Jak se stavěl Masec

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
pakl (0) napsal 06.03.2020 v 10:21

Krásné připomenutí okruhu, jen bych požádal, k jednotlivím fotografiím, přidávát konkretní popisky
(myšleno ke všech obrázkům na portálu Motorkari.cz). Jsem již starší čtenář, a nemám přehed o všem co na obrázcích je, ať to jsou jezdci nebo technika. Děkuji Pavel

Kandelábr (104) napsal 24.02.2019 v 20:12

Moc pěkně napsaný článek. V něčem byla ta doba dobrá, v něčem zase ne. Ale myslím, že můžeme být za ten okruh rádi, protože pokud by se měl stavět v současnosti, tak by k tomu nedošlo.

lálinnem (0) napsal 24.02.2019 v 15:32



Jedna na památku

rosho (520) napsal 23.02.2019 v 10:45

malybiel1 (12) napsal Včera v 10:39

Aj keď to ešte stále nie je isté,žiaľ všetko tomu nasvedčuje. Ale možno to bude inak.

IvanDvoutakťák (5047) napsal 23.02.2019 v 07:46

Ta fotka , L+B , v Moravanech u Kyjova pořízena byla a je to tak dlouho,
že si to opravdu nemůžeš pamatovat Tenkrát tam totiž "působil" technický komisař, který detailně dbal na předpisy , do závodu právě v Moravanech nás nepustil výrokem ***ale oni to nemají otestovaný*** , nepomohlo ani , že za Krajskou sportovní komisi pan Čada vypsání naší kategorie půllitrů při schválení Propozic závodu pořadateli doporučil a všichni jsme měli doklady o způsobilosti provozu našich motocyklů na veřejných komunikacích
Našli se tehdy i ""příznivci"" tohoto projektu Moto Klubu Brno ...

imoladu (90) napsal 22.02.2019 v 20:49+1

Jo,to byla doba,chodil jsem na brigády na Automotodrom na stavbu restaurace v akci Z.Dnes do ní nejdu ani náhodou.Sázeli jsme stromky -několikrát víc,než se pokácelo při stavbě Autotodromu, Automotodrom se stavěl také proto,že jezdit na přírodních tratích bylo velmi nebezpečné.Dnes ale mezi mnoha Českými jedci autodromy nefrčí,raději jezdí přírodu.Až na Jarní cenu Brna se v Brně nejede,dříve 2x závody mistrovství republiky,někdy i nějaký závod motorek navíc.

L&B (39) napsal 22.02.2019 v 20:47

IvanDvoutakťák: Ta fotka z fotbalového hřiště vypadá jak z Moravan. Ale nevím o tom, že by se tam nějaké 500ccm jely...

IvanDvoutakťák (5047) napsal 22.02.2019 v 20:25

A taky, Panthere, vyměňovat šrouby na svodidlech za silnější,
když si to "poručila" FIA pro závody aut, myslím, že toho ME cesťáků ...

Frankie (717) napsal 22.02.2019 v 19:46

Skvělý článek ! Díky za zajímavé informace a dobové fotky

PinkPanther (844) napsal 22.02.2019 v 19:09

Jan26 dnes 10:06: Na to zeptej uživatele Josef 58, má tady na téma Masarykův okruh založený poměrně slušný vlákno
Jinak pěkný článek, ještě bych vzpomenul jak jsme tenkrát chodili sázet nové stromky za ty pokácené kvůli automotodromu.

DRGYN (11) napsal 22.02.2019 v 13:42

Bezpečnost všechno posere!!!666

IvanDvoutakťák (5047) napsal 22.02.2019 v 12:25+4

V r.1972 byl pan Čada taky patronem závodů sériovek do 500ccm
někdejšího Moto Klubu Brno, teprve rok předtím založeného ...



Odjezd z Brna "po ose" na první závod ve Znojmě ... O -:



Jj , i vzpomínky už pomalu blednou ... )) - :

IvanDvoutakťák (5047) napsal 22.02.2019 v 12:13+3

papiboy (1244) napsal 22.02.2019 v 11:43+5

K tomuto skúsim trochu obšírnejšie.

V dnešných - tiež neľahkých časoch - výsostne aktuálny článok.

Milión spomienok k tomu okruhu. Pamätám si, jak ma dedo bral ešte na starý okruh, neskôr, keď som už mal vodičák na Pioniera, sme jazdili s kamošmi na brnenský Grand Prix sami.

Read, Bonera na MV, k tomu jačavé japonské dvojtakty, aj Ago už na 2T Yamahe...
Sajdy... To boli časy.

Jazdíme tam s kamošmi dodnes. Dokonca aj na "Rekordy". Raz si jeden chlapček tu v Komárne všimol malú nálepku na pexi mojej CBF-ky a spýtal sa:"ujo, vy ste spravili v Brne rekord?" Ja, že jasne, ano. Ale aby si hneď nepýtal autogram, som mu vysvetlil, aký rekord to bol.

Pri čítaní článku som si spomenul na krach maďarského projektu Balatonring .

Pohla s tým vlastne silná španielska podnikateľská skupina Sedesa, zaujala ich prítomnosť termálnej vody, bohaté ubytovacie kapacity, súčasťou mega-projektu boli okrem okruhu aj golfové ihriská, komplet nová rekreačná dedinka aj s hotelom, atd.

Španieli "odkúpili" pre realizáciu plochu cca 600 hektárov.

Úspešne dotiahli administratívny maratón (zahraniční investori napr. nemohli vlastniť pozemky...), doriešili sa rôzne zmluvy a aj detaily stavebných povolení. Preložil sa napr. diaľkový plynovod, realizovalo sa odkanalizovanie areálu aj trate (vrátane vedľajšej obce) aj s čističkou, začalo sa stavať.

Zemné práce boli skoro hotové, pod trať okruhu sa navozilo vyše 400 tisíc ton kamenného podkladu (ešte chvíľu to vidieť na satelitných záberoch...), to všetko financovala Sedesa.
Preinvestovala sa obrovská suma, vypadalo to fakt sľubne, a to až tak, žev kalendári MotoGP na 2009 sa už Balatonring objavil.

Lenže Sedesa nedostala ďalšie financie v Španielsku, lebo španielske banky prestali podporovať zahraničné investície, Sedesu navyše v Španielsku obvinili z korupcie a Maďari zas "vypočítali", že sa im do toho investovať neoplatí.

Tak sa do kalendára vtedy dosadil náhradný Aragon a na ploche "Balatonringu" sa dnes náletovými drevinami zarastené plochy striedajú s čiernymi skládkami...

Dobre, no, občas tam nejakí chlapci lietajú na štvorkolkách.

Keď som pred rokmi čítal o problémoch s financovaním MotoGP v Brne, som mal obavy, že sa to nevyrieši. Som rád, že to funguje, strážte si to, ako oko v hlave, lebo keď dnes niečo zanikne, už sa to možno nikdy nevráti.

afro-r1 (512) napsal 22.02.2019 v 10:44+1

Aspon se tam porad "nekam jede", na rozdil od dnesnich sterilnich Tielke-dromu.

malybiel1 (12) napsal 22.02.2019 v 10:39

a od 2021 prý bude MotoGP Indonesie /nahradi Brno?/

IvanDvoutakťák (5047) napsal 22.02.2019 v 10:07+4

Nebýt Mirka Čady (coby bývalého dlouholetého okruháře !), brněnský
AMD by prostě neexistoval, ať už "to tlačil" přes jakékoliv tehdejší papaláše ...
Nakonec i někdejší Jugoslávský GP- motodrom Grobnik v horách nad Rijekou
"protlačil" tehdejší diktátor Tito . A když zemřel, začli se ""jugoslávci"" vraždit
jako ti barbaři kdesi daleko z Evropy ...
TAKŽE SE PŘIPOJUJI S VELKÝM DÍKEM A OBDIVEM páně Čadovy "tvrdohlavosti"

jan26 (3567) napsal 22.02.2019 v 10:06

Dlouholetá tradice
Je až neuvěřitelné jakou rychlostí byl okruh v minulém režimu postaven .
Proč dostal název právě Masarykuv okruh ?
Díky za článek

pk14 (175) napsal 22.02.2019 v 09:32+1

Dobrá práce
Jen k té "pětikoruně". Podle ní se nekreslí (nekonstruují) ani běžné komunikace Z přímé na konstantní rádius lze plynule přejít jen v nulové rychlosti. V silničních stavbách jaksi "frčí" přechodnice/klotoida...

Michal_KA (12) napsal 22.02.2019 v 09:25

super zajimave cteni !

cameron (612) napsal 22.02.2019 v 08:55+3

Parádní článek, díky za něj.




TOPlist