Změna pneumatik bude zajímavější než elektroniky, říká Burgess

Změna dodavatele pneumatik z japonského Bridgestone na francouzský Michelin bude mít větší dopad na jednotlivé jezdce než samotné nasazení jednotné elektroniky, což jsou dvě zásadní změny, které královskou kubaturu mistrovství světa silničních motocyklů čekají od roku 2016. Alespoň si to myslí zkušený Australan Jerremy Burgess.

Změna pneumatik bude zajímavější než elektroniky, říká Burgess
Letošní ročník je z hlediska změn v technických pravidlech poměrně klidný, ale mnohem napínavější to bude v příštím roce, protože jezdci a týmy MotoGP budou závodit na jednotných pneumatikách Michelin a řídící elektronika jejich prototypů bude zrovna tak jednotná od výrobce Magneti Marelli.

Bývalý šéftechnik Valentina Rossiho, Australan Jerremy Burgess, vidí příchod nového dodavatele pneumatik jako změnu, která představuje pro jednotlivé jezdce a týmy větší dopad než právě všemi pády skloňovaná elektronika. „Nemyslím, že elektronika bude hlavní problém,“ uvedl Jerremy Burgess v rozhovoru pro Motorcycle News. „Naopak situace ohledně pneumatik by mohla dostat pár jezdců a možná i některé z těch nejlepších.“
„Někteří si povedou dobře, protože bude dobrý produkt, ale v devadesátých letech jsme u Simona Crafara mohli vidět, že s předním obutím Dunlop neměl problém vyhrávat, ale jakmile přezul na Michelin, neměl už potřebnou jistotu a přitom na tom ostatní dokázali vítězit. Myslím si, že změna pneumatik bude mnohem zajímavější než v případě změny elektroniky.“


Podle Australana jednotná elektronika možná o něco sníží náklady, ale zůstane více méně stejná, což znamená, že nebude o nic jednodušší než je dnes. Elektronika je nedílnou součástí závodních prototypů zejména kvůli bezpečnosti a jen krok od postupného začlenění elektronických prvků do klasických silničních motocyklů. Důraz výrobců na tuto stránku věci zůstane zřejmě zachován, protože smyslem závodění je ověřit a vyzkoušet nové technologie, které do budoucna využijí v běžném provozu. Navíc je to jeden z argumentů závodních oddělení jednotlivých továren směrem k akcionářům, jimž zdůvodňují vysoké náklady pro závodění.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.38
Známkováno: 8x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist