Michelin Endurance Cup: První závod sezóny 2017 na Slovakiaringu

Ve čtvrtek 11. května 2017 se do Orechové Potoně, nedaleko Dunajské Stredy, začali sjíždět příznivci jízdy a závodění na dvou kolech nejen z České republiky, ale i z Německa, Rakouska, Itálie, Slovenska a Lotyšska. Okruhová agentura WildMotors.cz zde totiž pořádala první závodní víkend sezóny 2017, jehož vrcholem byl nedělní vytrvalostní 4h závod týmů.

Počasí v předchozích dnech především v Česku nebylo nic moc, ale organizátoři zřejmě dobře objednali a tak po celou konání dobu akce bylo teplo, svítilo sluníčko a kromě nárazového větru by se dalo říct, že počasí zn. ideál!

V pátek byl na programu tréninkový a testovací den. Jezdci byli rozděleni, jako již tradičně do 4 skupin podle dosahovaných časů a po důkladné ranní rozpravě se vydali na trať. K dispozici jim po celou dobu akce byla skupina Instruktorů „okruhové etikety“ v čele s Dominikem Jůdou, Pierrem Coppou, Karlem „Chuppou“ Brandtnerem a Michalem „Bóžou“ Drobným. Jak vidíte – samá skvělá jména! O jejich služby byl po celý den velký zájem a jezdci, kteří se s nimi vydali na trať určitě nelitovali. Dá se říct, že všichni se zlepšili, někteří své časy a všichni určitě své dovednosti.

Po nezbytném poledním přeskupení a doladění skupin, aby vše bylo tak jak má být a ve skupinách spolu jezdili rovnocenní soupeři se pokračovalo v odpoledním tréninku. Večer na jezdce, kromě již tradiční zábavy v okruhovém baru „u Milána“ čekal nově i seminář s instruktory, kde se mohli poptat na věci, které je zajímali a diskuze se protáhla do pozdních večerních hodin!

V sobotu dopoledne byly na programu kvalifikace na odpolední závody jednotlivců, které jsou rozděleny do kategorií podle objemu motocyklů – Superbike a Supersport, dále potom kategorie Open pro jezdce, kteří se nekvalifikovali do hlavních závodů a letos nově také kategorie „Zweitakt“(2T) pro dvoudobé motorky. Tradičně se také koná závod pro ženy a dívky – Ladies Trophy, který se jede společně s kategorií 2T. Kvalifikace vzhledem k velkému počtu jezdců byly velmi vyrovnané, ale do hlavních závodů se na rošt dostalo vždy 48 nejrychlejších jezdců z každé kategorie. V závodě Open potom stálo na roštu 46 motocyklů.

Ale pojďme již k závodu Supersportů – v první řadě na gridu stáli Jakob Furtner, Dainis Linkis, Karel Pešek a Tobias Baer. Závod byl vypsán na 12 kol a nebyla v něm nouze o překvapení. Někteří závodníci odstoupili pro technické problémy a někteří naopak útočili ze zadních pozic.

Pořadí v cíli bylo následující:

1. Dainis Linkis best lap 2:15,822
2. Roman Kudlik 2:16,844
3. Richard Čáp 2:17,905
4. Martin Klimits 2:17,729
5. Marek Majerčík 2:17,809
6. Michael Parma 2:18,632

Dalším závodem byl závod kategorie Superbike. I zde byl plný rošt a závod byl vypsán na 12 kol. Průběh závodu byl velmi vyrovnaný a dramatický, bohužel ho v 9 kole ukončily červené vlajky po trojitém pádu v první zatáčce. Došlo zde k explozi motoru jednoho z jezdců a následnému pádu dalších dvou jezdců. Závod již nebyl restartován a výsledky byly vyhlášeny podle posledního dokončeného kola.

Pořadí závodu SBK:

1. Lukáš Brejcha best lap 2:13,955
2. Martin Kříž 2:14,019
3. Martin Kolek 2:14,709
4. Aleš Novotný 2:15,625
5. Miroslav Polach 2:17,904
6. Radovan Štěpánek 2:20,196

Následoval závod -2T- a Ladies Trophy, tedy závod čistě dvoutaktních motocyklů s nejrychlejšími dívkami a ženami. tento závod se jel na 6 kol zde jsou jeho výsledky.

Pořadí závodu LADIES Trophy:

1. Petra Hlavsová best lap 2:26,566
2. Markéta Křížová 2:39,043
3. Petra Fuchsíková 2:47,548

Pořadí závodu 2T:

1. David Polák best lap 2:43,824
2. Staňka Malinová 2:52,530
3. Martin Volejník 3:03,007

Posledním závodem sobotního odpoledne byl závod Open pro jezdce, kteří se nekvalifikovali do elitních závodů SSP a SBK. I zde byl plný rošt kvalitních závodníků a souboje na trati byly opravdu těsné a o pořadí rozhodovali desetinky!

Pořadí závodu OPEN:

1. Michal Pecl best lap 2:24,736
2. Ondřej Sobota 2:23,315
3. Aleš Khol 2:22,736
4. Alexander Papanecz 2:24,377
5. Tomáš Cagaš 2:23,713
6. Jan Dlouhý 2:24,183

A byla před námi neděle, poslední den tohoto eventu a na pořadu dne byl zlatý hřeb – 4h vytrvalostní závod týmů – MICHELIN Endurance CUP! Již od rána se jednotlivé týmy registrovaly a v dopoledních kvalifikacích se snažily získat co nejlepší postavení na startovním gridu. Celkem se na start postavilo 31 týmů a po nezbytné předstartovní proceduře byly 14h připraveny. Startovalo se, jak je u vytrvalostních závodů dobrým zvykem stylem „Le Mans“, tzn. s motocykly postavenými na cílové rovince u boxové zdi s vypnutými motory a jezdci připravenými k běhu na druhé straně trati. Na pokyn startéra končí magická chvilka absolutního ticha a jezdci startují své motocykly a vyráží vstříc 4 hodinovému dobrodružství! Celý závod probíhal za vydařeného počasí při letních teplotách převyšujících 20°C. V průběhu závodu nemusel ani jednou vyjet na trať safety car a až na několik drobných pádů to byl přímo vzorný závod! Po 4h závodění byla nejdramatičtější situace v boji o první místo v kategorii SSP, kde se až do cíle rvali o první místo dva týmy a to Högner boys a FR Team MV. Tyto dva týmy dělilo v cíli pouze neuvěřitelných 5,979s. Po 102 odjetých kolech opravdu jen malý kousek!

Pořadí MEC – kategorie SSP :

1. Högner Boys odjeto 102kol
2. FR Team MV 102kol
3. Garo 1  100kol
4. Kopyta RC 97kol
5. Snek Rider 97kol
6. FR Team 97 kol

V kategorii SBK tak těsná a dramatická situace nebyla. Zde však máme celkové vítěze závodu, týmy které odjeli nejvíce kol a odnesli si ceny za celkové vítězství!

Pořadí MEC - kategorie SBK :

1. SKAT odjeto 106kol
2. Motomaxx Racing 106kol
3. Ohne Barth Racing 104kol
4. Exteria Stars 104kol
5. MR2  103kol
6. Mimoni 101kol

Závěrem zbývá jen dodat pár statistických zajímavostí ... Celkem bylo ve 4h vytrvalostním závodě všemi závodníky odjeto 2502 kol a všechny týmy dohromady ujely vzdálenost 14.816 km. To už není málo !!!

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist