Červencový Bikers Cup na Masarykově okruhu v Brně

Začátkem července zavítala česká okruhová agentura Racetrack.cz na Masarykův okruh v Brně, kde byl na programu další podnik letošního Bikers Cupu. Ve stejnou dobu panovaly v České republice skutečné tropy, a o to zajímavěji celé dva dny probíhaly.

Červencový Bikers Cup na Masarykově okruhu v Brně

Zatímco v chladných dnech je pro všechny, kdo nemá nahříváky, problém zahřát pneumatiky na optimální teplotu, v nesnesitelném horku nastává problém opačný. Pneumatiky jsou přehřáté a vykazují rovněž nervozitu, pokud se samozřejmě bavíme o běžném obutí, které není upečeno z extra soft směsi, jež si s rozpáleným asfaltem přes 60 °C hravě poradí. A tak tomu bylo tentokráte právě v Brně. A vedro nebylo nepříjemné jen pro jezdce, ale i pro jejich stroje. Ono uchladit roztočený agregát v zápřahu běžným sériovým chladičem není zrovna sranda, a jak známo s přibývající teplotou výkon klesá, takže to pak každý drží pod krkem ještě víc. Jedním z nešťastníků, kdo si domů odvážel nepojízdný stroj, byl např. Shoei guru Richard Bayer, kterému se rozletěl motor jeho Ducati na několik kousků. Ty pak nabízel jako artefakty. Pořád tu ale bylo dost závodníků, na které čekaly v pořadí již třetí závody letošního Bikers Cupu. Nutno podotknout, že rošty byly tentokráte natřískané a ti nejrychlejší se dočkali i moc pěkné společnosti v podobě čtveřice sexy umbrella-girls na startu každého závodu.

V případě dvou dnů 200 minut, pouze v závodní den 80 minut, tolik času na trati měl každý v rámci tréninků a kvalifikací před samotnými závody, které jako již tradičně odstartovala kategorie SSP. Z 44 jezdců kategorie šestistovek kteří se vešli do kvalifikačního limitu hlavního závodu se hned 17 dostalo pod magickou hranici 2:20. Ovšem první dva jezdci – Piotr Kloc a Michael Trötscher by zavařili i nejsilnější kategorii litrů. Po celý závod se totiž pohybovali blízko 2:10, což je neuvěřitelný kalup. Od třetího kola si držel třetí pozici už neohroženě Dan Vokurka, ale až po tom, co ze závodu odstoupil Jirka Petrla, kterému zastávkoval stroj. Nuda to ale nebyla ani mezi pomalejšími jezdci, protože nikdo nezůstal opuštěný a bojovalo se až do konce závodu. Kdo ale z výsledkové tabulky přeci jen vyčnívá, je Franta Dřížďal, kterému se povedlo zajet jedno kolo o několik vteřin rychleji než ty ostatní a zapsal si tak svůj nový osobák 2:16,376, což u starších motocyklů Suzuki GSX-R600 není až tak úplně běžné. Frantovi gratulujeme!

Supersport na 7 kol

1 - Piotr Kloc - Yamaha R6 - best lap: 2:11,958
2 - Michael Trötscher - Yamaha R6 - best lap: 2:12,475
3 - Dan Vokurka - Kawasaki ZX-6R - best lap: 2:16,337
4 - Petr Svoboda - Honda CBR600RR - best lap: 2:16,493
5 - Franta Janda - Honda CBR600RR - best lap: 2:17,013

O něco napínavější byl závod litrů, a to už jenom proto, že se do první zatáčky po startu muselo nacpat 53 motorek, což je maximální propustnost brněnské trati. A to v závodě chybělo pár rychlíků, kteří celé dva dny jen trénovali, ale do ostrých závodů se jim nechtělo. Jedním z takových byl i Vojta Musil, sedlající BMW S 1000 RR. Jeho kvalifikační čas 2:12,783 byl šestým nejrychlejším ze všech 211 účastníků. A Vojta je opravdový mazák. V Brně na trati se proháněl už v roce 2004, kdy se mu o takovýchto časech na tehdejších strojích mohlo leda tak zdát, ovšem také několik dlouhých let vůbec nejezdil a k motorkám se vrátil vlastně až předloni na půjčeném GSX-R1000. A chytlo ho to natolik, že si pak pořídil okruhového Fároše, který mu ale moc nesedl, a až litrové BMW dokázalo Vojtěcha katapultovat na opravdu pěkné časy.

Vůbec nejrychlejší kvaldu ovšem zajel Tomáš Borovka se svým skoro sériovým GSX-R1000. Tady je holt vidět, kdo to má v ruce. Bez kontroly trakce, rejsového ABS a dalších vymožeností to Tom zajel za 2:10,616, a tak za odměnu nafasoval hostesku s největšími vnady, což ocenil slovy: „I kdybych nevyhrál, tak tohle stálo za to.“ Jenže Tom to opravdu nevyhrál, že by snad narušená koncentrace? Spíš lepší konkurence, a to jak v motorce, tak i v jezdci. Rafal Myk se v závodě zřejmě pořádně zakousnul a svoje BMW drtil na první pozici od startu až do cíle a nevadil mu ani aerodynamický odpor jeho polské RZ. Dokonce se zlepšil oproti kvaldě o pár sekund. Jinak 25 jezdců to dalo pod 2:20, jen některým to ale nevyšlo po celou dobu závodu. Třeba jako Franta Staněk, který se vešel v prvním kole do první desítky, jenže ho pak odstavila kontrolka mazání. Franta raději zajel do boxů, poreferovat závadu s Martinem Janouškem, což je jeden z našich nejlepších mechaniků. Ten ho po kontrole motorky sice poslal zpátky na trať, ale už z toho byl se ztrátou 5,5 minuty jen 48. flek. Hůř pak dopadl např. Martin Lukáš, který musel v pátém kole na stadionu s podezřením na uvaření odstavit svou GSX-R1000 úplně.

Superbike na 7 kol

1 - Rafal Myk - BMW S 1000 RR - best lap: 2:10, 585
2 - Tomáš Borovka - Suzuki GSX-R1000 - best lap: 2:11,422
3 - Oberbergef Gerhard - Yamaha R1 - best lap: 2:12,187
4 - Juraj Knezovič - Honda CBR1000RR - best lap: 2:12,148
5 - Miroslav Grochal - Kawasaki ZX-10R - best lap: 2:11,601

Další na řadě byly závody Nakedů, ojedinělá to disciplína, kterou u nás nabízí pouze agentura Racetrack. Právě tady můžou a také tu startují obyčejné motorky, na nichž se jezdí po běžných silnicích. Drtivá většina jich je na RZ, některé i s nosiči kufrů, na běžných silničních pneumatikách a jezdí na nich obyčejní motorkáři, takže tomu odpovídají i výsledné časy. Ale o to víc si to právě tito jezdci užijí, protože nejsou na silnici, nýbrž na uzavřené závodní trati, kde ze svých strojů mohou dostat legálně a hlavně bezpečně maximum. Každý závod zde ale startuje i několik ryzích závodníků, kteří mají své nahaté stroje pouze k těmto účelům.

Tím nejrychlejším z nich je Petr Horák. Se svou Ducati S4RS je v této třídě neporazitelný, o čemž svědčí i jeho časy. Letošní Brno za 2:18,562, tedy o osm vteřin rychleji než další jezdec, Petr Matuštík. Nutno podotknout, že ale právě druhý Petr hodně překvapil. Svoje KTM 990 SMR vedl po brněnské trati hodně statečně, a to i přes to, že startoval v textilních hadrech, a tak si musel dávat pozor, aby si kolenem neštrejchnul o zem, což se mu zřejmě i povedlo, ale jeho jízda byla rychlá a čistá. A to tak, že zkušený Vašek Pimper, který dokonce zajel i rychlejší best lap, ho sice v jednom kole dal, ale Petr si to nenechal líbit a pro to druhé místo si nakonec do cíle dojel. Jinak Kawasaki Z1000, Yamahy FZ1 Fazer, Honda VTR1000F Firestorm nebo Bandit, taková byla sestava vyšší nakeďácké kategorie. Dokonce se na startu objevil i jeden Buell XB12 Pavla Patky, což je na závodní trati vysloveně rarita, ovšem raritou to také zůstane, neb s ním Pavel odkroužil akorát rovnací, zahřívací a první kolo závodu, než se vydal zpátky do boxů.

Rychlíci se našli ale i v malých nakedech, když Marek Stibor dojel na pátém místě celkově a s časem na úrovní třetího nejlepšího z vyšší kategorie, což je na dvouválec SV velice pěkný výkon. Slušně zajel Jan Vorba se Street Triplem, tedy na motorce, která na stupních vítězů zatím ještě nestála, třetím do party, kdo stříkal šampaňským, pak byl Jirka Balán. Jirka ale se svým výsledkem v Brně spokojený rozhodně nebyl.

Sdružené závody nakedů na 5 kol

Naked bike do 750 ccm

1 - Marek Stibor - Suzuki SV650 - best lap: 2:25,744
2 - Jan Vorba - Triumph Street Triple - best lap: 2:28,619
3 - Jiří Balán - Suzuki SV650 - best lap: 2:30,489
4 - Petr Melichar - Yamaha R6 Street - best lap: 2:31,497
5 - Petr Krupala - Suzuki GSR600 - best lap: 2:32,858

Naked bike nad 750 ccm

1 - Petr Horák - Ducati S4RS - best lap: 2:18,562
2. - Petr Matuštík - KTM 990 SMR - best lap: 2:26,036
3 - Václav Pimper - Aprilia Tuono 1000 - best lap: 2:25,557
4 - Filip Dokoupil - Kawasaki Z1000 - best lap: 2:26,859
5 - Petr Kratochvíl - Yamaha FZ1 Fazer - best lap: 2:28,474

Závody jako vždy uzavírala kategorie Open pro nekvalifikované, kde je motorek všehochuť a také tu startovaly z šestadvaceti jezdců i tři holky, které se do cíle pěkně srovnaly na 20. až 22. místě. Paradoxně nejrychlejší byla Zuzka Knězová na nahaté MV Agustě Brutale 910R, za ní dojela zkušená Lída Wurmová na sběratelském klenotu Ducati 996 a třetí místo patřilo Evě Staňkové, která Lídě dýchala na záda. A to je pro Evču skvělý výkon, protože je spíš okruhovým nováčkem, když si se svou postarší R6 dala v Brně teprve první kolínko. A to ani v cíli nebyla zdaleka poslední. Nechala za sebou ještě čtyři jezdce, a to pozor, na motorkách typu BMW S 1000 RR nebo Yamaha R1!

Open na 5 kol

1 - Tomáš Wolf - Suzuki GSX-R1000 - best lap: 2:26,604
2 - Popa Septimiu - Yamaha R6 - best lap: 2:23,530
3 - Petr Janda - Kawasaki ZX-10R - best lap: 2:26,840
4 - Pavel Šnajdr - Suzuki GSX-R750 - best lap: 2:29,507
5 - Daniel Zimmermann - Ducati 996 - best lap: 2:30,908

Na závěr dne si ještě pár borců střihlo open pit-lane a všichni se pak odebrali ke stupňům vítězů, aby si odnesli poháry a postříkali se na cestu šampaňským, což bylo po perném a parném dni dočasně osvěžující. Další závody se odjedou v srpnu, a to celkem dvakrát. Hned v prvním pracovním týdnu dva dny v Mostě a posledního srpna se podíváme k sousedům na Slovensko a jejich rychlou trať Slovakiaring, což bude pro mnoho jezdců možná i poprvé.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist