Zmrazení vývoje softwaru a změna minimální váhy strojů MotoGP

V Misanu zasedala Komise Grand Prix, jejíž zástupci odsouhlasili v třídě MotoGP změnu minimální váhy litrových motocyklů ze současných 160 kilogramů na 158 kilogramů a rovněž zmrazení vývoje softwaru pro všechny motocykly specifikace Tovární. Vše s cílem nasměřovat královskou kubaturu do jednotné éry v roce 2016.

Co se týče vývoje programového vybavení (software) továrních specifikací, dojde k jeho zmrazení v termínu od 30.června 2015. Od tohoto momentu už továrny nemůžou provést žádné aktualizace, včetně drobných změn, či oprav programových chyb, které by měly vliv na bezpečnost, a budou spolupracovat na vývoji jednotného programového vybavení pro rok 2016.

Novým výrobcům, kteří nastoupí do ročníku 2015 (Suzuki a Aprilie) bude v tomto směru udělena výjimka s tím, že můžou být v roce 2015 rovněž přizváni ke spolupráci na vývoji jednotného programového vybavení.
Minimální váhu motocyklů královské kubatury zvedli s příchodem třídy CRT. Ta představovala stroje které měly být levnější díky tomu, že na jejich stavbu nebyly použity ty nejmodernější materiály a tudíž byly těžší než čistokrevné prototypy. Roli CRT v mistrovství světa letos převzala nová kategorie Open, kde je podoba obou specifikací motocyklů daleko větší, takže v tomto rozhodnutí, platném od roku 2015, došlo ke shodě všech zúčastněných.

Nicméně výše minimální váhy je stále v jednání a bude se například odvíjet od změn v počtu použitých motorů na sezonu. Promotér a IRTA jsou pro navýšení, výrobci už tolik ne. Takže pokud má jen pět motorů zvládnout jednu celou sezonu, musí být zákonitě vyrobeny tak, aby tuto zátěž zvládly, což se projeví na jejich vyšší váze. Hovoří se o tom, že dohoda bude někde uprostřed. To znamená víc než pět motorů na sezonu, ale ne dvanáct, kolik jich dnes mají k dispozici stroje kategorie Open. Ve hře jsou tak další dvě kila dolů od roku 2016.
Členové Komise Grand Prix, která 13.září 2014 zasedala v Misanu - Carmelo Ezpeleta (Dorna), Ignacio Verneda (FIM), Herve Poncharal (IRTA) a Takanao Tsubouchi (MSMA). Přítomni byli Javier Alonso (Dorna) a Mike Trimby (IRTA).

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist