MIRT TT – Solidní porce tréninkových kilometrů

Počasí je doslova neuvěřitelný! Ještě nikdy se nám nepovedlo odjet všechny tréninky tak, jako letos, takže Indián má odjetou opravdu hodně solidní porci kilometrů před závody tak, jako nikdy.

MIRT TT – Solidní porce tréninkových kilometrů
Tréninky TT Supersport a TT Lightweight
Úterý, 31.května 2016

V úterý jsme potřebovali odjet dvě kola na Supersportu a dvě kola do třídy Lightweight. První kolo už nasadil Indi hodně slušný tempo, ale ve druhém bylo z livetimingu jasný, že ho něco zpomalilo. Čekali jsme, až prolítne cílem a když přijížděl, před ním byl litrový bavorák s číslem někde okolo sedmdesátky a Indián už kroutil hlavou. „Půl okruhu jsem se za ním táhnul a za mnou další. Normálně to úplně zašpuntoval a pokazil tak dobře rozjetej čas na kolo. Byli jsme jak na gumě, protože do zatáčky jsem se o něj málem přerazil, a na rovince zase poodjel. To je holt daň za to, jet se šestkou tréninky mezi litrama, ale co už no. Zítra je taky den.“ Čas ale nakonec nebyl zdaleka tak špatný, protože s hodnotou 18:55 stačil na osmnácté místo.

Další trénink byl vyhlášen pro Supersporty a Lightweighty, takže Indi nastoupil se svojí Kawasaki ER6. „Po twinech jsem byl takovej trochu zklamanej. Loni jsme měli problém s teplotou, pořád se bajk přehříval, a teď máme pravej opak. Motorka se nedokáže zahřát, takže budeme páskovat. Navíc se mi pak ještě uvolnil tlumič řízení, takže jsem druhý kolo skoro vypustil. Jsem ale nadšenej, jak mi funguje antihopingová spojka. Můžu ze čtyřky nakopat jedničku a zadní kolo se ani nehne, takže z toho mám dobrej pocit.“ Indi zajel čas 20:12, což znamenalo umístění na jedenácté příčce.

Tréninky TT Supersport
Středa, 1.června 2016

Přejímky probíhají úplně na pohodu. Tentokrát byly kvalifikace vypsaný pro všechny bajky kromě Lightweight, takže jsme připravili pouze Yamahu R6, na které jsme naplánovali odjet čtyři kola, během kterých jsme se rozhodli vyzkoušet dva různý převody, aby Indi dokázal hned porovnat, na kterém se mu jede líp a zároveň zkusit zajet i nějaký solidní čas. Nálada byla výborná a to se projevilo hned na prvních dvou kolech. V prvním s pevným startem zajel 18:54 a ve druhém už 18:48! Dlouho vedl i tabulku, takže jsme jeho jméno často slyšeli i z rádia. Jakmile se vrátil do depa, museli jsme natankovat a Aleš mezitím přehodil převod. Ve třetím kole s pevným startem nebyl čas 19:04 nic extra, a tak jsme si říkali, že ten převod nebude dobrej, protože na všech mezičasech byl Indi skoro o vteřinu až dvě horší.

Ve čtvrtém letmém kole nám ale Indi vytřel zrak! Už do Glen Helen se zlepšil asi o dvě vteřiny, pak v úseku do Ballaugh dokonce o čtyři (všechny kola předtím přitom byly jako přes kopírák) a do Ramsey, Bungalow, Cronk ny Mona a Grandstand pak zhruba vteřinku až dvě dal taky dolů a to znamenalo, že si vyrovnal svůj zatím nejlepší čas 18:37 z roku 2014, kdy si dojel pro prvního stříbrného Merkura. Velice krásně taky vypadala výsledková listina, kdy se umístil ten den druhý za Lee Johnstonem a za Indiánem byl Gary Johnson, Jamie Coward, Ivan Lintin, nebo třeba i Martin Jessopp a Cameron Donald. Věděli jsme, že až se zapojí i ty další slavný jména v dalších dnech, pořadí bude vypadat jinak, ale na druhou stranu už teď to byl obrovský pokrok a progres, takže jsme večer zašli alespoň na jedno pivo oslavit tenhle krásnej čas a zároveň i naše devítiletý výročí do hospůdky „Cat With No Tail“ (na víc jsme se nezmohli, protože jsme byli všichni pěkně utahaní).

Tréninky TT Supersport a TT Lightweight
Čtvrtek, 2.června 2016

Díky krásnýmu počasí se žádný tréninky neruší a neodkládají, takže vlastně není ani čas na cokoliv jiného než na motorky. Ráno kluci vstali, udělali základní přípravu na technickou, která obvykle začíná ve čtyři, a vzali znovu motocykly na brzdu na vyladění. Odpoledne se vrátili a nezastavili se vlastně až do samotných tréninků. Jediná chvilka „oddychu“ je těch necelých dvacet minut, kdy čekáme na Indiána, až projede cílem, ale to jsou takový nervy, že to vlastně žádný oddych není.

První kola jel Indi opět na Yamaze. Hned to první s pevným startem zajel opravdu skvěle. Všechny mezičasy byly hodně dobrý a top speedy patřily k těm nejlepším, co jsme kdy měli. Taky opět dlouho vedl tabulku, protože zajel čas 18:45! Ve druhém kole měl o šest sekund lepší hned ten první úsek, což je zhruba rozdíl mezi pevným a letmým kolem, ale na dalších úsecích se malinko zhoršil, takže zajel znovu 18:45.“První kolo bylo super, ale v tom druhém jsem zkrátka nasekal pár chyb. Zkoušel jsem si, co kde můžu projet na jaký kvalt, ale několikrát jsem zbytečně brzo zpomalil, takže tohle už se nesmí stát a musím prostě víc zatahat.“ Indiho čas přesto opět stačil na dvanácté místo ve velké konkurenci například za Johnem McGuinnessem, Ianem Hutchinsonem, Lee Johnstonem, Conorem Cumminsem nebo Williamem a Michaelem Dunlopovými.

Hned po supersportech najel Indi do tréninku Lightweight. První kolo bylo s časem 20:18 spíše takové rozehřívací a druhé kolo 20:02 znamenalo jedenácté místo. „Jsem docela spokojený, protože jedenáctý místo je dobrý, ale je vidět, že jsou mezi motorkama fakt velké rozdíly. Lidi, co jsou třeba na topových šestistovkách nastejno se mnou nebo za mnou, jsou o velký kus v Lightweightech přede mnou a není to zrovna o pár sekund. Musíme trochu upravit úhel řízení, protože jsem v nejpomalejší části okruhu málem nezatočil a to v obou kolech. Jednou jsem šel málem do zdi a podruhé jsem málem upadl ztrátou rychlosti. S rychlostí už asi o moc víc neuděláme, tak budeme bojovat s tím co máme!“

Indián letos zaznamenal opravdu velkej posun ve výsledcích, což dokládá i celkový umístění ze všech kvalifikací, kdy v tuto chvíli mu patří třináctá pozice v TT Supersport a dvanáctá v TT Lightweight! Naše předsevzetí Top dvacítka ve Sportech a Top 15 s twinem se nám tak zatím daří dodržet.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist