Po úspěšných Hořicích míří Holán rovnou na Tourist Trophy

Velké úspěchy v Hořicích z minulého víkendu si Kamil Holán ani nestačil pořádně užít a v tuto chvíli už je na cestě na ostrov Man, kde právě začíná legendární závod Tourist Trophy. S Kamilem jsme si proto popovídali, jak probíhaly přípravy a jaké cíle náš přední road racingový závodník na Britských ostrovech má.

Kamile, gratuluji k úspěchům v Hořicích. Jak by jsi zhodnotil uplynulé závody a již rozjetou sezonu ze svého pohledu?
Kamil Holán: „Ahoj, moc děkuji. Byl to pro mě i pro celý můj tým super víkend. Měli jsme na začátku sezony strašně moc práce s přípravou motorek. Všechno bylo hodně zpožděné a kluci mechanici (Olda Konečný, Vlastík Smutka, Alzo Vlach) museli makat dlouhé dny i noci, aby jsme stihli první podnik IRRC v Nizozemsku začátkem května. Potom přípravy plynule přešly na Hořice a hlavně TT. Na Tourist Trophy musí být motorka jinak nachystaná, takže práce pokračovali v podstatě nepřetržitě. Hořice samotné nám vyšly úplně úžasně. Od prvních kvalifikací mi tam padaly dobré časy a já se cítil na obouch motorkách fakt lehce. Prostě to byla veliká zábava. Měli jsme štěstí, že jsme neměli problémy s technikou. Nové BMW funguje skvěle a já jsem na něm rychlejší a rychlejší. Yamaha nová sice ještě není, ale i tahle starší mi sedí velmi dobře a funguje taky výborně.“

Závod šestistovek ale ze začátku tak pohodově nevypadal?
Kamil Holán: „No to máš pravdu :-) Z minulého roku jsem si nesl takový trošičku mindrák z pokažených startů. To jsem chtěl letos změnit a na start jsem se fakt soustředil. Už v Hengelu to nebylo tak špatné a v Hořicích se mi to docela povedlo. Na startu mě předjel jen Max Gaube a já se zařadil hned za ním. Můj plán byl ho co nejdřív předjet a pokud možno se od zbytku pole odpoutat a držet svoje tempo. Jenže to bylo úplně jinak. Spěchal jsem až moc a Maxe se snažil předjet hned při první možné příležitosti. Bylo to ještě v prvním kole ve městě, ale trochu jsem to přehnal a na brzdy jsem byl moc dlouhý. Musel jsem vyjet z ideální stopy a dostal se do nečistot na trati. Přední kolo mi ujelo a jak jsem musel vyrovnávat tuhle krizovku, vyneslo mě to skoro až do záchranných bariér."
„Těsně jsem je líznul a ještě k tomu mě to vyneslo až na obrubník. Naštěstí jsem vše ustál, ale ztratil jsem asi šest pozic. A ještě jsem si odvezl pytel z bezpečnostníá bariéry. O tom jsem vůbec nevěděl a pro diváky jsem tak připravil trochu cirkusové představení :-) Naštěstí pytel brzy odpadl a nikomu nezpůsobil komplikace. V tu chvíli jsem si do helmy pěkně na sebe zanadával, ale zatnul jsem zuby a vydal se na stíhací jízdu. Postupně jsem se dostával vpřed a získával zpět svoji pohodu. Když už jsem byl v čele, držel se mě ještě chvíli Wolfgang Schuster, ale jemu bohužel vystavil stopku motor. Zůstal jsem tak na špici osamocen a držel si celkem pohodlný náskok. Posledních pár kol jsem si už užíval a byla to nádhera.“

V litrech si zajel nejrychlejší kolo závodu, jak jsi spokojený s druhým místem?
Kamil Holán: „Tady byla situace o poznání vyrovnanější. S Markem Červeným, Didierem Gramsem jsme měli v tréninku časy hodně vyrovnané. Já byl na roštu třetí. Start nám vyšel všem stejně, tak jsme se taky ve stejném pořadí seřadili za sebou. Prvních pár kol jsme jeli společně, ale potom začal Didi trochu polevovat a tak Marek začal pomalu odjíždět. Bylo mi to líto, protože jsem cítil, že bych s ním mohl držet tempo. Do riskantních manévrů jsem se pouštět nechtěl a tak jsem si chtěl připravit útok alespoň na druhé místo těsně před koncem závodu. Situaci nakonec vyřešili jezdci o kolo zpět. Když jsme dojeli dva naráz, začali jsme se tam všichni čtyři trochu motat. Mě se na chviličku otevřel prostor a já to tam poslal. Měl jsem větší štěstí, než Didi a využil jsem toho. Druhé místo už jsem si v klidu pohlídal a v posledním kole ještě stačil zajet slušný čas :-) To byla třešnička na dortíčku. Spokojený jsem byl úplně maximálně. Jsem strašně rád, že jsem mohl týmu poděkovat za fakt tvrdou práci právě takovými výsledky.“

Máš nový tým, jak spolu vycházíte?
Kamil Holán: „On ten tým není úplně nový. Alzo Vlach se mnou byl předchozí dvě sezony a Olda Konečný byl se mnou léta před tím. Nový je další mechanik Vlastík Smutka, který ale okamžitě skvěle zapadl a trojici mechaniků hezky doplňuje. To ale není všechno, protože závody nejsou jen o šroubování a tahání za plyn. Je to spousta organizace a logistiky. A hlavně shánění peněz. Za tím stojí další spousta blízkých lidí. Sezona sice teprve začíná, ale myslím, že všichni fungují skvěle a všechny nás to moc baví. Je to velká změna, která přinesla velkou pohodu.“

Na TT tedy vyrážíš dobře připravený?
Kamil Holán: „Já jsem psychicky v pohodě, ale připravit techniku dalo tedy pořádně zabrat. Odjezd hned dva dny po Hořicích, kdy bylo ještě třeba repasovat podvozek na R6 a na bávo vyměnit nejen větší nádrž, ale kvůli tomu předělat skoro půl motorky. Opravdu nezáviděníhodná situace pro mechaniky. Kluci hned po příjezdu na Man museli znovu začít tvrdě makat.“

Proč je to tak komplikované?
Kamil Holán: „Je to kvůli tomu, že máme novou motorku (BMW). Nejdřív se musela předělat ze sériové motorky na závodní. V březnu už hodně kluků trénovalo, ale my teprve začali šroubovat na motorce. Na Man je třeba díky velké nádrži hodně jiných dílů. Ty jsme neměli a museli čekat na dodání. Prostě pořád na něco čekáš nebo odhaluješ další komplikace. Tuhle část na závodech nemá nikdo rád, zvlášť když je všechno na poslední chvíli.“
„Na Yamahu jsme taky čekali a doufali, že přece jen dorazí. Nakonec to tak nedopadlo, tak jsem řešili náhradní plán v podání starší R6, kterou už dobře znám. Je to vlastně ta samá motorka, na který jsem vyhrál ManxGP v roce 2012. Bábinka je pořád v dobrý kondici, tak si myslím, že to půjde dobře :-)“

I letos jsi se obrátil na svoje fanoušky s prosbou o podporu. Jak to nakonec dopadlo?
Kamil Holán: „Po loňském úspěchu na Startovači jsem chtěl nabídnout svým fanouškům něco jiného, něco, co by je zase zaujalo. Nechtěl jsem už opakovat stejný způsob podpory. Sice se loni vybralo hodně peněz, ale dost z toho padlo na poplatky a přípravu všech odměn. Zároveň to bylo organizačně dost náročné. Chtěl jsem tedy něco jednoduššího, a tak mě napadlo věnovat jeden závod na TT svým fanouškům. Něco podobného jsem viděl na Manu i u jiných jezdců a přišlo mi to jako dobrý nápad. Mít jména lidí, kteří nejen fandí, ale i pošlou z vlastní kapsy příspěvek, je pro mě velikou ctí. Navíc jsem strašně rád, že se vybrala opravdu velká částka, která mi výrazně pomohla s přípravami právě na TT.“

Je dobré vědět, že je u nás hodně nadšených fanoušků, kteří podporují svoje jezdce.
Kamil Holán: „Je to úžasný pocit. Sdílet se všemi tyhle skvělé zážitky a zkušenosti násobí naši radost. Jsou to opravdu nezapomenutelné okamžiky, které mě strašně těší. Moc si toho vážím a chtěl bych se fanouškům odměnit za jejich důvěru nějakým hezkým výsledkem.“

Když jsme u výsledků, jak se cítíš, jakou máš představu?
Kamil Holán: „Na výsledky moc myslet nechci, i když tajný cíle samozřejmě mám :-) Musím k tomu přistupovat s respektem a snažit se postupně během kvalifikačního týdne zrychlovat. Jak říkají místní matadoři na Manu: Nesnaž se moc tlačit na pilu, rychlost k tobě přijde sama. Budu se toho držet a hlavně si to chci užít. Minule jsem skončil těsně za dvacítkou. Když to bude zase o pár míst lepší, tak budu šťastnej.“

Budeme ti držet pěsti, aby to všechno vyšlo.
Kamil Holán: „Já moc děkuji a budu se snažit hájit české barvy jak nejlépe to půjde. Jestli můžu, tak bych chtěl moc poděkovat všem mým fanouškům, kteří mi dodávají sílu v našem počínání. Samozřejmě taky sponzorům, protože bez jejich důvěry a finanční podpory by to nešlo vůbec. Obrovský dík patří McRace, Dafit Motoracing, GMC Tech, Lion Cross Arena, Fony, Car Pro Design, BL Smart, IV Racing, Vágner sport, RST, Bonmoto, Eniqa, Titanium Pro Racing, Jadrníček s.r.o., MOD elektronik, Broker Consulting Rudolf Rodywirja, RP Tuning, Ermax, BMW Motorrad Česká republika.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist