Isle Of Man 7.6. - 8.6.

Po nevydařené sobotě, kdy jsme odpadli ze závodu TT Superbiků kvůli banální závadě, jsme se o to více soustředili na pondělí, kdy nás čekaly hned dva závody za sebou. Čtyři kola TT Supersport na Kawasaki ZX6R a ten samý počet kol TT Superstock.

7.6.2010 Pondělí: Dva závody v jednom dni

Počasí se vydařilo a Indi tak odstartoval do prvního kola s dobrou náladou a natěšený. Po dvou kolech přilítl do depa a tady nastal menší problém, který jsme si dopředu neuvědomili. Loni jel Indi bez kukly, jenže teď si ji oblékl a měl ji nataženou až přes nos, takže já se vrhla na čištění plexi, které mi pořád otvíral a do toho se nemohl přes kuklu ani napít a já měla zase v ruce tolik věcí, že jsem mu tak rychle nedovedla pomoct. Nakonec jsme tu kuklu ze spodu nějak stáhli a narvali mu tam hadičku od pití. Už bylo dávno natankováno, takže jsme se dost zdrželi. Když Indi vyrazil do druhého kola, začala se mu přilba nepříjemně posouvat a škrtit ho a deflektor na nose mu lezl až do očí. Při tankování se nám podařilo asi vyškubnout spodní deflektor pod bradou, takže ho ztratil a pak si musel neustále přilbu posouvat. Odrazilo se to i na soustředění a na časech, ale ve finále si aspoň dojel pro bronzovou repliku za 27.místo (Penz musel odstoupit z 36.místa, když mu v posledním kole došel benzín, v TT Superbike zajel přitom pěkné sedmnácté místo)
Trochu mě mrzelo, že jsem to takhle zvorala, ale je to další poučení pro příště. Spodní deflektor jsme už samozřejmě nenašli a bohužel ani nesehnali k zakoupení, takže přišla na řadu náhradní helma, kterou Indi vyzkoušel hned v dalším závodu TT Superstock.
Indián si ani nestačil oddechnout a už se znovu oblíkal do „štoků“. Motorka byla již z předchozího dne přezutá, naleštěná a dotankovaná. Přes technickou prošly obě motorky již ráno bez problémů, takže se Indi těšil, že si trochu spraví chuť po nevydařeném závodu „bajků“. Hned první kolo zajel Indi 18:49, takže jsme věděli, že je v dobré kondici. Druhé už ale bylo horší, takže jsme netrpělivě čekali, až se vrátí na dotankování. Jak Indi přijel, tak už na nás křičel „mám něco s předním kolem! Podívejte se na to!! Strašně mi to rozhazuje řidítka!!!“ Okamžitě jsme klekli na kolena a začali kontrolovat šrouby, osu, ráfek, brzdy a taky jestli není píchnuté kolo, ale vše bylo v pořádku…Indi se rozhodl pokračovat, ale časy v dalších kolech se podstatně zhoršili a Indi se propadl až na 38. místo, nicméně dojel a dokonce ještě zajel 115% času vítěze, takže si zajel pro druhou bronzovou repliku.
„Vůbec jsem nevěděl co se děje, ve druhém kole od Ramsey mi najednou motorka začala dělat psí kusy a vypadalo to, jako bych píchnul kolo nebo něco…po dvou kolech jsem vletěl do depa a řval na mechaniky, ale nic nenašli…tak jsme se pustil do třetího kola, ale bylo to strašný…asi dvacetkrát mi šly řidítka do dorazů při dopadu na skokách a já se blbec furt snažil utáhnout tlumič řízení. Ve čtvrtém kole už jsem se fakt bál, že mi třeba upadne kolo nebo něco, až mě liskl najednou spodní držák tlumiče, který je normálně na dvou šroubech v brejlích. Už jsem aspoň věděl na čem jsem a řekl jsem si, že když už jsem tu dokázal jet dvě kola bez tlumiče, tak už musím dojet i to čtvrté. V depu mi to pak nechtěli věřit, protože mi každý řekl, že s tím se odjet TT a na litru prostě nedá…no nakonec to všechny ještě pobavilo a dali mi přezdívku v překladu „ruční tlumič řízení“…“
Indi měl ruce opravdu nateklé jako nikdy a byl rád, že se vůbec z tohoto závodu vrátil ve zdraví. Dojel tak druhý závod znovu na bronz…celý večer jsme si ale lámali hlavu nad tím, jak se tohle mohlo zase stát… ale z přemýšlení nás alespoň pozitivně vytrhlo večerní vyhlášení ve Villa Marina, kde ceny předával Johny Rea a Leon Haslam. Indi se zde taky potkal se svým oblíbeným zpěvákem ze skupiny Prodigy, který si taky staví závodní motorku. Na vyhlášení dorazil také František Feigl i Podobští, kteří nás potom vzali k sobě na výbornou večeři. Celý večer byl opravdu povedený a měl hezkou slavnostní příchuť. A abych nezapomněla…dostali jsme pozvání na MACAU GP!

8.6.2010 Úterý

Kluci chtěli vyrazit na ryby, ale počasí nám moc nepřeje, tak jsme se alespoň prospali skoro až do oběda. Odpoledne k nám začali proudit dost nepříjemné informace od jiných jezdců, že na jejich motocyklech proběhla v posledních dvou dnech několikrát sabotáž. Kieth Amor měl v nádrži cukr, Dave Kneen zase vodu….Ian Lougher měl kompletně rozštelovaný podvozek a povolené šrouby na vidlích. Conor Cummins měl zase povolený olejový filtr a takových zvěstí nám přišlo ještě několik. Vedení na věži o tom už ví, protože Lougher tam šel udělat docela dusno, ale zatím se k tomu nijak oficiálně nevyjádřili.

Večer jsme byli opět pozvaní na grilovačku, tentokrát k Tomášovi a Míše, takže jsme si večer krásně užili opět s výborným jídlem a přáteli. Podívali jsme se také v televizi na záznam TT Superstock, ale je dost škoda, že se věnují pouze prvním šesti jezdcům a zbytek jako by neexistoval. Na to, že se na start postavilo jezdců něco přes šedesát, je to vážně škoda. Milan odjel trochu dřív, aby pořádně nachystal a překontroloval Hodnu.
Další den by měl být opět ve znamení závodů, i když počasí tomu zatím nenapovídá.

A otázka pro Vás…Poznáte který závodník je na fotce s Indiánem v modré kostkované košili? :o)

Informace o redaktorovi

Veronika Hankocyová - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (13x):



TOPlist