Povídání s Indim před letošní sezónou

Velmi sympatický Michal "Indi" Dokoupil se tento týden v rámci "Indi Tour 2013" setkal se svými fanoušky v Brně a našemu webu poskytl exkluzivní rozhovor a to nejen o svém závodění, o plánech na rok 2013, nýbrž i o problematice českých závodů na přírodních okruzích jako takových.

Povídání s Indim před letošní sezónou
Michale, zdravím Tě v Brně, kam jsi zavítal v rámci "Indi Tour 2013". Tak, co je u Tebe v zásadě nového?
Michal "Indi" Dokoupil": "Stal jsem se profesionálním jezdcem a mám svého mechanika".

Hmmm, můžeš to prosím Tě více rozvést?
"Jasně, jsem zaměstnancem firmy Motopoint a mohu se tak věnovat závodění na plný úvazek. A navíc mám k dispozici mechanika, opravdu skvělého a zapáleného kluka, takže motorku na závod vždy připraví, já na ni nebudu muset před závodem šroubovat a mohu se tak věnovat pouze závodění, což je během tréninků a kvalifikací a samozřejmě před závodem hodně důležité. Neberu sice žádný obrovský plat (mezi fanoušky se ozvalo: jako třeba loňský náhradní brankář Komety Brno Sasu Hovi...), ale stačí mně to, abych se mohl opravdu věnovat pouze závodění.".
Tak to skvělá zpráva, a co tedy nová sezóna 2013? Co jsou priority?
"Samozřejmě že Tourist Trophy, to je moje srdeční záležitost", říká Indi a ochotně půjčuje všem přítomným fanouškům programy Tourist Trophy z posledních roků. Zde stojí za pozornost ten poslední z roku 2012, kde je celá stránka o Františku Šťastném, což je neuvěřitelné po takové době, kdy závodil tento skvělý český jezdec a tovární pilot Jawy ve svých nejlepších létech na Isle of Mann."Já všechny záležitosti okolo TT prostě beru jako nějaké náboženství a teď o tom "Frankiem" to je prostě neuvěřitelné a jsem hrdý na to, když za mnou v paddocku TT někdo přijde a říká: Vy jste také Čech. Na Tourist Trophy se zaměřujeme už čtvrtou sezónu, bohužel kvůli mému zranění jsme na ní ještě nedosáhli na kýžené úspěchy. Ale nyní se snažíme všechno zprofesionalizovat. Máme k dispozici více finančních prostředků, máme náhradní motor, máme už nyní zajištěnou dopravu."

A to zranění, už je to v pořádku?
"100%, byl jsem na několika vyšetřeních, všechna dopadla skvěle. Nyní hodně tvrdě kondičně trénuji, momentálně je to absolutní vrchol přípravy. Tak budeme potřebovat jen trochu štěstí".

Dobře, na čem tedy letos pojedeš a kterou kubaturu?
"Motocykl a kubaturu neměním, tedy 600-ku. Jen na motorce jsou nějaké technické změny, aby se odstranily problémy, které jsme měly, tedy vše směřuje k lepšímu."

Téma mechanik?
"Ano mám mechanika, to je opravdu skvělé. Máme totiž profesionálního mechanika, Aleše Sýkoru, je zaměstnancem Motopointu jako já.
A které závody Tě letos, kromě Tourist Trophy, čekají?
"Všechny roadracingové na našem území, je mně opravdu jedno, jestli je pořádá Tonda nebo Franta. Pojedu porstě všechny. Mimochodem, ačkoliv jsem byl vloni zástupcem jezdců nové federace CAMS za Road Racing, tak tuto funkci už letos zastávat nebudu, chci se plně věnovat závodění. A hodnotit budeme každý závod zvlášť, bez ohledu na to, do jakého seriálu patří. Děláme to kvůli divákům, kteří přijdou na závody a kterým je jedno, kdo to vlastně pořádá."

Kdy Tě uvidíme na závodech v České republice?
"Pojedu a to je pro všechny mé fanoušky jistě také pozvánka, hned úvodní závod nového závodního seriálu "Central European Motorcycle Championship", tedy CEMC v Brně, který se jede 20-21. dubna na Masarykově okruhu, i když samozřejmě tréninkově".

Tak to je tedy horká novinka! Na co si troufáš?
"Mám osobní rekord na Masecu 2.12 minuty, ale ještě na starém asfaltovém povrchu, od té doby jsem tam nejel. Tak uvidíme...!"

Neláká Tě třeba závodění na Automotodromu, závody Grand Prix?
"Jistě mě to láká, to je jasné, ale není to v mých finančních možnostech. Tam je to závodění opravdu šíleně drahé. My všechny peníze, které máme, věnujeme závodění na přírodních okruzích".

Co závody v Irsku?
"Ano, ty taky pojedeme, ale ty se netýkají Motopointu! Budeme se zúčastňovat ve vlastní réžii, motorky si vždy vypůjčíme. Ale přesně, kterých závodů se zúčastníme, to zatím nevím. Je to o tom, který pořadatel vás na závody prostě pozve a za jakých podmínek".

Kdyby jsi měl srovnat Tourist Trophy a GP Macau, co je těžší?
"Jednoznačně Tourist Trophy, tam se musíte sami o všechno postarat. Na GP Macau prostě přijedete, tým ve kterém hostujete, vám zapůjčí motorku a jedete."

Mě zaujala ta Tvoje myšlenka o závodění litrů v porovnání se šestikily na přírodních okruzích v České republice. Můžeš ji trochu rozvést?
"Šestikila jsou třeba bezpečnější. Jsou také ekonomičtější, je daleko jednodušší jet za den dva závody šestikil, než přesedat na jinou motorku. Pokud počítáme náklady na závodění v Čechách 1 milion na rok s jednou motorkou, tak když budu mít ještě litra, tak ty náklady budou 2 až 3 miliony, což není vůbec ekonomické a je to blbost."
Ale vraťme se nazpět k té bezpečnosti, jak jsi to myslel?
"Pan Omáčka má hodně peněz, ale neumí zas tak moc jezdit. Přesto si koupí v obchodě litrový motocykl, který absolutně nezvládá a na nějakém závodě do tebe zezadu vrazí a co potom?"

To znáš z vlastní zkušenosti?
"Ano je to reál, já to tak vidím, a nebojím se to říci. Ovšem ostatní mají strach a neřeknou to. Prostě frajer má peníze a tak si koupí litra, místo aby přemýšlel a závodil raději s motorkou o menším objemu. Ale jak jsem řekl na začátku, hlavní je ten ekonomický pohled, je to zbytečně drahé. Ještě o té motorce a jejím ovládání: Nikdo není dokonalý a každý se neustále učí. Učím se i já, člověk se vlastně učí celý život".

Děkuji Michale za rozhovor a těším se nejen na Tvé závodění na Masarykově okruhu v rámci nového seriálu CEMC, ale přeji hlavně hodně štěstí a úspěchů na letošním ročníku Tourist Trophy, který se koná od 25. května do 7. června.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 11x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist