Červencový Michelin Cup na mosteckém autodromu

V pořadí již druhé červencové závody Michelin Bikers Cup 2016, pořádané českou profesionální okruhovou agenturou Raceczech.cz, se tentokrát odehrály na autodromu v Mostě. Na rozdíl od posledního Brna, které proběhlo naprosto ukázkově, se na mosteckém dromu při dopoledních tréninkových a kvalifikačních jízdách trochu padalo.

Svou přemotivovanost někteří jezdci prostě neustáli, ovšem pořád tu byla více jak stovka dalších, kteří si jednodenní akci chtěli bezpečně užít. Volné tréninky tomu rozhodně nasvědčovaly, jenže to bylo právě po dešti a kvalifikace už byly o něčem jiném. Tady už každý zabojoval o co nejlepší místo na startovním roštu. A časy, začínající na minutě a čtyřiceti vteřinách, to už bylo mnohem zajímavější.

Opravdových rychlíků bylo v Mostě jen pár desítek, ovšem největší nával bývá těsně za magickou hranicí okruhu, což je v Mostě 1:50. A mezi všemi těmi čtyřválci, které podle sluchu nemáte šanci ani rozeznat, byl jeden sound mnohem syrovější. Zcela výjimečný koncert tentokráte nepatřil typické Ducati, ale véčkovému dvouválci KTM RC8 R, což je motorka, kterou jen tak nepotkáte na silnici ani trati. Na mosteckém dromu s prvním a posledním superbikem rakouské značky lítal Adam Frídel, osmadvacetiletý nadšenec, který ještě před pár lety začínal na okruzích v sedle nahaté Kawasaki Z1000. S kámošem Josefem Paločkem se ale brzy rozhodli pořídit si superbiky, a zatímco Pepův výběr padl na litrovou Ninju, Adamovi učarovala právě KTM. „Jednou jsem ji viděl tady v Mostě a věděl jsem, že ji chci. Byla to první motorka, kterou jsem si pořídil, aniž bych se na ní nejdřív svezl. Jasně, na moderní nadupané čtyřválce nemá, pro mě je to ale srdcovka a jsem z ní opravdu nadšený,“ říká Adam, který z erka vypreparoval SAS systém a těžký komín nahradil laděným odlehčeným výfukem. Tato úprava ale bude teprve odladěna a podle Adama je to to jediné, co ještě KTM potřebuje, jinak základ, tedy podvozek a brzdy prý nemají chybu. Co je ale ještě zajímavější, že Adam je biker tělem i duší a nestačí mu jen lítat po okruhu. „S KTM jezdím i po silnici, přestavba ze závoďáka na civilní stroj mi zabere nějaké tři hoďky, ve finále pak stačí přecvakat tlumiče na komfort a dávám si klidně i 300 km za den.“ Teď jsme ale na okruhu a než přišla na Adama řada v závodě kategorie Superbike, na startovní rošt se jako první řadili jezdci třídy Supersport.

Jedním z největších favoritů šestistovkového závodu byl tradičně Dan Vokurka, který ale jen tak tak stíhal Jaromíra Chlupa. Už za Matadorem ztrácel Dan na tohohle racera v prvním ostrém kole pár vteřin! Jaromírova jízda se ale do výsledků nepočítala, a tak měla Danova bílozelená Kawa volnou cestu až pod šachovnicovou vlajku. Celou dobu na Danovi visel Ondra Kubička na Yamaze R6 a pak s několikavteřinovými rozestupy zbytek pole. Skvělou jízdu předvedli Daniel Beneš s Yamahou R6 a Adam Vágner na své opravené Ninje, se kterou si opět posunul svůj osobák. Největší bitva v cíli se pak odehrála mezi Patrikem Němcem a Honzou Vorbou na identických strojích Honda CBR600RR, a to o sedmé a osmé místo, něco podobného však předvedli i jezdci Dušan Andrle a Honza Procházka, pro změnu na Suzukách GSX-R600 (12. a 13. Pozice).

Supersport na 8 kol

1 – Daniel Vokurka – Kawasaki ZX-6R – best lap: 1:46,704
2 – Ondra Kubička – Yamaha R6 – best lap: 1:47,388
3 – Lukáš Droppa – Suzuki GSX-R600 – best lap: 1:47,985
4 – Jarda Novák – Yamaha R6 – best lap: 1:48,113
5 – Adam Vágner – Kawasaki ZX-6R – best lap: 1:48,815

V nejsilnější kategorii to vřelo už od začátku. Všem litrařům tu totiž od letoška zatápí Michael Trötscher, který přesedlal z R6 na poslední model R1 a je opět ve své kategorii nejrychlejším jezdcem. Svou červenou střelu prohnal stylem start/cíl a zajel i nejrychlejší kolo všech závodů, třebaže se oproti kvalifikaci nepatrně zhoršil. Hodně vyrovnané výkony předváděl Tomáš Kavalír a Alois Vokurka. A nebýt velké únavy, Alois by jistě svou druhou příčku udržel. Svůj vlastní závod si zajel Petr Beneš, stálice české okruhové scény, a nejvíc dostával na frak Adam Frídel na jediné KTM. Jeho pěkná jízda utrpěla na dlouhých rovinkách. Na tohle rakouský superbike prostě nemá koníky, a i když se Adam snažil, seč mu síly stačily, bylo z toho 14. místo z 23 jezdců celkově.

Superbike na 8 kol

1 – Michael Trötscher – Yamaha R1 – best lap: 1:42,397
2 – Tomáš Kavalír – Honda CBR1000RR – best lap: 1:42,879
3 – Alois Vokurka – Yamaha R1 – best lap: 1:43,380
4 – Petr Beneš – Yamaha R1 – best lap: 1:44,271
5 – Miloš Hlaváček – Honda CBR1000RR – best lap: 1:45,603

Hodně zajímavou podívanou slibovaly jako vždycky nakedy a protože chyběl Petr Horák, na pěkné body mohli dosáhnout zase jiní jezdci. Na roštu to vypadalo nejlépe pro Jardu Žižku na FZ1. Svou formu potvrdil i tady v Mostě, třebaže jeho nejrychlejší kolo zůstalo těsně za magickou hranicí. Komu se zrovna nepovedl start, byl Vašek Vlasák, největším překvapením tohoto závodu který musel být restartován kvůli pádu byl však Matěj Michajlec na odstrojené Ducati 749. První malý naked, se kterým se někdo dostal v celkovém pořadí na druhé místo, přičemž za sebou nechal i mnohem našlapanější stroje třeba jako Tuono V4! A to je Matějova 749 v originálním stavu, jen zbavená RZ a kapot! Jenže Matěj má dobrou školu, když mu bylo 18, trénoval na okruhu v Sosnové a ještě nedávno lítal na stařičké YZF750 z roku 1996, co ale osedlal 749, šly časy rapidně dolů. Hlavním viníkem jeho úspěchu je dle Matěje podvozek a brzdová soustava, holt superbike s těmi nejlepšími kořeny … . Druhý v pořadí malých nakedů pak dojel Jirka Balán na SV650, celkově to ale bylo až osmé místo. A vzhledem k menší účasti brali pěkné body i docela pomalí jezdci, což se jim bude do celkového bodového hodnocení jistě hodit.

Naked do 750 ccm na 6 kol

1 – Matěj Michajlec – Ducati 749 – best lap: 1:50,909
2 – Jiří Balán – Suzuki SV650 – best lap: 1:56,731
3 – Jindra Slavík – Suzuki SV650S – best lap: 1:56,806
4 – Radim Šoch – Triumph Street Triple – best lap: 2:03,148
5 – Zdeněk Brancuzky – Triumph Street Triple R – best lap: 2:03,971

Naked nad 750 ccm na 6 kol

1 – Jarda Žižka – Yamaha FZ1 – best lap: 1:50,289
2 – Miloslav Pitra – Aprilia Tuono V4 – best lap: 1:52,225
3 – Václav Vlasák – Ducati Streetfighter – best lap: 1:54,179
4 – Otakar Hrubeš – Suzuki GSX-R750 – best lap: 1:54,566
5 – Petr Melichar – Suzuki GSX-R750 – best lap: 1:53,752

Posledním závodem dne pak byl již tradiční závod Open pro pomalejší jezdce, kteří se nevešli do hlavních závodů. Dvacítka amatérů na různých strojích předvedla podívanou, kde se sice nejede tak rychle, ale pokud máte komu fandit, bude vás to bavit víc, než závody ostřejších skupin. A velkou základnu fandů si do Mostu tentokrát přivezl Josef Paločko, kámoš Adama Frídela, další početná skupinka pak fandila zase zpěvákovi z kontroverzní skupiny Ortel. A nutno říci, že Tomáš Ortel se do okruhového jezdění totálně zbláznil. Po loňských nenápadných začátcích totiž jede ve velkém stylu a jeho sladění s „maringotkou“, stánkem, motorovou koloběžkou, odladěnou motorkou a koženým ohozem, který již stačil pokřtít, je opravdu ukázkové, třebaže k absolutní dokonalosti by to chtělo ještě nějaký pěkný bikiny komplet pro jeho přítelkyni Janu. Každopádně Tomáš se lepší každou jízdou, jen mu nejdou starty a pak prý nedokáže předjíždět, což jsou dvě zásadní komplikace, zamezující dobrému umístění. Možná, kdyby Tomáš nesledoval své analogové hodiny na levém řídítku a vyrazil by hned, jak zhasnou světla, možná by se mu dařilo lépe. Ale třeba ty starty ještě vylepší, až bude po dobré kvaldě vpředu a strach ze soupeřů za zády mu nedovolí, zdržovat se na roštu příliš dlouho. Ale jinak moc pěkný závěr červencového jezdění.

Open na 6 kol

1 – Edmund Grégr – Yamaha R1 – best lap: 1:49,783
2 – Josef Paločko – Kawasaki ZX-10R – best lap: 1:52,999
3 – Jiří Kofroň – Suzuki GSX-R1000 – best lap: 1:53,658
4 – Christian Romano – Kawasaki ZX-10R – best lap: 1:53,874
5 – Pavel Tesárek – Yamaha R1 – best lap: 1:55,491

Další podnik se pojede na Masarykově okruhu v Brně, a to už za týden, 10. srpna. Pár volných míst zatím ještě je, tak neváhejte a rezervujte si svoje místo ještě teď na www.raceczech.cz.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist