Franta Staněk, šestý nejrychlejší muž kvalifikací. Franta je mazák, a ví, že se závod nevyhrává v první zatáčce, s rozvahou tak najížděl do první šikany, což se mu ale nakonec stalo osudným. Trefila ho totiž na zemi roztočená motorka Miloše Jonáka, který tuhle zatáčku nezvládnul a Franta se odporoučel k zemi, což pro něj znamenalo konec závodu a rovněž zrušení výletu na druhý den, kdy měl odcestovat na další jezdění, tentokráte do Misana. I to ale k závodům na okruzích patří, a dokud to odnáší jen plasty a hliník, není to s přimhouřením oka až taková tragédie.

Superbike na 8 kol

1 - Tomáš Borovka - Yamaha R1 - best lap: 1:42,652
2 - Tomáš Kavalír - Honda CBR1000RR - best lap: 1:42,652
3 - Martin Mácal - BMW S 1000 RR - best lap: 1:44,134
4 - Mirek Kudrle - Yamaha R1 - best lap: 1:43,790
5 - Alois Vokurka - Yamaha R1 - best lap: 1:43,341

Stále oblíbenější kategorií jsou Nakedy. V rámci agentury Racetrack to jsou u nás vlastně jediné plnohodnotné okruhové závody, kam se můžete mezi sobě rovné se svým naháčem přihlásit, a podle toho vypadá i účast. Pokaždé téměř naplněné rošty, a to mnohdy zcela obyčejnými stroji pro každý den, se kterými si jejich majitelé odskočí zazávodit. A co bylo tentokráte jiné? Rozhodně časy. Oproti srpnu šlo několik vteřin dolů.

Žezlo nejrychlejších tentokráte převzaly boloňské mašiny. Dva Streetfightery byly nejblíže magické hranici, hned třetí za nimi ovšem dojel Triumph Street Triple 675R z nižší kategorie, a takhle se to míchalo celým startovním polem. Tady nerozhoduje technika, ale spíš schopnosti jezdců, i proto jsou mnohdy úspěšnější malé Nakedy, zpravidla ve znamení předělávek sériových Twinů ze Suzuki SV650, anebo třeba pěkný závoďák, postavený na základě Kawasaki ER-6n.

Sdružené závody nakedů na 6 kol

Naked bike do 750 ccm

1 - Petr Havlík - Triumph Street Triple 675R - best lap: 1:53,873
2 - Marek Stibor - Suzuki SV650 - best lap: 1:54,268
3 - David Kužela - Kawasaki ER-6n - - best lap: 1:54,847
4 - Petr Šparlinek - Triumph Daytona 675 - - best lap: 1:54,772
5 - Jiří Balán - Suzuki SV650 - best lap: 1:58,785

Naked bike nad 750 ccm

1 - Václav Vlasák - Ducati Streetfighter S - best lap: 1:52,078
2 - Pavel Kuba - Ducati Streetfighter S - best lap: 1:52,023
3 - Otakar Hrubeš - Suzuki GSX-R750 - best lap: 1:54,419
4 - Martin Radouš - MV Agusta Brutale 910R - best lap: 1:53,897
5 - Václav Pimper - Aprilia Tuono 1000 - best lap: 1:56,720

Pro ty, co se nekvalifikovali do hlavních závodů, byla připravena třída Open. Celkem 34 strojů, z toho tři holčiny a opravdu adrenalinový start pro tři jezdce, o což se postaral jeden z nich, David Šlemenda. Špatný start, při kterém mu jeho Fároš chcípnul, připravil hodně napjaté chvilky nejen jemu, ale i jezdcům za ním. Evžen Nářez to odnesl jako první a jen tak tak se mu stíhal vyhnout po trávě, podobné, né-li horší, to pak měl Lukáš Mošna, který z brzdného driftu musel do trávy také. Kluci to ale naštěstí dali všichni, a mohli tak spolu začít bojovat. I přes to, že David zůstal na startu poslední, nevzdal to a postupně se prokousal až na 10. místo, což je hodně slušný výkon. Nejvíc sledovaná byla ale dvojice na čele, Štěpán Kočíř a Petr Jelínek a jejich adrenalinová bitva o vítězství, ze které nakonec nejlépe vyšel právě Štěpán, a to až v posledních dvou kolech.

Open na 6 kol

1 - Štěpán Kočíř - Suzuki GSX-R1000 - best lap: 1:51,243
2 - Petr Jelínek - Suzuki GSX-R1000 - best lap: 1:51,615
3 - Petr Zach - BMW S 1000 RR - best lap: 1:51,583
4 - Martin Burda - Yamaha R1 - best lap: 1:52,769
5 - Jiří Bucek - Yamaha R1 - best lap: 1:53,316

Přestože počasí tentokráte moc nespolupracovalo, závěrečné závody byly pěkné. Karambolů nebylo tolik a všichni si to náležitě užili. Hlavně při vyhlášení, které tentokráte zabralo trochu více času, protože kromě cen a pohárů pro vítěze posledních mosteckých závodů se rozdávaly také hlavní ceny a věnce těm vůbec nejlepším za celou letošní sezonu, a to je vždy velká sláva. Do cen pro první tři nejrychlejší všech čtyřech kategorií patřila helma Shoei, kombinéza RST od Vágner sport, laptimer PZ Racing od Ready2Race, sada pneumatik Bridgestone a boty RST. Zároveň byl ale tento den tak trochu smutný, protože na další závody si budeme muset počkat několik měsíců.

A jak viděl letošní sezonu hlavní organizátor Michal Mulač. A co se plánuje na rok příští?
„Letošní sezóna byla úplně perfektní a mám z ní ohromnou radost snad i proto že byla pro nás trošku odlišná oproti té loňské. Vznikly tady dvě nové konkurenční agentury a tak jsme se letos věnovali plně práci v té naší a vypustili jsme trochu nadbytečné závodění mimo ni. A byl to správný krok. Našli jsme spoustu, ale opravdu spoustu nových jezdců a ušetřený čas, který jsme loni trávili po cizích závodech, jsme letos plně věnovali právě jim. A tak to zůstane i příští rok. Scénář bude stejný jako letos, máme zamluvené tři termíny v Brně, čtyři v Mostě, v březnu tradiční Rijeku a nově pojedeme i v únoru do Španělska, které budeme brát jako VIP podnik pro jezdce s full servisem. Plně chceme taky prosadit okruhovou školu s BNM Akademie, která bude mít již pevné místo na našich akcích a i náš vlastní instruktoring v rámci ježdění dostane zcela nový směr a koncept abychom mohli nabídnout našim jezdcům plnohodnotný trénink s kvalitními instruktory za přijatelné peníze, který si bude moct dovolit každý."

Pokud se však nechcete ještě definitivně smířit s koncem okruhové sezony, můžete si zarezervovat ještě jednu letošní akci, a to návštěvu Moto GP ve Valencii a dva dny tréninku v Cartageně (ZDE). Jinak ahoj v příštím roce.

Absolutní pořadí Bikers Cupu 2015

Supersport

Pozice Příjmení Jméno Motorka Celkem
1. Vokurka Daniel Kawasaki ZX6R 88
2. Janda František Honda CBR 600RR 75
3. Trötscher Michael Yamaha R6 69

Superbike

Pozice Příjmení Jméno Motorka Celkem
1. Borovka Tomáš Yamaha R1 83
2. Vokurka Alois Yamaha R1 69
3. Mácal Martin BMW S1000 RR 51

Naked bike nad 750ccm

Pozice Příjmení Jméno Motorka Celkem
1. Pimper Václav Aprilia Tuono 1000 75
2. Radouš Martin MV Agusta Brutale 910 63
3. Hrubeš Otakar Suzuki GSXR 750 58

Naked bike do 750ccm

Pozice Příjmení Jméno Motorka Celkem
1. Balán Jiří Suzuki SV 650 105
2. Stibor Marek Suzuki SV 650 97
3. Jahna Petr Honda Hornet 600 66

 

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist