Změny technických pravidel

V Madridu byla rovněž vyjasněna některá nová technická pravidla, ty podstatné změny si můžete přečíst v následujících řádcích.

Změny technických pravidel
Od sezony 2013 platí některé změny v technických pravidlech kubatury MotoGP:

  • nejsou povoleny žádná kola (ráfky) z karbonu
  • výjimka, že týmy CR mohou používat brzdové kotouče o jiném rozměru než je předepsaných 320 mm už na rok 2013 neplatí
  • piloti obdrží na závodní víkend o jednu zadní pneumatiku víc, naopak byl snížen počet předních pneumatik o jednu, kterou jezdci stejně nepoužívali
  • jezdci CR dostanou jednu další měkkou pneumatiku, vyrobenou speciálně pro biky CR
Změny se ale týkají i pravidel nižších tříd:

  • bude zaveden nový transpondér (samozřejmě i pro kubaturu MotoGP), na kterém budou jezdcům zobrazeny během jízdy vyvěšené vlajky znázorňující aktuální situaci na trati
  • mistr světa Moto2 Marc Márquez měl v roce 2012 k dispozici exkluzivní systém  Hightech-quick-shift-Systems od TSR, které si mohly ostatní týmy zakoupit až od závodu Grand Prix v Motegi. Aby tak nebyly ostatní týmy v budoucnosti v nevýhodě, musí být všechny systémy Quick-Shift odsouhlaseny technickým ředitelem GP
  • byl rovněž změněn počet pneumatik pro kubaturu Moto2. Jezdci budou mít nyní k dispozici osm předních a devět zadních pneumatik
  • hodně kritizovaná startovní čísla, která nebyla pro diváky skoro čitelná budou mít nyní stabilní barvy a velikosti (doposud byly různé kombinace na přání sponzorů): každý tým se bude muset držet nějaké základní předlohy, jako například černá čísla na žlutém podkladu nebo bílá se zeleným pozadím. Navíc dvouciferná čísla musí mít mezi sebou minimálně mezeru o rozměru 10 mm. Navíc číselné pozadí nesmí být reflexivní

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist